Vespa-Ciao.NL
:: DarkMagician6’s zwarte Si

Home Forums Perso’s Projecten DarkMagician6’s zwarte Si

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 287)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DarkMagician6
    Topic starter

Jazeker. 😀
      Hij loopt nu een stuk beter en comfortabeler op de wat hogere snelheden, niet net zo als bij de Limbo tour waar alles bijna uit elkaar trilde boven de 55 km/u en bijna warm liep boven de 60. :haha

DarkMagician6
      Topic starter

Het is alweer een flinke tijd geleden dat ik een update gepost heb dus bij deze.

Eerst even een fototje om de tekst niet zo saai te maken:

Mijn brommer liep helemaal super tijdens de VCM en de toer de dag erna. Het enige probleem wat ik had op de kapotte gaskabel na was dat mijn poelie de snaar op aan het eten was omdat de snaar te strak stond. (Gewoon een 65 snaar op een 65 poelie.) Thuis heb ik dus even een 70 snaar geprobeerd en die paste veel netter als de 65 snaar! Dat probleem is nu dus ook opgelost.

Ik zit nu dus ook al een tijdje te denken aan wat veranderingen voor mijn setup om NOG harder te gaan.
        Dit zijn de plannen:
        DR EVO (Die er nu dus ook op zit.)
        Malossi kopje (Als ik alle lekkages en dergelijke nou eindelijk eens gefixed krijg.)
        Polini SpeedEngine CP
        Brom kruk
        Malossi filter
        Simonini koppeling met 70 poelie (Lekker zwaar :D)
        13/13 (Misschien een 15/15 of 16/16 in de toekomst)
        Mijn lichtjes afgedraaide vliegwiel
        Gianelli Fire

Ik verwacht dat dit wel ruim over de 80 moet gaan. 😀
        Eerst was ik van plan om gewoon een std CP carter te gaan bewerken maar ik ga nu dus waarschijnlijk voor een SpeedEngine omdat ik dan in de toekomst ook nog wat andere upgrades kan uitvoeren.
        Misschien gaat de Fire ook nog vervangen worden door een Calibraadworst in de toekomst maar dan moet ik eerst even een oplossing voor de standaard gaan vinden. Volgens VespaAvanti past een Calibraadworst niet met een bok en moet ik dus een zijstandaard hebben. Ik wil alleen geen as door mijn brug hebben dus daar moet ik nog wat op vinden.
        Misschien dat ik een maat van mij wel een zij standaard aan de brug laat lassen.

Dit was het in ieder geval voor deze keer. Ik zal wel een update plaatsen zodra het geld en daarna de spullen binnen zijn. :thumb

DarkMagician6
        Topic starter

Mijn vader wil niet dat ik een een tweede brom koop, helaas. 🙁 Het enige wat ik nog tweede hands zoek is een originele brom krukas.

DarkMagician6
          Topic starter

Aangezien ik dinsdag geslaagd ben voor mij autorijbewijs vond ik dat een mooi moment om een leuke bestelling te doen bij JMPB, en dat pretpakket is vandaag dus binnen gekomen. 😀

Nu moet ik dus alleen nog een nette brom krukas hebben maar het lijkt erop dat niemand hier op het forum er een heeft rondslingeren waar ze vanaf willen. :con
            Zodra ik die heb kan ik het allemaal in elkaar zetten.

speedbuxy
            Bijdrager

DarkMagician6 :
              Aangezien ik dinsdag geslaagd ben voor mij autorijbewijs vond ik dat een mooi moment om een leuke bestelling te doen bij JMPB, en dat pretpakket is vandaag dus binnen gekomen. 😀

Gefeliciteerd en ook mooi om te zien dat je dan geld aan de brommer uit gaat geven:thumb
              Meesten zetten hun geliefde 2wieler te koop om het in een auto te steken.

En ik dacht je brom al een speed engine had.
              Want hij liep bij de vcm zeker niet slecht voor een origineel bewerkt blokje:thumb

En brom krukken zijn volgens mij ook vrij schaars tov snor krukken.
              Ik heb bv meer als 10 snor krukken en maar 2 brom krukken:|

DarkMagician6
              Topic starter

Dankje! 😀 De brommer gaat zeker nooit weg. Tot nu toe was hij wel altijd mijn vervoer, maar ook een grote hobby. Nu dat ik mijn rijbewijs heb kan ik dus ook veel meer aan mijn brommer gaan doen zonder dat hij de volgende dag klaar moet zijn.
                Bij de VCM liep hij zeker niet slecht nee, maar dat lag ook veel aan de vertanding hoor. Dat was met een originele koppeling en 65 poelie, dus lekker zwaar. Het plan is nu om hem met de speedengine lopend te krijgen met simonini koppeling en 70 poelie. Ik hoop dat hij dat gaat trekken, want met dit blokje is dat net even te zwaar. Ik heb er nu een 80 poelie opzitten met de simonini koppeling.
                Daarom zei ik ook al in het kleine vragen topic dat Fredzzz op moet gaan schieten met die 75 poelie’s. :p

Maar jij had eerst toch iets in je perso staan van dat je dacht dat een snor kruk beter uitkwam kwa timing in een SpeedEngine? Heb je dat al kunnen testen en zoja wat waren de resultaten?

Wilk1985
                Moderator

Allereerst gefeliciteerd met je rijbewijs! Goed gewerkt :thumb

En uiteraard tof om te zien dat je de brommer hobby serieus neemt, mooie aankopen! Je blijft met de DR 43 en de Fire rijden??

Ik weet niet hoe je remmen zijn, wellicht een mooie gelegenheid om die ook een update te geven :).

Wat betreft de bromkrukjes, ik heb er heel veel waar de platte kant van kapot is… Dat is denk ik ook de reden dat ze lastig verkrijgbaar worden.. Gelukkig zijn er nog wel alternatieven op de markt zodat we voorlopig nog wel vooruit kunnen.

Zie je vast wel weer een op een tourtje!!!

DarkMagician6
                  Topic starter

Dankje! :thumb
                    En ja, ik blijf voorlopig nog met 43 DR rijden. Het plan is om in de verre toekomst een keer een zijstandaard te laten vastlassen aan de brug en er dan een calibrata op te zetten. En HEEEEL misschien wel een 46 pinasco als die weer leverbaar zijn. Maar dan moet ik eerst nog kijken voor een spruitstukje voor een 16mm carb. Dat komt allemaal nog wel een keer.

De remmen hebben geen update nodig, dat is een flinke tijd geleden al gebeurt. Ferodo achterrem segment en de voorrem werkt ook 10x zo goed als wat er bij mij origineel in die spaakvelgen zat. 😀

Lennaert
                    Sleutelbeheerder

Gefeliciteerd met je rijbewijs ;)!

Wellicht een idee om een pinasco krukas te monteren in je speedengine hierdoor heb je nét wat meer carterdruk en maakt bij Billy ook dat hij loeihard rijd (tevens iets andere timing). En hoef je ook niet meer te zoeken naar een goede bromkrukas ;)!

DarkMagician6
                      Topic starter

Dankje! 😀
                        Ik heb daar in het verleden wel vaker aan zitten denken, maar levert dat geen onbelans op met het vliegwiel omdat die krukassen gebalanceerd zijn op de Pinasco vliegwielen? Of zou mijn vliegwiel nog verder afdraaien dat op kunnen lossen omdat hij dan ook mogelijk op het nulpunt gebalanceerd is?

Edit:
                        Ik zie nu dat ze die ook niet meer bij JMPB hebben, alleen nog de Nuova Mazzuchelli. Is die ook gewoon goed?

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

Punt is niet geheel dat het onbalans zou opleveren maar de ‘sterkte’ van de krukas er rijden genoeg mensen mee rond aangezien op een vollewangen vaak ook gewoon een normaal vliegwiel wordt gemonteerd (zelfde kruk iets meer materiaal). Balans zal dan dus ook nagenoeg niet uitmaken maar puur de stevigheid (nu zijn de pinasco krukjes over het algemeen sterk zat 😉 ).

Nuova zal prima wezen maar voor de echte pinasco:

http://www.ebay.it/itm/3945-ALBERO-MOTORE-RACING-PINASCO-DM-10-MM-PIAGGIO-SI-BRAVO-GRILLO-BOXER-CIAO-/131116637408?hash=item1e87291ce0

Kan je wellicht voor het mooie ook dit mee bestellen voor je pinasco verzameling te starten :D:

http://www.ebay.it/itm/5874-VARIATORE-OVER-DRIVE-PINASCO-PIAGGIO-50-SI-CIAO-PX-FL-SC-BRAVO-BOXER-BOSS-/131562242036?pt=LH_DefaultDomain_101&hash=item1ea1b87ff4

http://www.ebay.it/itm/5900-CILINDRO-IN-ALLUMINIO-PINASCO-75-CC-SPINOTTO-10-PIAGGIO-50-CIAO-SC-PX-FL-/131562668180?pt=LH_DefaultDomain_101&hash=item1ea1bf0094

Denk dat als je op het forum post voor een gezamelijke bestellign er vast wel wat mensen met je mee willen doen (dan blijven de verzendkosten lekker laag).

DarkMagician6
                          Topic starter

Vario komt er bij mij niet onder, haha. Die cilinder misschien wel zodra mijn DR EVO helemaal af is en ik wat geld over heb. 😀
                            Het probleem met ebay is dat het inderdaad prijzig is met de verzendkosten en ik wil het blokje het liefst wel al volgende week in elkaar zetten.

Hmmmmm, misschien dan toch de Nuova Mazzuchelli…

Wilk1985
                            Moderator

Die Mazzuchelli heb ik laatst in een blokje van iemand anders gezet, voor montage heb ik alles nagemeten en gecontroleerd etc, lijkt mij een prima krukje :thumb

Hoelang hij mee zal gaan zal de tijd leren, maar als ik via de zoekfunctie naar ervaringen zoek kom ik ook bijna alleen maar positieve geluiden tegen.

Dus ik zou ook zeggen dat het een prima kruk is.

DarkMagician6
                              Topic starter

Dat soort verhalen hoor ik over de DMP krukas en die is bij mij ook kapot gegaan door de koppeling IETS strakker als normaal aan te draaien. 😉 Dus ik ben er nog wel een beetje sceptisch over.

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

Als je iets zo benadrukt was dat iets vast wel wat GROTER :D:D:pest

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 287)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.