Vespa-Ciao.NL
:: DarkMagician6’s zwarte Si

Home Forums Perso’s Projecten DarkMagician6’s zwarte Si

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 287)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Wat Lenneart schreef; Ik had sowieso het volle pond geëist. Vind maar weer eens een halve koffer of koop een nieuwe set. Ook moet jij er weer de moeite voor doen. De vierwieler meneer zat fout dus mag hij blij zijn als het alleen een setje nieuwe koffers gaat kosten.

Voor jou blijft het natuurlijk een geluk dat brommer en lichaam ongeschonden zijn gebleven.

DarkMagician6
      Topic starter

Vandaag wezen testen met 80 poelie + Simonini koppeling, en ik denk dat het plaatje genoeg zegt. 😀

Dat was wel met een redelijk windje in de rug, dus binnenkort eens testen als het minder waait. 😀
        Ook nog een plaatje van mijn brommer aan het einde van de weg waar ik altijd test.

speedbuxy
        Bijdrager

Nette snelheid:thumb
          En ook een mooi test plek zo te zien:thumb
          (ik had er naar iedere goed resultaat even 1 gerookt bij die picknick tafel:lol)

DarkMagician6
          Topic starter

Dat is zeker een mooie testplek. Zelden verkeer en een mooie lange weg, en inderdaad een mooie rustplek voor een rook pauze. :thumb

Wilk1985
            Moderator

Nette snelheid!

Toevallig al eens geprobeerd op datzelfde weggetje wat de Fire doet met verder dezelfde setup? Ter vergelijking :thumb.

DarkMagician6
              Topic starter

Dat heb ik toen wel gedaan met het blokje waar ik alle vorige toertjes mee gereden heb en toen met 70 poelie en originele koppeling. Het resultaat was meestal dat de fire dan 73 liep en de Tecnigas 74. Verder klinkt de Tecnigas ook beter op topsnelheid, de Fire maakt dan opeens een heel ander harder geluid wat niet zo mooi is als tijdens het optrekken.

Over het algemeen vind ik de Tecnigas de fijnere uitlaat, behalven als je door een wijk ofzo rijd waar de huizen dicht bij de straat staan, want dan word je er gewoon helemaal doof mee. 😀

DarkMagician6
                Topic starter

Ik was vanochtend dus lekker een stuk aan het rijden, lekker volgas, alles liep als een zonnetje en opeens niks meer. Blokje stopte er gewoon mee. Ik dus op de loop stand zetten en lekker doorlopen, even laten afkoelen. Daarna proberen te starten en nog steeds niks.

Dus 6km naar huis gelopen, getest of hij nog vonkte, en dat deed hij. Nogmaals geprobeerd, helemaal niks alleen een paar zwakke plofjes uit de uitlaat. Daarna gekeken of de CP’s nog goed stonden, en dat stonden ze. Vlotterbakje had ook nog meer dan genoeg benzine. Verder ook heel erg weinig compressie.

Dusja… Rust in vrede DR EVO, je hebt mij een geweldige tijd bezorgt. :'(
                  Ik denk dat de 74 sproeier niet genoeg was met de kou van vanochtend kwart voor 8.

DarkMagician6
                  Topic starter

Meer horror:

Martino
                    Moderator

De warmloper valt toch nog wel mee? Nieuw zuigertje en een hoon door je cilinder halen en hij kan vast weer vooruit.

zevenenergie
                      Donateur

Ja minder prettig inderdaad.
                        Komt een cilindertje wat 91km kan aantikken in aanmerking voor race olie?

DarkMagician6
                        Topic starter

@Martino
                          Aangezien een zuigertje voor een DR EVO al meer als de helft van een nieuwe DR EVO kost ga ik gewoon voor een nieuwe cilinder. Ik zit nu te denken aan een Polini 46mm zodat ik ook meteen wat meer power onderin heb, want dat is nu echt het probleem.

@zevenenergie
                          Ik heb altijd ~1:40 gesmeerd met Castrol 2T-RS dus daar zal het niet aan liggen. 😀

hansieb
                          Moderator

Wel minder, maar ga dan direct voor een 46 pina black! Die zijn zo goed als niet kapot te krijgen 😉

DarkMagician6
                            Topic starter

Daar heb ik ook al aan zitten te denken, maar die zijn heel moeilijk leverbaar. Verder lopen de spoelers niet mooi over op het carter.
                              Weet jij toevallig een adresje waar ik die nieuw kan krijgen, bij voorkeur met een Si kopje?

Lennaert
                              Sleutelbeheerder

Eitje… ebay.

Lennaert
                                Sleutelbeheerder
                                15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 287)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.