:: De juiste vario setup?
-
Bedankt voor de reactie martino en ook voor de tabel, ik ga morgen kijken of ik daar iets uit kan halen.
Voorheen ging ik voor mijn gevoel rond de 60 met de mono aandrijving. Poelie 80.
Nu heb ik het idee 50 te rijden ongeveer.
Heb helaas nooit met een gps getest.
Zodra het weer mooier wordt ga ik met de sproeier spelen om te kijken wat ik ervan kan maken.

Oude foto maar dat is wel de luchtfilter die ik gebruik. Er zit een gaasje in van een polini filter.
Zoals ik dacht, veel mensen beleven met een vario de topsnelheid lager dan met een mono-overbrenging. Toch eens feitelijk gaan meten biedt soelaas.
Het huidige bromfilter verklaart wellicht wel de wat kleinere sproeier. Hier zitten ook niet extra gaten in?
Ik heb online een foto van een zelfde luchtfilter gevonden. 
Hier zit dan geen metaal gaasje meer in maar een plastic schuim achtig gaasje van een polini filter. Zou in beter een polini filter kunnen monteren met een grotere sproeier? Ik heb die beiden liggen namelijk.
Het Polini Filter laat wel wat meer lucht door en kan je de 6 gaatjes op de achterkant nog uitboren. Let wel dan zal je zeker in sproeier omhoog moeten. 66~68 ongeveer.
Dankjewel voor de tip Martino,
Zodra ik thuis ben ga ik de polini filter met een paar sproeier maten groter proberen. De bevindingen hiervan zal ik in mijn perso vermelden.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.