Vespa-Ciao.NL
:: DarkMagician6’s zwarte Si

Home Forums Perso’s Projecten DarkMagician6’s zwarte Si

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 287)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DarkMagician6
    Topic starter

@Martino
      Het kick blok gaat zowieso uit elkaar voor een revisie. Maar ik ga het toch passen en als het dus niet perfect matcht ga ik naar een andere oplossing zoeken, ik ben eigenwijs. Ik heb nog geen specifiek plan voor het tweede frame, misschien word het een crossertje, misschien ga ik hem opbouwen voor een geel kenteken, dat zal de tijd wel wijzen.

[Edit] Owja, voor in het geval je denkt dat de carter helften elkaar nooit meer zullen zien, ik gooi/doe niks weg. Het carter word gewoon gemarkeerd zodat het uiteindelijk weer zijn andere helft te zien krijgt.

@Turbociao
      Nog bedankt voor de Si! :thumb
      Ik heb zeker niet stil gezeten haha, ik ben heel de middag bezig geweest met alles uit elkaar halen en deels poetsen.

Wilk1985
      Moderator

Gave Si, maar dat achterlicht is vreselijk! Wel gaaf dat je het achterdragertje met uitschuifbaar rekje heb, die zou ik ook best op mijn Si willen hebben! Mooie aanwinst hoor.

DarkMagician6
        Topic starter

Haha, dat achterlicht is inderdaad vreselijk. 😀

Nog even een kleine update:

Frame “gestript”, ik heb wel genoeg gedaan vandaag. :p

AA-T
          Sleutelbeheerder

Wat een gedoe met de velgen zeg, gelukkig heb je nou de juiste pot 🙂

DinoH
            Donateur

Goed bezig man :thumb

DarkMagician6
              Topic starter

Vandaag heb ik even mijn snor carter en het kick carter uit elkaar gehaald. Ik heb ze even gepast:

Het verschil in hoogte is dusdanig klein dat het zonder problemen op te lossen is met vloeibare pakking. Het mooie is overigens dat beide Si’s die ik dus heb allebij uit ’93 komen.

Verder heb ik de inlaat van het snor carter nog wat verder bewerkt om hem voor te bereiden op een 13/13 in plaats van een 12/12:

Zodra er weer geld binnen is gaan de brug en het voorspatbord gepoedercoat worden, en daarna kan ik op zoek gaan naar nog wat klein spul dat ik moet hebben. Hierover meer in het gezocht topic wat ik aan ga maken zodra ik het geld heb. :thumb

DarkMagician6
                Topic starter

Vandaag een setje zuigerveren binnen gekregen van JMPB. Ik dus mooi mijn kop en cilinder van mijn blokje eraf gehaald en dan kom ik erachter dat er een old timer zuiger in zit… En die gebruikt dus geen L veertje, maar 2 van dezelfde 1.5 C veertjes…
                  Dus ik toch maar even de zuigerveren eraf gehaald, breekt de achterste meteen door.
                  Daarna maar even de nieuwe zuigerveer die wel de juiste maat was gemonteerd samen met de oude die boven zat.
                  Toen heb ik alles weer gemonteerd, met een extra voetpakking omdat de zuiger wel heel hoog kwam in de cilinder.

Een kort duwtje, en hij starte meteen! Even wat laten opwarmen een daarna rustig een stukje gereden. Toen ook nog even het gas flink open getrokken, en ja hoor, het tikken was weg! Hij kwam ook zonder moeite boven de 50 op de teller uit, waar hij eerst opeens begon te schokken. Binnen kort even kijken wat de daadwerkelijke top is. :thumb

Mijn theorie: Als je zuigerveertje breekt tijdens het demonteren is hij gewoon helemaal op. 😀

Wilk1985
                  Moderator

Ik heb die oldtimer zuigers nooit gezien in een kleinere maat als 38.4, ik dacht dat die ook niet bestonden. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Weet je zeker dat je geen 38,4 cilinder erin hebt zitten?

Mooi dat hij lekker loopt!

eidos
                    Donateur

Mooi dat je blokje goed loopt, Filmpje? 😀

Let er wel op dat als je onderste zuigerveer versleten was je bovenste dat hoogstwaarschijnlijk ook is. Beter even beide vervangen voor de zekerheid lijkt me. Zou zonde zijn als de boel kapot draait.

En nog even over het hoogte verschil van de 2 carters (Snor/Kick). Dit kun je eigenlijk pas zien als de krukas erin zit. Dan zitten de lagerpassingen exact tegenover elkaar. Nu kun je de 2 losse delen waarschijnlijk nog iets wat bij draaien met de hand.

Edit: aah vandaar, Duidelijk:lol

Succes met je snor/kick blokje!

DarkMagician6
                      Topic starter

@Wilk1985
                        Ik weet zeker dat het een 38,2mm was, zo een met zo’n hoge rand aan de bovenkant. De zuigerveren die ik had besteld waren namelijk 38,2 en paste perfect.

@eidos
                        Ik zal morgen wel even een filmpje maken. :p
                        Het blokje is zowieso al 1 groot beunblokje. Er zit ductape om omdat er een stuk uit het deel van het vliegwiel is. (Waar je koelkap op moet.) Verder is er nieuw draad getapt in de carb, is er geveild in de cilinder en nog meer beun gedoe. :p Dit is eigenlijk mijn backup blokje voor als mijn DR blokje niet loopt.
                        En van die carters, ik kan ze niet bijschuiven, zit echt geen beweging in. Dat kleine uitstekende busje zorgt daar voor. Maar ik zal binnen kort eens kijken met de kruk + lagers erin.

DarkMagician6
                        Topic starter

Hier is nog even een klein filmpje:

[Youtube=uwHYhHaU0V4]

Snelheid is nog niet eens zo slecht! 😀

DarkMagician6
                          Topic starter

Nog even een plaatje zoals mijn zwarte Si er nu bij staat:

De Fire rijd eigenlijk nog nieteens zo slecht op het onbewerkte brom blokje. Mis onderin en bovenin wel flink wat power, maar in het middengebied is het gewoon heerlijk. En dan heb ik het nog niet gehad over dat mooie geluid. 😀

DarkMagician6
                            Topic starter

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update gepost heb, dus daarom deze mini-update.
                              Ik heb er nu de Sito uitlaat er weer onder liggen met een 95mm poelie omdat ik de trek kracht toch echt wel mis. Verder heb ik ook weer wat klein spul binnen zoals een 13/13 en een nette CP ontsteking.
                              De plannen voor mijn setup zijn ook weer veranderd omdat ik maar geen P10 zuiger gevonden krijg voor mijn 41mm DR.
                              De plannen zijn als volgt:
                              43mm DR EVO
                              Afgedraaid CP vliegwiel
                              CP groot, kick klein. Spoelpoorten van de DR doorgetrokken en 13mm inlaat.
                              Poelie weet ik nog niet.
                              1:8,5 achterklok.
                              Giannelli Fire

Ik ben van plan in de loop van deze/volgende week mijn vliegwiel naar een collega van mijn vader te brengen zodat hij hem kan afdraaien en dan zie ik wel weer. Eerst nog even een klein beetje geld bij elkaar sprokkelen voor de cilinder en het poedercoaten. Daarna kan ik alles opbouwen.
                              Zodra dat allemaal goed loopt ga ik het hele gebeuren inrijden en nog een klein beetje geld sparen voor een verstevigde driehoeks lager en vaste lagers + busje voor in het voorwiel.

citta1234
                              Bijdrager

De Si ziet er mooi uit met 10 spakers!
                                Wat de Si helemaal afmaakt, naar mijn mening dan, is om koplamp oren te monteren en de koplamp op de voorvork zetten.;)
                                Naar mijn mening is dat mooier dan op het stuur.:thumb

DarkMagician6
                                Topic starter

Daar zit ik ook nog aan te denken, maar dat is meer iets voor later. Ik ga me alleen dan wel zorgen maken om de lengte van de kilometer teller kabel, die is naar mijn mening nu al te lang en komt niet mooi uit met mijn spatbord/wiel. Als ik de koplamp dan ook nog eens lager plaats word dat probleem nog groter.

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 287)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.