Vespa-Ciao.NL
:: DarkMagician6’s zwarte Si

Home Forums Perso’s Projecten DarkMagician6’s zwarte Si

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 287)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DarkMagician6
    Topic starter

Vandaag een super nette brom krukas binnen gekregen van Turbociao!
      Nou kan ik dus volgende week alles weer uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. 😀

DarkMagician6
      Topic starter

Vandaag ook weer een mooi pakketje van ! Joor ! binnen gekregen! 16/16 met spruitstuk voor de SpeedEngine. 😀

Dat word nog uitvogelen hoe ik het allemaal ga monteren volgende week. In iedergeval nog even een gaskabel bestellen.

Martino
        Moderator

Hey een bekende foto. Met monteren zal je niet al te veel last gaan hebben denk ik. Lees bijv;
          http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=29073

DarkMagician6
          Topic starter

Mooi om te horen, hopen dat het ook klopt. 😀
            Heb je ook nog enigsinds adviesen voor het bewerken van de inlaat? Gewoon netjes overlaten lopen op het spruitstukje, of nog wat meer?

Martino
            Moderator

Ik zal je inlaatvlak laten zoals deze nu is, maar zoals je kunt zien heeft het spruitstukje een rechthoekige vorm en de inlaat van het carter wat ronder/ovalere vorm. Dit zal ik op elkaar laten overlopen, maar heb ik ook weinig verschil ondervonden wanneer je dit laat.

De zwarte beschermkap en stalen beugeltje zal je wel moeten laten voor wat het is deze passen niet wanneer gemonteerd in de brug.

DarkMagician6
              Topic starter

Ok, helemaal top. :thumb
                Dat van het filter gaat ook wel helemaal goed komen.
                Nu nog uitvogelen in welke richting ik moet gaan kijken met de sproeier… :ehh Ik denk niet dat hij de 66 sproeier die ik in mijn vorige blokje gebruikte erg op prijs zal stellen. 😀

DarkMagician6
                Topic starter

Het is weer tijd voor een update!

Nadat ik problemen had met een niet mee willen werkende lager heb ik van TurboCiao een nieuwe krukas gekregen die net zo netjes was als de andere. Echt een top kerel om zaken mee te doen! :thumb
                  Dus nu kon ik eindelijk beginnen aan het opbouwen van het blokje.
                  Eerst heb ik alles er weer onderuit gehaald, en toen ben ik begonnen aan het opbouwen en dergelijken.
                  Verder was Vespaatje nog heel even langs geweest om mij te redden met een benzineslang. 😀
                  EN, deze keer heb ik foto’s gemaakt! 😀

Dus bij deze.

Blokje uit elkaar:

Halverwegen het bijwerken van de inlaat:

Carter in elkaar:

Zuiger erop:

Cilinder:

Kopje:

Ontsteking:

En toen zat het in elkaar:

Alles eronder gegooid en natuurlijk meteen getest. Alles verliep zonder grote problemen.
                  Hier nog even een filmpje:

En hier als laatste nog even een foto van de werkplaats:

Nu is het tijd voor de afstel fase en ik hoop dat ik alles klaar heb voor de Flevotoer dit weekend als die door gaat.

speedbuxy
                  Bijdrager

Mooie foto update:thumb
                    Hopelijk gaat de Flevo toer door en heb je hem dan goed lopend.
                    Hij klinkt op het filmpje al best netjes:thumb

DarkMagician6
                    Topic starter

Flevo toer ga ik halen als er niks kapot gaat van te voren. :thumb
                      Net even mijn gebruikelijke test route gereden en de 77 aangetikt met 70 poelie en ori koppeling. Dat is toch wel 4 km/u harder als met mijn oude blokje en dezelfde uitlaat/overbrenging. 😀
                      De bougie is ook mooi bruin, dus 74 sproeier is ook goed. :thumb

Morgen ga ik even kijken wat hij met de 65 poelie, of misschien de simo kopelling met 70/80 poelie doet.

Wilk1985
                      Moderator

Heerlijke sound uit die Fire, zo’n fijne uitlaat :). Met deze setup kom je vast wel weer lekker mee komend toerjaar :thumb

Je gaat zonder lichtspoel rijden?

DarkMagician6
                        Topic starter

De Fire maakt normaal inderdaad een heerlijk geluidje. Dat doet hij bij mij nu ook, maar zodra het gas wat verder opengaat begint de carb er bovenuit te komen. 😀
                          Ik denk dat ik hem toch ga vervangen voor de Tecnigas, want ik kan het blok met de Fire niet helemaal in de achterste stand zetten. Het einde van de expansie komt dan tegen de bok standaard aan.

Ik heb zowel de VCT als de VCM gereden zonder lichtspoel. Tijdens de Limbotoer toen mijn overbrenging zo licht was is er ergens onder de rit een van de kabels kapot getrild en ik had geen zin die te fixen. Dus heb ik toen de hele kabelboom voor de verlichting eruit gehaald. Ik rijd toch zelden/nooit in het donker. Misschien dat ik nog een keer naar een oplossing met batterijen ga zoeken. :thumb
                          Het monteren van het blokje is echt zoveel makkelijker zonder de kabels van de verlichting in de weg. 😀

speedbuxy
                          Bijdrager

DarkMagician6 :
                            Het monteren van het blokje is echt zoveel makkelijker zonder de kabels van de verlichting in de weg. 😀

En je hebt ook nog minder weerstand.
                            Dus win win:thumb

Denk dat Technigas je ook wat beter gaat bevallen.
                            Want de Fire heeft met poeli wel een erg grote dip.
                            De Technigas zal dit wat minder mee wezen terwijl de top speed waarschijnlijk nagenoeg gelijk blijft.

DarkMagician6
                            Topic starter

Die weerstand zal heus wel meevallen. 😀

Verhaal tijd.
                              Vandaag ben ik dus bezig geweest met de poelie afstelling en daar ging iets niet helemaal goed. Als eerste heb ik de uitlaat verwisseld naar de Tecnigas zodat ik mijn blok beter kon verstellen, en toen heb ik de Simo koppeling erop gegooid met de 70 poelie.
                              Ik dus lekker weg rijden voor een kort test ronder. Ik rijd een rotonde op, en ik zie opeens in mijn linker ooghoek een auto wel heel erg dichtbij komen die wilde afslaan. Toen was het al te laat en zat die tegen mijn brommer aan. Gellukkig niet gevallen en geen schade aan de auto of mijn brommer zelf, maar wel mooi mijn zijkoffer helemaal naar de klote.

De man zei dat hij mij niet gezien had en na wat gepraat heeft hij mij de helf terug betaald van wat Lennaert vroeg voor de koffers in zijn verkoop topic aangezien er maar 1 kant kapot was. Ik had geen zin in allemaal papier werk enzo dus ik vond het wel goed zo. Ik was allang blij dat er voor de rest niks aan de hand was.
                              Ik heb hem wel even verteld dat hij voortaan beter op moet letten bij het verlaten van een rotonde want ik reed nog geen 20 per uur omdat de 70 poelie met Simo koppeling voor geen meter op snelheid kwam. :no

Daarna nog even getest wat hij met 80 poelie doet en dat is gewoon prima. Ik heb nog niet getest hoe hard hij loopt zo.

Lennaert
                              Sleutelbeheerder

Jeetje wat zonde zeg…

Had die gast lekker het hele bedrag laten betalen want 1 koffer ziet er natuurlijk niet heel netjes uit..

DarkMagician6
                                Topic starter

Ja, heel erg zonde, ze waren zeker wel handig. Ik had inderdaad eigenlijk gewoon het volle bedrag moeten vragen maar ik was al lang opgelucht dat mijn achterbrug niet krom was of iets in die richting.

Ik heb ze er allebei maar afgehaald, en even gekeken naar de tassen beugeltjes die ik van de Belgische Si af had gehaald, maar die gaan niet passen omdat de YSS veren ook bij het frame breeder zij en ik dus geen schroefdraad overhoud als ik die zou monteren.
                                  Binnenkort toch maar eens een oplossing zoeken, want ik wil echt tassen of iets dergelijks hebben voor het volgende toertje.

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 287)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.