Vespa-Ciao.NL
:: DarkMagician6’s zwarte Si

Home Forums Perso’s Projecten DarkMagician6’s zwarte Si

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 287)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bram0vitz
    Bijdrager

Das een mooie snelheid die je in je filmpje haalt, aangezien het een standaard blok is!:thumb

beetje prutsen hier en daar
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

DarkMagician6
      Topic starter

Dat zeker. 😀 Maar je moet er wel rekening mee houden dat dat in een bijna-stuurkus houding is.

Ik heb weer een kleine update. Mijn vader was vandaag eens in een goede bui en kwam met het voorstel om mijn carter setje wat ik wil gaan gebruiken te gaan stralen.

Zo zag het er van tevoren uit:

En erna:

En nog even een vergelijkings foto met een ander setje wat ik heb liggen:

Mijn vader gaf ook al aan dat hij een keer wilde kijken of hij het kick klein en het CP groot ook nog kon vlakken zodat hij bij de voetpakking ook gewoon perfect vlak is. Dit wil hij gaan doen met een van de vele freesbankjes bij hem op het werk.

DarkMagician6
        Topic starter

Ik stop even met mijn Si… Ik ben het helemaal zat. Er gaat niet meer op gereden worden totdat ik het nieuwe blokje klaar heb.
          Ik heb het blokje er de afgelopen dagen 6 keer onderuit gehad vanwege verschillende problemen. Eerst 2x valse lucht en daarna vonkte ie niet meer. Kabeltje van de ontsteking naar de bobine kapot. Ok, ik dat ff vervangen. Rijd ik weer een stukje, en ja hoor, stopt hij WEER. Alweer een gebroken kabel. Weer gefixed. Rijd hij weer. En boem. Stopt weer. Geen idee wat het deze keer is, ik zie geen kabel breuk, maar ik stop ermee. Helemaal genoeg gehad.

Het is nu wachten tot ik de 43DR EVO binnen heb. Daarna ff carter nog vlakken en de spoelers doortrekken. Hopen dat het daarna wel gewoon loopt en blijft lopen. Komt nieuwe ontsteking in, dus ik hoop van wel.

JoeriH
          Bijdrager

Ik ken het hoor, af en toe zit het niet mee.

Werk je je kabels wel op de juiste manier op? Dan zouden ze niet door moeten slijten.

Gewoon even rustig gaan zitten en alles 10x checken. Dan moet het wel goed komen.

DarkMagician6
            Topic starter

Het probleem is dus dat ik ze nu zelfs netter en beter weggewerkt heb als dat ik eerst had gedaan. Eerst liept het vliegwiel aan en nu niet meer. Ik heb met de ingesleten kabels die tegen het vliegwiel aankwamen meerdere maanden zonder maar dan ook een klein probleempje rondgereden. Tot nadat ik het vliegwiel heb verwisseld. Ik heb alleen geen idee hoe dat een ander vliegwiel invloed heeft op het spontaan kapot gaan van de ontsteken.

Turbociao
              Donateur

Mag ik je een tip geven,gebruik het elec. kickblok en je bent af van dit soort problemen.

JoeriH
                Bijdrager

Een elec blok heeft juist meer kabels, en dus een grotere kans om een kabel door te snijden.

Ik heb het vroeger ook veel gehad hoor. Misschien is dit vliegwiel net een mm dikker?

DarkMagician6
                  Topic starter

En dat niet alleen maar het monteren/demonteren van het blok met elec ontsteking is ook veel lastiger. Dat heb ik wel gemerkt met die tweede Si.
                    Ik weet echt heel zeker dat de kabels niet aanlopen tegen het vliegwiel, dat heb ik wel al gechecked. Ik heb geen idee wat deze keer het probleem is, maar ik kan het zo niet zien. Ik heb er nu echt geen zin meer in om het blok er onderuit te halen. Verder heb ik ook echt helemaal geen vertrouwen meer in dit blok omdat het er elke keer goed uitzag en toch weer kapot ging na 300 meter. HEEL misschien dat ik er deze week nog na ga kijken, maar ik verwacht dat het nou een week of 2 fietsen gaat worden. (Ook meteen goed voor mijn conditie. :D)

DarkMagician6
                    Topic starter

Vandaag ben ik weer met mn vader naar het bedrijf gegaan waar hij werkt zodat hij de carters kon gaan vlakken.
                      Hier het machientje waarmee het gedaan is:

En het resultaat:

Loopt perfect over. 😀
                      Morgen gaat een collega van mijn vader na werktijd nog even mijn vliegwiel een beetje afdraaien.
                      Verder zou morgen mijn 43mm DR EVO binnen moeten komen! Als die binnen is ga ik kijken hoe ik het ga aanpakken om de spoelers van het carter mooi over te laten lopen in de cilinder.

DarkMagician6
                      Topic starter

43mm DR EVO van Rizla is vandaag binnen gekomen.

Na het avondeten ben ik meteen begonnen aan de spoelers in het carter groter te maken zodat ze de spoelers in de cilinder matchen. Hier een wazige foto van het resultaat:

Verder ligt de krukas al in de vriezer, dus morgen ga ik alles in elkaar zetten. Eerst nog even naar de Action voor wat remreiniger en dan kan ik aan de slag. Waarschijnlijk heb ik morgenavond ook het afgedraaide vliegwiel en dan kan ik vrijdag alles er onder gooien. 😀 Als het meezit hoef ik Zaterdag dus toch niet op de fiets naar Helmond. :thumb

EJ
                        Bijdrager

Hoop wel voor je dat de cilinder nog goed afsluit. Lijkt alsof er flink wat krassen op de voet van je carters zitten.
                          Succes, hoop dat t lukt 😀

DarkMagician6
                          Topic starter

Vloeibare pakking + de bijgeleverde papieren pakking doen wonderen. :thumb De krasjes zijn haast niet voelbaar maar je ziet ze zo goed omdat de rest nog zo mooi glad is van het frezen. 🙂

Lastpak
                            Bijdrager

waarom trek je de boosters ook niet door? zo gedaan!

DarkMagician6
                              Topic starter

Het probleem is dat ik dit allemaal doe met een vijltje omdat ik niet zo handig ben met een dremel. En het moet ook weer niet TE hard gaan rijden en zuipen he, ik vond mijn 41DR eigenlijk al snel zat. 😀

DarkMagician6
                                Topic starter

Vandaag ben ik lekker heel erg druk bezig geweest. 😀
                                  Ik weet in iedergeval zeker dat de lagerpassingen van de krukas in top conditie zijn want de lagers waren er haast niet op te krijgen. Hier wat foto’s en wat meer gelul:

Krukasje erin:

Klein carter erop en de zuiger op de kruk:

Cilinder erop:

Even lekker voorsmeren, doe ik eigenlijk altijd:

Kop en ontsteking erop:

En toen was het wachten op mijn vader, die zou vandaag het lichtelijk afgedraaide vliegwiel meenemen. Wat was ik blij toen die er was. 😀
                                  Gewoon lekker mooi binnen de perken.

En toen alles afgebouwd om dit mooie resultaat te krijgen:

Ik ben er super tevreden mee.
                                  Na al dit heb ik het blokje er mooi ondergelegd en gekeken of hij wilde starten. En dat wilde hij zeker wel! Loopt echt super netjes stationair. Verder heb ik ook nog een heel klein rondje gereden nadat hij mooi opgewarmd word en wat een power! Ik moet nog wel even kijken naar de koppeling want die grijpt te laat aan, dat rijd niet fijn. Waarschijnlijk komt dat vanwege de extra gaatjes die ik in de segmenten geboord heb. Jullie horen nog meer! :thumb

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 287)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.