- Dit onderwerp bevat 61 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 5 maanden geleden door danny_hendrikx.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 april 2011 om 08:23 #280436
mooien velgjes danny ben egt zeer benieuwd hoe ie word zal binnen kort wel eens komen bezichtigen
7 april 2011 om 12:13 #280440De naaf en de velg hebben bijde gewoon 36 gaten. Word over 3 gespaakt want dan is het sterker. en ga rvs spaken gebruiken. je kan elke velg gebruiken zolang je maar 36 spaakgaten hebt. dit zijn overigens best stevige velgen bestaat uit 2 lagen.en zijn gebust. tiffany zal ook niet harder dan 40 gaan lopen. dus ik heb er alle vertrouwen in.
7 april 2011 om 17:01 #280443Ziet er al top uit danny, echt zo’n dure fiets lijkt het 😀
Ik heb wel een opmerking: van een special verwacht ik wel foto’s van wat betere kwaliteit.
7 april 2011 om 18:40 #280442betere foto`s zijn vanaf nu geregeld. mag een toestel van mijn broer lenen. een nieuw toestel kopen zit er even niet aan. zit veel geld in de tiffany:D
9 april 2011 om 08:51 #280455Wat een idee! 😉
Leuk om zo’n oude tiffany weer modern te maken.
Maar wat voor een blok komt eronder? 43mm malossi met vario? 😛9 april 2011 om 10:24 #277154volgens mij een organel elektrisch carter met een 50 snel dr harder als 50 wil je ook niet op een tiffany
9 april 2011 om 11:16 #280457OrangeCiao :
harder als 50 wil je ook niet op een tiffany
Speak for yourself:D
Maar zonder gekheid met orginele poeli of klok gaat een tiff de 50 niet redden denk ik.9 april 2011 om 18:44 #280463Vandaar dat ik zei: “Vario”! 😀
Dan zit je nog steeds met die uber korte vertanding die een tiff orgineel heeft
9 april 2011 om 18:47 #280464dat word een prachtige tiffany, ik ken er maar een hier op het forum ( oud lid ) die ook zon super tiff heeft
en dat is iaialoco ofzo 😛 jaapie, ik woon bij hem in de wijk, hij jeeft nu zijn eigen fietsen winkel, en heeft ook zon vette tiff gemaakt! zal is vragen aan hem of ie weer is wat van zich wil laten horen op het forum.
maar mijn complimenten !11 april 2011 om 18:46 #280492bedankt weer voor de complimenten. er komt een 50 dr onder denk ik. hij hoef voor mij geen 50 te lopen. is en blijft een snorfiets. als hij 40 loopt rechtopzittend ben ik al tevreden;)
de tiffany van jaapie heb ik ook gezien op zijn site. ziet er zeer netjes uit.
de wielen had ik bijde al voorzien van nieuwe spaken en velgen. helaas heb ik ergens een reken foutje gemaakt waardoor de spaken dus te lang waren. morgen ontvang ik de juiste spaaklengte. dus kan ik weer lekker aan de slag.
foto`s van de wielen zal ik dan ook op de site plaatsen.12 april 2011 om 13:15 #280497Wat Andree zegt klopt zeker.
Je zal er echt een Piaggio snornaaf in moeten gaan zetten Danny, poulie 80 er op, dan loopt hij lekker kwa toerental bij 40
Dan ben je gelijk van die wazige gegoten poulie af:con12 april 2011 om 13:37 #280498VespaAvanti :
Wat Andree zegt klopt zeker.
Je zal er echt een Piaggio snornaaf in moeten gaan zetten Danny, poulie 80 er op, dan loopt hij lekker kwa toerental bij 40
Dan ben je gelijk van die wazige gegoten poulie af:conJa ik zou er zeker weten een piaggio naaf in spaken als ik danny was want dat scheelt een hoop gedoe.
Want dan heb je alle keuze in poelies en ook het evt reviseren van je klok nu of in de toekomst is makkelijker.
En een tiff heeft het ook nodig want orgineel gaat ie met een simo 4taps nog niet eens 40 denk:D want ding is uberkort vertand.
Want zelfs een kleine poeli van een berini kinetic doet niet veel meer met de snelheid.
Dus ik zou er echt een piaggio naafje inspaken als ik jou was danny.14 april 2011 om 21:19 #280535Zo vandaag ben ik begonnen met het opnieuw opspaken van de wielen. dit keer wel met de juiste spaaklengte.
zijn bijde heel goed gelukt. Sorry voor de rommel op de achtergrond. doe alles in mijn apartemant in de woonkamer.
velgen, spaken, nippels, spaak ringen en naven.

achterwiel. spaken gespannen en wiel uitgerigt.

voorwiel. spaken gespannen en wiel uitgerigt.

Banden gemonteerd en wiellen in tiffany geplaatst.

14 april 2011 om 22:01 #280536Dat ziet er al heel netjes uit Danny

En zo te zien heb je er ook al een Piaggio/Vespa naafje in zitten dus dat doe je goed8)
Alleen is hij wel erg laag/kaal zo in het midden, een tussenstang waardoor het een heren model zou worden zou niet misstaan denk ik.Andree: Het mooie is dat een Piaggio naaf zo in de Tiffany achterwielbehuizing past dus het is een kwestie van plug and play in elke Tiff, daarom heb ik er ook gelijk een in die van mij gezet voor ik er mee ging rijden
14 april 2011 om 22:20 #280537
! Joor !en hoe ziet die ciao eruit die op het dressoir staat?
is dat zn vaste plek? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.