- Dit onderwerp bevat 286 reacties, 31 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 3 maanden geleden door DarkMagician6.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 december 2013 om 23:03 #493496
Zo te zien heb je Malossi veertjes en deze hebben de haakjes anders dan andere merken veertjes. Deze hoef je niet een halve slag te draaien.
7 december 2013 om 06:22 #493491Mooi om te horen! Dat dacht ik dus ook al want ze zijn zo stug dat ik ze nooit gedraaid zou krijgen. 🙂
Ik ga dadelijk naar mijn werk en dan zal ik eens kijken of dit ook nog lekker rijd op een grotere afstand als de lengte van de straat waar ik woon.7 december 2013 om 08:26 #493497Nu zie ik het inderdaad ja, sorry DM6. Ik zie nu dat deze veertjes inderdaad de slag ook aan beide kanten hetzelfde op hebben dus wat ik zeg kan helemaal niet..
7 december 2013 om 11:37 #493502Je moet het ook maar net weten hé, was niet jou fout. 😉
Ik heb vandaag ook nog even mijn bougie kleur bekeken en kwam tot de conclusie dat die BIJNA perfect is met sproeiertje 50, hij is NET iets te donker. Ik ga dadelijk eens kijken hoe hij het doet met 48 als het weer een klein beetje mee gaat zitten.
7 december 2013 om 18:10 #493331je kan er ook een sproeier 49 intrappen ;). of een van de 4 metalen gaasjes afhalen zodat ie iets meer lucht krijgt.
7 december 2013 om 18:43 #493505Haha, gaat lastig als je geen 49 hebt. :p En bij mij zit er maar 1 gaasje in? Tenminste, dat was bij mijn snor filter en die heb ik gewoon tussen dat brom filter gedaan.
Ik heb vanmiddag wat zitten klussen en de bougie kleur leek geen gelijk te hebben want met 48 liep hij een stuk slechter.
Daarna heb ik er 52 ingejast en dat liep net nog iets beter als 50. 🙂Daarna ben ik met het luchtfilter aan de gang gegaan om hem weer lekker fris te laten ademen en dus alles lekker schoon gespoten met de compressor. Daarna heb ik ook nog een houtje tevoorschijn weten te toveren uit het luchtfilter-bakje-kastje-ding. 😮
En nu doet hij opeens hetzelfde op top als wat hij deed voordat ik dat had gedaan met sproeier 48. Ik denk dat ik morgen 54 ook eens ga proberen.8 december 2013 om 13:53 #493263Vandaag het compressie probleem tijdens het starten opgelost.
Zoals ik al vermoede lag het aan de aluminium koppakking en deze heb ik dus vervangen door een heel dun laagje vloeibare pakking.
Nu heb ik gewoon weer fatsoenlijke compressie tijdens het starten en hoef ik geen 10 km/h uur meer te rennen om hem aan te krijgen. 🙂8 december 2013 om 13:56 #430334Goed bezig, ook mooi groot sleutel ruimte heeft u!=).
11 december 2013 om 17:25 #453735Even over de trekveertjes, zijn deze niet voor de variokoppeling? Aangezien deze geen 180* gedraaid zijn.
17 december 2013 om 20:17 #454568@CiaoRacing75
Voor zover ik weet niet. Ik weet niet of de maat dan ook anders zou moeten zijn?
De gele veertjes rijden echt perfect bij mij in ieder geval. 😀Ik heb toen gewoon deze gehaald bij jmpb: Linkje
19 december 2013 om 07:37 #467415Plannen voor in het voor-jaar:
– 50DR
– Inlaat snor carter uitveilen naar 12mm
– Carter eventueel bewerken voor 50DR
– Giannelli original power
– Mogelijk een dmp krukas zodat ik mijn brom blokje niet uit elkaar hoef te halen voordat de 50DR klaar is om te monteren
– Mogelijk het vliegwiel lichtjes af laten draaien
– 70mm poelie als hij te hard trilt op top
– Nieuwe lagers en pakkingen voor het blokje
– Achterklok revisie
– Al het vuil er eens af poetsen en mogelijk wat plaatsjes waar de roest te erg is over spuiten met een of andere lak ofzo
– Ontsteking na kijkenDoel: Het einde van de kilometer teller halen. (60 km/h)
Het bewerken van het carter ga ik gewoon met de hand doen zonder power tools om te voorkomen dat ik uitschiet en dadelijk alles weg kan gooien.
19 december 2013 om 08:04 #446631Dus als ik het zo hoor ga je de politie tot last brengen?:lol
Maar wel lekekr bezig hoor, komt vast goed
19 december 2013 om 11:12 #440543
Anoniemik heb met volgende setups 60kmh gehaald.
50 DR
Onbewerkte carters CP
leovince krul 13/13 en bewerkt luchtfilter
poelie 95.Dit trok redelijk, tot ik overstapte naar een laagtoerige setup.
55CC Paiwai
Speedengine CP
Citypower 13/13 Mallosi filter.
poelie 80. veel minder toeren, meer koppel. rustiger rijden, en vlot 60-65kmh.moet goed overwegen wat je wil, een speedengine is een fijne basis zo uit de doos,
een origineel cartersetje kan je daarintegen ook goed bewerken!SpeedyVespa :
Dus als ik het zo hoor ga je de politie tot last brengen?:lol
Maar wel lekekr bezig hoor, komt vast goed
Haha speedy, hier in t dorp is het bijna niet te geloven met de politie…
controles vinden hier nooit plaats. rollerbanken kennen ze niet.
alle echt snelle scooters/brommers zijn binnen no time kwijt gereden.
ik weet niet echt of t puur geluk is, maar in de tijd dat ik al 2 jaar flink opgevoerd heb gereden,
nog nooit boetes gehad, geen papieren bij gehad, geen rijbewijs bij. ze deden echt nergens moeilijk over.
voor 60kmh in een 30 zone, zelfs een waarschuwing gehad.mag dus echt niet klagen met de politie hier.
19 december 2013 om 13:45 #440285@Tom
En hoe zit het met de betrouwbaarheid, prijs en beschikbaarheid van de paiwai ten opzichte van de DR?
Ik blijf in ieder geval wel gewoon met een Piaggio carter rijden in verband met de koste.En inderdaad, hier in Asten merk je niet zo heel veel van de politie. :p
ALS ik ze ooit tegen komen rijden ze toch rond met zwaai lichten en sirene om ergens naar toe te racen.In ieder geval bedankt voor de info Tom.
19 december 2013 om 17:29 #442719
AnoniemDarkMagician6 :
@Tom
En hoe zit het met de betrouwbaarheid, prijs en beschikbaarheid van de paiwai ten opzichte van de DR?
Ik blijf in ieder geval wel gewoon met een Piaggio carter rijden in verband met de koste.En inderdaad, hier in Asten merk je niet zo heel veel van de politie. :p
ALS ik ze ooit tegen komen rijden ze toch rond met zwaai lichten en sirene om ergens naar toe te racen.In ieder geval bedankt voor de info Tom.
Paiwai is gewoon een originele cilinder , maar dan 55cc. redelijk slijtvast. voor de prijs sowiso aan te raden,
altans lopen de meningen hierover uit. je moet maar net geluk hebben meen ik.een 50 DR is helemaal geen slechte basis, alleen is 60kmh met een citypower krap aan vind ik.
ik ga even voor je zoeken , heb vast wel ergens een video van mijn oude SI met 50 DR.
dit is met een gianelli fire, op poelie 95. de DR wil best wel wat toeren maken, alleen zijn de boosters blind.
deze moet je doorprikken wil je optimaal gebruik maken van je cilinder.Als ik jou was ging ik toch voor een 65cc Setupje,
of je nu gepakt word met 60kmh op je snorfiets, of 65kmh met gemak.
dan maakt die ’65’cc ook niks meer uit.
in t begin dacht ik ook zo, maar eenmaal dikke cilinders/carters, en er gaat een wereld voor je open!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.