- Dit onderwerp bevat 286 reacties, 31 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 3 maanden geleden door DarkMagician6.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 juni 2014 om 15:07 #494853
ziet er allemaal super uit netje qua afwerking enzo!
Goed om te zien dat je de cilinder voor smeert dat is erg belangrijk zeker in het begin
wel een a twee vraagjes: ik zie dat je vliegwiel aan heeft gelopen op een carter op een bepaald moment, raakt hij het carter nu niet?
En welke trekveertjes heb je in je koppeling zitten? aangezien als je gaten in je segmenten boord deze lichter worden waardoor ze juist eerder naar buiten vliegen en dus ook eerder aangrijpen?verder net blokje!:)
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 juni 2014 om 15:17 #494854Dat smeren is zeker een goed voor het blokje ja. En dan rookt hij ook lekker in het begin. 😀
Dat vliegwiel komt van mijn beun brom blokje af en het zou inderdaad goed kunnen dat hij in zijn vorige leven daar aangelopen is ja. Op dit carter heb ik er geen problemen mee.
Ik gebruik de gele mallossi veren, dat zijn volgens mij de zwakste. Ik ga straks eens proberen met ori veertjes in de hoop dat hij stationair niet aangrijpt.
7 juni 2014 om 11:58 #494868Zo, ik ben vandaag ook weer even bezig geweest. Ik merkte dat ik nogal wat moeite had om mijn brommer aan te krijgen. Ik moest elke keer een flink sprintje trekken. Ik dacht dus eerst dat er compressie weg lekte bij de deco van de kop. Maar toen ben ik hier wat gaan lezen wat het kon zijn. Ik las veel over de koppeling en de startsegmenten. Dus dacht ik, he, dat ga ik even checken. En ja hoor, hij maakte genoeg compressie, de start segmenten konden niet fatsoenlijk aangrijpen. 😀 Maar goed dat ik nog mooie segmenten had liggen, want aangrijpen tijdens het lopen wil ik dus ook niet zoals je blijkbaar krijgt als je de veertjes weghaald.
Dus heb ik mijn koppeling vandaag een welverdiende beurt gegeven. 😀
Oude segmenten eruit, ontvetten, en nieuwe erin:

En daarna de rest er ook weer mooi ontvet in:

Oude vertrouwde gele mallossi veertjes samen met mijn opgeboorde segmenten. 😀
Daarna even gemonteerd en getest. WOW, dat scheelt veel. In plaats van dat ik nu moet sprinten kan ik hem aankrijgen door gewoon mijn armen naar voren te zwaaien. 😀 Gewoon heerlijk.
Maarja… Nu moet ik dus een andere manier van sporten gaan zoeken. :haha11 juni 2014 om 11:15 #494889Nog even een kleine update over het brom blokje.
Het blijkt dus om een oldtimer blokje te gaan, maar dan met een 38,2mm cilinder + zuiger, geen 38,4
Ik ben er ook achter waarom de ontsteking kapot ging. Het was mij al opgevallen dat er speling op de krukas zat. Tijdens het demonteren viel mij ook al op dat het klein carter makkelijk los liet en dat het lager ook in het carter bleef zitten. Daarna pakte ik de krukas vast, en ik pakte hem gewoon zonder kracht te zetten uit het groot carter, met de lager nog in het carter.
Dusja, lagerpassingen van de kruk helemaal aan gort. Ik kan er een lager gewoon overheen schuiven. Verder ging het ook om een snor kruk, niet om een brom kruk zoals de verkoper mij had verteld een half jaar geleden.Dusja, die kruk kan weg. Mocht iemand er alsnog interesse in hebben, laat maar weten. De lagerpassingen van het carter lijken nog wel in orde te zijn, dus misschien dat ik daar nog ooit wat mee ga doen. De zuiger heeft een paar veegjes en de cilinder is nog gewoon goed. 🙂
Verder heb ik ook al wat plannetjes met betrekking tot mijn huidige setup. Ik wil een 2mm ophoog plaatje gaan maken en de cilinder 1,5mm platter laten maken. Verder komt er een 43mm polini kopje op. En de 1:8,5 achterklok gaat vervangen worden door een 1:7,5
Hierover later nog meer. 😀11 mei 2015 om 11:27 #496515Het is al weer lang geleden dat ik hier gepost heb dus het word toch maar eens tijd voor een update. Ik heb er ondertussen zo’n 2500 KM opzitten met het DR EVO blokje en dat is helemaal probleemloos gelopen. Ik heb de Fire op een gegeven moment vervangen door een Sito+ vanwegen de winter en die zit er nu ook nog onder. Verder ben ik er gisteren tijdens de Limbo Tour achter gekomen dat er eens net iets te kleine sproeier in zit dus ik ga deze week ook nog wat sleutelen.
De plannen zijn om de 80 poelie te vervangen door een 70. Verder wil ik de Fire er ook weer onder zetten.
Hier nog een foto van gisteren die ik even van Zeebodem gejat heb:

De Sito+ was nog helemaal mooi nieuw en zwart voordat ik 1x 20 km door de sneeuw had gereden. 🙁 Verder is het ook goed te zien dat ik het frame met de hand heb “geschilderd” omdat de lak van zich af liet weten en ik de brommer geen week kon missen.
28 mei 2015 om 14:34 #496678Vandaag als voorbereiding voor de VCT mijn blokje er eens onderuit gehaald. Zuigerveren + voetpakking vervangen en de CP’s weer afgesteld.
Ik had ook nog even de slotspeling van de oude zuigerveertjes gemeten en de 0.8 voelermaat ging er prima tussen, dus ik denk dat mijn blokje wel blij is met nieuwe zuigerveertjes. 😀Hier wat plaatjes, zijn er niet veel want was het weer vergeten omdat ik druk bezig was. 🙂
Cilinder, ziet er nog helemaal nieuw uit na 2700+ KM

Blokje op de werkbank.

En alles er weer onder. 😀

Hij sloeg meteen aan toen ik naar buiten liep en mijn achterwiel op de grond zette toen ik ~3 km/u liep. 😮
28 mei 2015 om 17:34 #496679Lekker gassen weer 😉
Ik vond het wel apart toen ik je achterveren op zijn kop zag zitten bij tom thuis heel apart 😛
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi28 mei 2015 om 17:51 #496680Tja, ze passen er toch echt niet anders op helaas. :p
Het zou wel mogelijk zijn, maar dan moet er nieuwe draad aangelast worden bij de bevestiging aan het frame die langer is. Met de standaard montage punten is de “bovenkant” van de veer te dik en komt hij tegen het frame aan.Maar zoals Tom al zij, op deze manier komt er wel mooi minder vuil in de demper of wat dat ook is.
28 mei 2015 om 18:17 #496681
Rick.Dat de veer tegen het frame aan komt is misschien ook op te lossen door die randjes waar de rubberen strip aan zit, op de plek van de veer eraf te halen?
28 mei 2015 om 18:24 #461607Dat zou eventueel ook kunnen ja.
Maarja, ik heb er verder geen problemen mee dat mijn veren “op zijn kop” zitten. Het veert gewoon helemaal top.
.28 mei 2015 om 18:46 #496216
AnoniemEigenlijk zijn er 2 oplossingen.
De juiste schokbrekers monteren, of op de kop, wat juist beter is ivm vuilafvoer.
Dus als je t zo bekijkt zitten ze goed gemonteerd. Of je daadwerkelijk iets gaat merken van de schokdempende werking inplaats van verende werken betwijfel ik. Zal niet erg beïnvloed worden.Leuk jou en toon weer even gesproken te hebben 🙂
28 mei 2015 om 18:50 #496682Was zeker wel gezellig.

Maar ik heb hier op het forum meerdere malen gevraagd of iemand wist waar ik 260mm veren kon krijgen die gewoon op een Si pasten, maar elke keer kreeg ik geen reactie. Behalve een keer van iemand, maar die hij had waren 360mm, en dat was ik toch niet van plan op mijn brommer te zetten. 😀
28 mei 2015 om 18:55 #496683Mooi man, nog even de laatste dingen controleren voor de VCT
.Cilinder ziet er ook nog netjes uit, hoe waren de veren na 2700 km?
Ik zie je volgende week vrijdag! Ik rijd zelf ook met 43DR power :).
28 mei 2015 om 19:01 #496684Ik had het nagemeten en ik kwam uit op een slotspeling van 0.8mm volgens de voelermaat.
De cilinder heeft nu net zoveel zin in de VCT als ik. 😀Ik zie je daar.
28 mei 2015 om 21:17 #496685Goed bezig! Leuk dat je ook meerijdt met de VCT.
Zult prima meekomen met die setup

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.