Vespa-Ciao.NL
:: DarkMagician6’s zwarte Si

Home Forums Perso’s Projecten DarkMagician6’s zwarte Si

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 287)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DarkMagician6
    Topic starter

Ik zal eens nadenken over de Paiwai.
      Maar een 60-65cc hoeft echt niet van mij, dat komt wel zodra dat ik het geregeld heb dat ik een Ciao kan kopen voor erbij.

Die Ciao word voor de wat snellere zooi. :thumb

Ik verwacht trouwens wel dat ik de 60 moet kunnen halen op de teller. (Dus ongeveer 57-58 echte kilometers.)
      Ik heb nu een 80 mm poelie en in mijn achterklok zit een 8,5 op 1 overbrenging. (Niet een beetje raar? Ik weet zeker dat dat bij mij het geval is in ieder geval.)
      Ik haal nu met een helemaal standaard blok en een oude gewone citypower rond de 48 op een mooie weg.
      En als ik de DR haal prik ik die poortjes zowieso door.

Anoniem

DarkMagician6 :
        Ik zal eens nadenken over de Paiwai.
        Maar een 60-65cc hoeft echt niet van mij, dat komt wel zodra dat ik het geregeld heb dat ik een Ciao kan kopen voor erbij.

Die Ciao word voor de wat snellere zooi. :thumb

Ik verwacht trouwens wel dat ik de 60 moet kunnen halen op de teller. (Dus ongeveer 57-58 echte kilometers.)
        Ik heb nu een 80 mm poelie en in mijn achterklok zit een 8,5 op 1 overbrenging. (Niet een beetje raar? Ik weet zeker dat dat bij mij het geval is in ieder geval.)
        Ik haal nu met een helemaal standaard blok en een oude gewone citypower rond de 48 op een mooie weg.
        En als ik de DR haal prik ik die poortjes zowieso door.

ja ik snap je punt wel, maar poelie 70 trekt zo’n blokje gegarandeerd niet.
        en om van 48kmh poelie 80, naar 60kmh te gaan, moet je meer toeren maken,
        die komen er niet vanzelf bij.

dus of hoogtoeriger .
        of meer cc’s en zwaardere eindverhouding

DarkMagician6
        Topic starter

Ik snap de theorie erachter. 😉
          Het word dus een DR 50. 😀

En ik verwacht ook dat een Giannelli original power het ook wat beter zal doen dan de uitlaat die ik nu heb.
          Verder zal het bewerken van de carter naar 12 mm ook wel wat schelen omdat hij de carb beter kan benutten.

Het zijn allemaal kleine dingetjes. Op een gegeven moment kom ik er wel.

DarkMagician6
          Topic starter

Heb vandaag een lekker stukje gereden met de Si ondanks al die wind.
            Asten > Heusden > Someren > Lierop > Helmond > Ommel > Asten

Zeker 40 km bijna heel de tijd vol gas. 😀
            Ik kreeg in Lierop ook nog een mooie duim omlaag op een snelheids bord wat daar stond. (30 km zone, bord gaf 47 aan. Oeps :|)

Hier ook nog een fototje van toen hij even een korte pauze kreeg:

DarkMagician6
            Topic starter

Vandaag is de post binnen gekomen met wat mooi spul!

Inhoud:
              Giannelli cittysnellie
              Lager setje voor carter
              DMP P12 (Ja, ik durf het toch aan, ik heb liever helemaal nieuw dan de kans dat de draad en dergelijke niet goed zijn.)
              Pakking papier
              Polini luchtfilter
              Vliegwiel trekker
              Nieuw banjo setje
              2-takt olie en olie voor de achterklok
              Linker remhendel
              Handschoenen (Was wel nodig, heb nu alleen maar een dun paar werk handschoentjes met gaatjes.)
              Benzine slang

Morgen ga ik beginnen met mijn snor cartertje uit elkaar te halen zodat ik zaterdag de inlaat kan opboren naar 12mm
              Daarna ga ik al het nieuw spul monteren.
              Aankomende setup:
              Snor carter met inlaat geveild/geboord naar 12mm
              DR41 P12
              DMP P12 kruk
              12/12 carb
              Nieuwe lagers en pakkingen
              Giannelli cittysnellie
              80mm poelie
              1:8,5 achterklok
              Normaal cp vliegwiel (Die van mijn huidige blokje, die van mijn snor blokje mist een vinnetje.)

Als dan alles werkt ga ik minimaal 200km rustig inrijden. (Natuurlijk verdeeld over meerdere dagen.)
              Ik hoop dat zodra alles netjes loopt en ingereden is dat ik tog wel richting de 60 km/h ga halen. (57-60) En ook dat ik dat nog wel voor een lange tijd kan blijven doen.

SpeedyVespa
              Donateur

Hey kerel,

Netjes man! ik ben nu ook met me SI bezig, en bijna hetzelfde set-up :lol
                41 dr/bromcarters 12 mm/13/13 + malossifilter/proma badsnake/poulie 80
                Succes met je SI 🙂 ik had er eerder zo een, die is toen verkocht, later weer overgenomen, maar toch maar
                gedemonteerd en in onderdelen verkocht, die doen binnenkort dienst bij flippo:thumb

DarkMagician6
                Topic starter

Haha, leuk. Ik verwacht alleen wel dat die van jou harder zal lopen :p Maarja, die van mij is ook echt dagelijks vervoer.

SpeedyVespa
                  Donateur

Geen idee, kereltje van 30 kilo, tja wat zullen we zeggen he haha:lol

DarkMagician6
                    Topic starter

Dat scheelt ook nog eens een hoop tegenover mijn 65-70 kilo. 😀

Wilk1985
                      Moderator

Mooi pretpakket! Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor over die DMP kruk, ik rij er ook mee en tot nu toe heb ik niets te klagen moet zeggen dat ik wel de pen10 versie heb. Wat voor naaldlager gaat er in die pen12 dan aangezien voor de pen10 een speciaal lager leverbaar is?

Die 60 ga je wel halen trouwens hoor, succes met reviseren neem er de tijd voor.

DarkMagician6
                        Topic starter

Ik heb geen idee wat voor maat de naaldlager is, ik kan nu niet even snel kijken omdat de kruk al in de vriezer ligt zodat ik de lagers er morgen omheen kan doen. En ik neem zeker mijn tijd om alles netjes te maken, het heeft helemaal geen haast. 😉
                          Ik heb pas “haast” zodra ik het vliegwiel, carb en cilinder kop ga monteren omdat die op mijn huidige setup zitten.
                          Ik verwacht dat ik het blokje er Zondag wel onder kan leggen als ik het carter zaterdag mee kan nemen naar mijn werk.

Owja, voor de mensen met interesse, de vliegwiel trekker die je bij jmpb kan kopen werkt echt PERFECT! Vliegwiel ging netjes en geleidelijk los.

DarkMagician6
                          Topic starter

Ik heb vandaag heel de middag zitten veilen en dit is het resultaat:

Wat hebben de experts op dit gebied te zeggen over mijn eerste inlaatje? 🙂

DarkMagician6
                            Topic starter

HET RIJD!!! :D:D:D
                              Na een hele avond sleutelen om het blokje in elkaar te zetten ben ik natuurlijk meteen gaan testen.
                              Ik moest ff een paar keer een aanloopje nemen zodat er benzine in de carb kwam en daarna starte hij meteen!
                              Ook een heel klein stukje gereden, en WAT EEN KRACHT.
                              Ik hoop dat het morge droog is zodat ik rustig wat rond kan gaan rijden om het blokje in te rijden.
                              Ik upload dadelijk ook nog even een videotje. 🙂

Edit: Hier een stationair-draai video!

JoeriH
                              Bijdrager

Mooi dat het allemaal gelukt is, inlaatje ziet er netjes uit (in mijn ogen) maar had nog groter gemogen.

Zullen je buren leuk gevonden hebben, lekker gassen midden in de nacht 😉

DarkMagician6
                                Topic starter

Haha, mooi om te horen dat het inlaatje er netjes uit ziet. Ik hem hem daarna nog een heel klein beetje groter gemaakt want ik vond hem inderdaad wel wat aan de kleine kant nadat ik wat plaatjes had gezien hier op het forum.

En zoveel geluid maakt die Giannelli ook weer niet hoor, er woont hier iemand bij mij in de straat die meer kabaal maakt als hij weer een poging heeft gedaan om zijn Citta fatsoenlijk lopend te krijgen. :p

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 287)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.