Vespa-Ciao.NL
:: DarkMagician6’s zwarte Si

Home Forums Perso’s Projecten DarkMagician6’s zwarte Si

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 287)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JoeriH
    Bijdrager

Dat de koppeling eraf vliegt zal liggen aan het feit dat je hem niet goed genoeg vast draait. Blokkeer je het vliegwiel wel bij het aandraaien?

DarkMagician6
      Topic starter

Ja dat doe ik, ik weer zeker dat ik hem in ieder geval redelijk strak had aangedraaid.
        Ik denk gewoon dat de bout langzaam is los getrild want voordat hij eraf vloog heb ik ~10 km op top gereden. Toen ik ging stilstaan bij een stoplicht hoorde ik opeens een hoop kabaal toen ik ff stil stond en toen heb ik hem uitgezet.
        Daarna heb ik hem op loop stand gezet en ben ik doorgelopen naar mijn werk en daar heb ik toen de kap eraf gehaald om te zien hoe mijn koppeling daar in onderdeeltjes in lag.

Op top lijkt hij gewoon op een op hol geslagen vibrator sinds dat ik de cittypower er onder heb liggen, wat hij niet deed met mijn snor uitlaatje. Dat trillen is eigenlijk alleen maar bij 35+ dus ik vermoed niet dat er iets in onbalans is maar dat het gewoon komt doordat hij teveel toeren maakt.

JoeriH
        Bijdrager

Mijn brommer trilt ook als een malloot, bij mij is dat door een verrotte lagerlpassing.
          Alsnog valt mijn kopp. Er niet af.
          Probeer hem echt goed aan te draaien.

DarkMagician6
          Topic starter

Ik zal als ik morgen naar school ga wel wat gereedschap in mijn tas doen en dan weer dat zelfde stuk vol gas rijden en kijken of het nog maalt gebeurt. Deze keer heb ik mezelf er zeker van gemaakt dat ik hem niet strakker vast kan draaien. 😉

Maarja, bepaalde dingen in de koppeling zijn toch versleten. 1 van de balletjes valt eruit zodra dat schijfje er niet meer voor zit bijvoorbeeld.

Wilk1985
            Moderator

Je gebruikt wel een ring toch om de koppeling vast te zetten? Je kan hem ook nog als extra zekerheid vastzetten met een nylon moer dan draait hij zeker niet meer los.

DarkMagician6
              Topic starter

Je bedoeld zo’n ring met een gekarteld randje? Ja, die heb ik gewoon tussen dat schijfje en de moer zitten.

DarkMagician6
                Topic starter

Vandaag bestelling van jmpb binnen gekregen en meteen gemonteerd. Loopt nu ~47 met 80 mm poelie. 😀
                  Trekt wel een stuk slechter maar dat komt waarschijnlijk deels ook doordat de koppeling sneller aangrijpt omdat er nieuwe schoentjes bij zitten.

Hier ff een fototje van nadat ik alles gemonteerd had (PS: De roest ziet er erger uit dan het is door de flits.):

SpeedyVespa
                  Donateur

Sinterklaas geweest?:D
                    Ziet er strak uit, lekker tuffen ermee!

DarkMagician6
                    Topic starter

Jazeker, sinterklaas in een bezorgers pakje! 😀

SpeedyVespa
                      Donateur

Snelle reactie:lol maar mooi, veel plezier ermee!

DarkMagician6
                        Topic starter

Ik vind het altijd leuk om reload te spammen. 😉
                          En thanks, dat gaat zeker lukken!

DarkMagician6
                          Topic starter

Yay, dat word dus ook trekveertjes bestellen bij jmpb want mijn koppeling grijpt nu al aan als het blokje nog maar amper rond draait!

DarkMagician6
                            Topic starter

Vandaag weer een bestelling van jmpb binnen gekregen, nieuwe koppelings veertjes van Malossi en wat sproeiertjes.

Hier nog wat foto’s:

Mijn oude koppelings segmenten en het schijfje:

Toen ben ik gaan proberen met de witte veertjes omdat ik hier dacht ergens te hebben gelezen dat deze de slapste waren.

Die bleken dus veel te strak te zijn en toen viel mij op dat de gele veertjes minder vaak rondgedraaid waren. Toen ben ik daar aan ging buigen en zo werd het mij ook duidelijk dat die slapper zijn. Dus heb ik die er ff op gezet:

En met die gele erop loopt het eigenlijk perfect. 😀

Wilk1985
                              Moderator

Goed dat je hier wat aandacht aan besteed want met die kromme schaal hoor je niet te rijden :). Ik heb wel wat te zeiken want je koppelingsveertjes zitten niet zoals het hoort. waar het ene veertje bovenlangs in het gat valt hoort het tweede veertje onderlangs in de koppeling te zitten.

Zoals het zat op de bovenste foto zat het goed dus voor het mooie moet je toch nog een keer gaan rotzooien, ik weet dat het niet het leukste werk is maar als je wat doet moet je het goed doen 😀

DarkMagician6
                                Topic starter

Ik dacht dat ze gewoon zo hoorden omdat ze zo gewoon gevormd waren. Ik moet dus extreem veel kracht gaan zetten om de stugge veertjes een halve slag te draaien aan 1 kant?

En verder vind ik het helemaal niet zo’n erg werk hoor, ik vind het veel erger om de koppeling los/vast te draaien omdat ik bang ben dat er vinnetjes van mijn vliegwiel afbreken zoals ik bij mijn snorblok had.

En ik denk dat het oude schijfje krom is getrokken omdat 1 van de balletjes er dus nog wel in zat toen ik hem had gemonteerd alleen niet vast zat waardoor hij dus in het schijfje geperst werd.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 287)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.