- Dit onderwerp bevat 286 reacties, 31 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 3 maanden geleden door DarkMagician6.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 augustus 2015 om 12:26 #497065
Dan nog zou het niet normaal moeten zijn dat er een stuk krukas afbreekt als je de moer aandraaid. 😀
Is mij bij een Piaggio krukas in iedergeval nooit gelukt, en bij dat beun brom blokje wat ik eerst had heb ik hem toch zeker wel vaker nog strakker aangedraaid.We zullen zien. Als ik aan het einde van de week nog geen brom kruk heb bestel ik waarschijnlijk die Nuova Mazzuchelli en hoop ik op het beste. Ik was nog aan het onderhandelen met iemand voor een krukas maar die heeft al 2 dagen niks van zich laten horen.
14 augustus 2015 om 12:30 #497066In elk product kan een foutje zitten terwijl 99 andere van het zelfde het wel goed blijven doen..
Helaas is dat een marge die veel bedrijven en fabrikanten voor lief nemen gezien het vervangen van zo’n artikel goedkoper is dan het continue controleren/testen van elk artikel dat van de band af komt.Je kan de dmp even in de draaibank doen gat boren draad tapen en draadeind in doen :)!
14 augustus 2015 om 12:32 #497067Ik heb de as van de DMP er toen afgezaagd om mijn vliegwiel daar op te klemmen zodat de collega van mijn vader die makkelijk kon afdraaien, ik had/heb echt geen vertrouwen in die specifieke DMP krukas. 😀
En dat controleren op marges is volgens mij echt iets voor Italianen en nog erger de Chinezen. 😀
14 augustus 2015 om 13:06 #497068DarkMagician6 :
Maar jij had eerst toch iets in je perso staan van dat je dacht dat een snor kruk beter uitkwam kwa timing in een SpeedEngine? Heb je dat al kunnen testen en zoja wat waren de resultaten?Qua timing waardes komt dit beter uit ja.
Maar het ligt ook meteen op de max qua aantal graden en dat kan bij een Vespa met midrange cilinders wel eens teveel van het goede zijn.Toch ben ik naar de paar test die ik ermee gedaan heb niet ontevreden over. Want het heeft erg veel kracht onderin.
Ik ben gestopt met testen omdat het blokje koud optrok als een beer en naar mate hij warmer werd optrok als een oude opa op een oude Gazelle fiets:lol
(offcourse niet z,on groot verschil, maar wel genoeg waardoor ik niet verder heb getest want wil de 46 euro niet vast naaien)Ga in de toekomst nog wel verder testen, maar dan met een gebruikte 43mm cilinder zodat evt warm naaien niet zo zeer doet.
14 augustus 2015 om 13:41 #497070Misschien als je het over een jaartje weer wat meer wil testen heb ik wel een gare DR EVO voor je. :p
Maar is dat bij de Nuova Mazzuchelli niet hetzelfde? Ik weet zo niet wat de timings zijn en hoe het uitkomt op een SpeedEngine omdat die een grotere inlaat heeft als een bewerkt origineel carter.
14 augustus 2015 om 13:59 #497071Die Mazzuchelli is voor wat zover ik met het blote ook kon zien exact gelijk aan een Piaggio brom kruk.
14 augustus 2015 om 14:01 #497072Wilk1985 :
Die Mazzuchelli is voor wat zover ik met het blote ook kon zien exact gelijk aan een Piaggio brom kruk.Niet geheel maar is zeker geen slechte keuze vandaar mijn advies.
14 augustus 2015 om 14:06 #497073Als ik zo in dit topic kijk naar de plaatjes zit er toch zeker wel een verschil in: Klikkerdeklik
14 augustus 2015 om 14:09 #497074Klopt maar die bedoel ik niet, ik had het over deze:
http://www.jmpbonderdelen.nl/krukas-nuova-citta-ciao-standaard-amt002.html
Ik zie nu trouwens dat die helaas niet meer leverbaar is trouwens..
14 augustus 2015 om 14:12 #497076Ik vermoede al dat je het over die had haha. 😀 Jammer dat ze niet meer leverbaar zijn.
Ik weet niet of Lennaert die ook bedoelde, maar ik had het in iedergeval over de Pinasco “kloon” aangezien Lennaert de Pinasco voorstelde.14 augustus 2015 om 14:21 #497077ik bedoel de gene waar ‘pinsco’ bij in de vermelding staat en niet de amt002 std ding of race versie maar echt de pinasco gerelateerd (gat in kleine zijde).
Genoeg gepost nu hierover gewoon kopen dat kreng en gas er op VROEM VROEM.
14 augustus 2015 om 15:03 #497078Ik wacht nog even tot zondag en dan bestel ik hem wss.
14 augustus 2015 om 17:55 #497079Drukke boel hier in je perso 🙂 Ten eerste gefeliciteerd met je rijbewijs. Snorkruk in een SE loopt prima! Ik heb er de VCT mee gereden en tegenwoordig op vario ook geen enkel probleem. Ook dit is icm een 43DRevo dus als je een snorkruk hebt liggen zou ik dat gewoon doen. Succes alvast met de opbouw
14 augustus 2015 om 20:19 #497084Dankje! 😀
Ik dacht dat jij toen met een reedvalve reed met de VCT? En lever je met een snorkruk niet wat in op topsnelheid?14 augustus 2015 om 21:37 #497088Nee was een SE. Lekker zuinig met 13/13 en toch prima toerspeed. Meestal reken ik wel even maar moet zeggen dat ik deze keer de boel gewoon in elkaar geprakt heb zonder er verder al te veel over na te denken 😛 Topspeed met de gianelli citypower op deze setup heb ik gemeten op 74,8 (GPS speed graph app). Wie weet ligt die hoger met een bromkrukje maar vond dit icm met die uitlaat al erg netjes.
Heb net even in mijn verzameling gekeken voor je. Heb nog wel een goeie bromkruk liggen maar die is pen12. Als je interesse hebt stuur je maar pm

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.