- Dit onderwerp bevat 286 reacties, 31 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 3 maanden geleden door DarkMagician6.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 november 2013 om 16:01 #493397
Met de gaatjes bedoel ik bij de uitlaat op het carter.
Daar steekt zo’n rond buisje uit waar je de uitlaat op aan sluit.
In dat buisje zitten 4 gaatjes.Als ik dadelijk heb gegeten ga ik even kijken hoe hij loopt zonder luchtfilter en ik ga ook nog een deo test doen.
Edit: ff getest zonder luchtfilter en dan wil hij wel stationair draaien, alleen vol gas gaat hij nog niet hard vooruit, hij heeft wel genoeg kracht om langzaam vooruit te gaan maar dat kan ook komen omdat hij koud was.
23 november 2013 om 18:34 #493349He Kevin.
Dat hij zonder luchtfilter wel loopt komt omdat hij dan meer lucht krijgt en dus minder benzine. Dus dat betekent dat je een te grote sproeier hebt. probeer het eens met 46-48-50 met een van die zal hij zeker beter lopen.
Ik zou niet weten waarom er gaatjes in je uitlaatmond zitten, die horen er in ieder geval niet.
23 november 2013 om 18:48 #493407Ja dat dacht ik dus ook al, ik ga morgen nog wat proberen om die gaatjes af te sluiten met duct-tape, maar ik heb niet al te goede hoop.
Ik kan ook woensdag een paar sproeiertjes ophalen bij de lokale bromboer maar die zijn dan 50-52-54-56. Achja, ik hoop maar dat 50 perfect is en het is altijd handig om nog wat andere maatjes bij de hand te hebben.
Als 50 ook nog iets te groot is word het dus weer terug gaan voor nog kleineren. :pIn ieder geval bedankt voor het advies. 🙂
24 november 2013 om 15:16 #493343Jaja, hij loopt weer.
Ik heb vandaag mijn oude 12/7 carb en snor uitlaat er weer op gezet en toen een rondje gereden.
Zoals verwacht ging het niet helemaal perfect want hij verloor vermogen, wat waarschijnlijk komt doordat er nu een brom blokje onder licht inplaats van het snor blokje. Ik zat te denken aan een te kleinen sproeier vanwege die rede en heb ik dus een schroefje in het luchtfilter gedraaid om 1 gaatje af te sluiten.
Toen ben ik nog eens gaan rijden en toen liep hij weer ongeveer als vanouds. 😀
En toen vond het weer het nodig om even duidelijk te maken dat het er niet zo blij mee was dat mijn Si het weer deed dus ik heb nog geen langere rit kunnen maken.Achja, dat komt morgen wel weer als ik naar school ga, gelukkig hoef ik niet te fietsen in ieder geval. 😀 (Als hij blijft lopen morgen. xD)
En ook nog even een foto van hoe hij er vandaag bij hing:
27 november 2013 om 18:50 #452331Jaja, vandaag wat sproeiertjes opgehaald bij de lokale bromboer en ff de 12/12 carb met een maatje 50 sproeier uitgerust.
Starte meteen met mijn snor uitlaatje! Trekt lekker wat harder dan eerst. Alleen ook wat minder nieuws, de brom uitlaat die ik heb liggen maakt net een verkeerde hoek met de uitlaat mond van de cilinder en daarom loopt hij daar ook niet mee. :CIk ga binnenkort maar eens kijken of ik ergens een mooie cittypower op de kop kan tikken zonder dat mijn moeder moord neigingen krijgt omdat ik weer wat extra geld in mijn brommer steek.
27 november 2013 om 18:52 #430746Hee leuk SI’tje man! Rijden erug fijn!
27 november 2013 om 18:54 #430747Thanks! En inderdaad, lekker comfortabel in vergelijking met een Ciao. :p
28 november 2013 om 18:26 #468062Jaja mensen, ik heb goed nieuws!

Zoals je kan zien heb ik de cittypower er onder liggen en hij loopt er nu dus ook weer mee!
Ik merkte niet echt veel verschil in optrekken tussen de 12/7 en 12/12 carb dus ik kwam tot de conclusie dat mijn uitlaat de oorzaak was. Ik had al eerder geprobeert die cittypower eronder te leggen maar daar wilde hij dus helemaal niet lopen.
Om die rede heb ik dus ook een gezocht topic aangemaakt waar dat ik op zoek was naar een mooi uitlaatje.Vandaag was ik van “fuck it” en heb ik die uitlaat er weer onder gelegd. Zelfde probleem, lucht lekte aan de voorkant en hij liep amper. (5 km/h)
Het viel mij ook op dat de uitlaat echt alleen maar aan de voorkant bij de cilinder warm werd terwijl mijn snor uitlaatje over de hele uitlaat warm werd.
Toen besloot ik eens in de uitlaat te gaan prikken met een ijzerdraadje, EN JA HOOR, de uitlaat zat verstopt! Dus ff lekker door zitten prikken tot die zooi los zat en er ff doorheen geblazen met de compressor.
Daarna het uitlaatje eronder gelegd, EN YES, HIJ LIEP WEER!Ook nog ff een stukje gereden en WOW wat een verschil. Trekt echt veel harder dan met mijn snor uitlaatje en volgens mij loopt hij ook nog eens zo’n 3 km/h harder! 😀
28 november 2013 om 19:13 #486619Soms is het sleutelleven simpeler als je denk haha. Je mag de buitenkant van die uitlaat ook wel eens opknappen dan ben je er weer helemaal klaar voor
28 november 2013 om 19:22 #461792Haha, misschien doe ik dat op een later punt nog wel. Het plan is om alles helemaal schoon te maken in de lente/zomer en HEEL misschien zelfs overspuiten. 😉
Ik heb ff een test ritje gemaakt en ja hoor, de 40 grens is doorbroken! De SpeedGauge android app gaf iets halverwege de 41 aan. 😀
29 november 2013 om 16:36 #453586Mooi dat je Citypower nu wel past. Na aanleiding van je verhaal zal ik nog eens proberen de uitlaat goed te ontkolen. Wellicht zit er nog wel betere prestaties in.
29 november 2013 om 16:42 #453587@Martino
Wat voor manier zou jij aanraden om hem te ontkolen?
Ik heb wat gelezen over uitbranden maar zitten er nergens gaatjes die naar demper wol ofzo leiden in de demper zelf?29 november 2013 om 16:45 #487219Inderdaad uitbranden. Deze dempers zijn demperwolloos. Verschillende gootsteenonstoppermiddelen zullen ook werken. Wellicht zelfs iets beter.
29 november 2013 om 18:49 #438668Zozo, vloeistof uit je uitlaat krijgen is nog nieteens zo makkelijk! :O
Ik heb er gootsteen ontstopper ingedaan en ongeveer een half uurtje laten inweken. Daarna heb ik hem uitgespoeld met heet water en daarna er met de compressor er doorheen geblazen en de vloeistof blijft maar lopen! Lijkt wel of er LITERS in die uitlaat gaat! O.OMet dat uitspuiten enzo ben ik wel een half uur bezig geweest en dadelijk ga ik weer beginnen aan zo’n sessie in de hoop dat ik alles eruit krijg.
1 december 2013 om 15:40 #464637Toch maar een 80 mm poelie met bijpassende snaar besteld. Boven de 35 km/h trilt hij zo hard dat de koppeling eraf vliegt! 😮
Ook nieuwe koppeling segmentjes besteld want 1 ervan is beschadigd geraakt toen hij eraf vloog. Ik was al blij dat mijn kappen er gewoon op zaten. xD -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.