Vespa-Ciao.NL
:: DarkMagician6’s zwarte Si

Home Forums Perso’s Projecten DarkMagician6’s zwarte Si

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 287)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

waar woon je?
      kom ik er na 8 uur even vlug een langs dumpen

DarkMagician6
      Topic starter

Ik heb een PM gestuurd. 😉

[Edit] Heb het kapje nou, ik ga morgen kijken of ik het blokje er zelf uit krijg zodat ik hem erop kan zetten.
        Bedankt Tom. :thumb

DarkMagician6
        Topic starter

En ja hoor, dan ga je dat koelkapje erop zetten, dus blok eruit enzo en dan breekt het boutje om de benzine slang aan de carb vast te maken door. -_-
          Word morgen dus weer opnieuw uit-elkaar halen en hopen dat we het afgebroken deel eruit krijgen. :/

Achja, misschien ga ik wel wat eerder op zoek naar een mooi std brom blokje incl carb.

Florian
          Moderator

Jij bent goed en gemotiveerd bezig man!:thumb Ik zie dat je jouw pa nog wat laat sleutelen, dit kan echt niet natuurlijk. Blokje demonteren is easy as hell, je moet enkel de goede techniek even hebben;)

Succes8)

SpeedyVespa
            Donateur

Precies, maar ik snap je carb verhaal niet echt?

DarkMagician6
              Topic starter

Het was mij vanavond ook gelukt om het blokje eruit te halen endergelijken zonder hulp, maarja, toen vond ik het dus nodig perongeluk een boutje kapot te draaien toen alles weer in elkaar zat. (En alles ging nog zo goed.) 😐

@SpeedyVespa
                Het deel van het boutje of het deel van dat hij geen kracht meer had enzo?

DarkMagician6
                Topic starter

Het werkt weer allemaal!
                  Wel fijn als je zo’n vader hebt die een vreselijk grote hoeveelheid gereedschap heeft.
                  We hadden nog van die speciale boor dingetjes liggen met linkse schroefdraad om afgebroken schroeven ergens uit te halen. 😀
                  Hij loopt nu weer en dadelijk ga ik ook even kijken hoe goed/slecht.

DarkMagician6
                  Topic starter

Ik heb weer eens een kleine update!

Vandaag dit over gekocht van SjoerdCiao:

Brom blokje met 12/12 carb:

En een uitlaatje: (Iemand die misschien precies weet wat het is?)

Dit gaat allemaal onder mijn Si zodra mijn bestelling van jmpb binnen is.
                    Daar heb ik het volgende besteld:
                    Reserve contact puntjes, nieuwe v-snaar (Die van mij is zo goed als aan zijn einde.) en sproeiers 58 t/m 68.

JoeriH
                    Bijdrager

Lijkt mij gewoon een standaard uitlaat met ongeknepen bocht.
                      Zit je niet aan de grote kant met je sproeiers? Of ben je van plan om het blokje te bewerken?

DarkMagician6
                      Topic starter

Er zit nu een 57 in en SjoerdCiao raade mij zowieso al aan er 1 maatje groter in te zetten. (En ik ga mij eigen filter gebruiken, bij die van hem is 1 gat afgesloten.)
                        En de uitlaat, kan het niet toevallig ook een sito/cittypower ofzo zijn?

SpeedyVespa
                        Donateur

Haha langzamerhand kom je er wel man 🙂

DarkMagician6
                          Topic starter

Jazeker, hierna ga ik nog nadenken over een vario misschien maar dat gaat nog wel even duren.
                            En misschien nog wel ooit overspuiten want de lak is redelijk beschadigd. :p

Maarja, die dingen hebben nog een lagere prioriteit.

DarkMagician6
                            Topic starter

TODO voor morgen:
                              – Afgebroken bout in het achterste bevestigings puntje van het bromblokje uitboren.
                              – 12/12 carb schoonmaken.
                              – Bevestigings gaatje voor uitlaat boren in de achterbrug.
                              – Si cilinderkop van mijn snorblokje op het bromblokje zetten.
                              – Bromblokje van buiten schoonmaken.
                              – Bromblokje monteren.
                              – Nieuwe v-snaar monteren.
                              – Hopen dat alles werkt.
                              – Afstellen.
                              – Hopen dat alles nog steeds werkt.

DarkMagician6
                              Topic starter

Ok, alles ging goed vandaag totdat ik hem probeerde te starten.
                                Hij maakt een redelijk zwaar geluid en ik moet het gas erop houden om het blokje draaiende te houden.
                                Met de choke erop gaat het allemaal nog net iets slechter.

Ik denk dat het de sproeier is. (Heb nu met maatje 57 en 60 geprobeert. 12/12 carb, standaard brom blokje en uitlaat.)
                                Verder kwam er ook rook bij de uitlaat aansluiting op het blokje uit. (Iemand misschien een idee om dat te dichten? Er zitten 4 gaatjes in de zij-wand van de uitlaat op de carter.)

Wilk1985
                                Moderator

Ik vind die sproeier vrij groot. Dat verklaart ook waarom hij op de choke nog slechter loopt. Ik heb op een vergelijkbare setup maar dan 13/13 en bromfilter een 48 erin zitten.

Sluit de uitlaat wel goed aan op de cilinder of is het een misschien wat uitgelubbert? Hoe bedoel je gaatjes in de zij-wand?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 287)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.