- Dit onderwerp bevat 61 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 5 maanden geleden door danny_hendrikx.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 maart 2011 om 18:31 #261903
hallo allenmaal,
Sinds een tijdje heb ik een tiffany.
Deze wil ik graag in een moderne stijl gaan opbouwen.
Ik werk zelf in een fietsen zaak. Hier haal ik dus ook de meeste onderdelen vandaan.Deze stijl gaat het worden. (Gazelle Eclipce Excluzief model).

Het frame, standaard en de achternaaf zijn al gestraald.

Verde heb ik al een groot aantal onderdelen besteld en ontvangen. meeste onderdelen zijn orgineel van de gazelle eclipce.
Verende voorvork waarvan helaas de buis die door het balhoofd gaat te kort is. deze word dus verlengt.

Verlengde buis. Moet alleen nog gelast worden.

Koplamp, Witte voornaaf met ingebouwde dynamo voor de verlichting.

Witte remgrepen.

Voorrem rollerbrake. deze sluit aan op de vertanding van de voornaaf. werkt met rollen die naar buiten gedrukt worden tijdens het remmen. met extra grote koelschijf

Handvatten (links met geïntegreerde bel).

Balhoofd stel.

Handmatig verstelbare stuurnok en de pedalen.

Orginele spuitlak. Meteoor grijs en premium wit.

Nu is het wachten op de zwarte 28 Inch velgen die ik besteld heb. verwacht ze deze week nog.
En nog even de achternaaf wit spuiten. Daarna kan ik beginnen met het opspaken van de wielen. Hiervan zal ik ook een aanta foto`s plaatsen.Helaas heb ik de velgen nog niet ontvangen.
Daarom ben ik maar begonnen met het opknappen van de zijkappen. De grootste krassen en oneffenheden heb ik er uit geschuurt met waterproef schuurpapier. daarna heb ik ze in de plastic primer gezet. en later meteoorgrijs gespoten. foto`s volgen nog. midden vlakken moeten nog premium wit worden. met in de randen van de binnen vlakken een rode lijn.Vandaag weer lekker aan de slag geweest.
Dynamo oog van het frame afgeslepen. en netjes bijgewerkt.

Hier heb ik het oog van de remkabelbevestiging weg geslepen en bijgewerkt.

Dit is de gelaste voorvork moet nog en tikkelte gericht worden loopt niet helemaal soepel.

verder ben ik vast begonnen met het opbouwen van de tiffany. het frame spuit ik op het laatste pas.
wil eerst zeker weten dat alles goed past.
voorvork, koplamp en spatboard gemonteerd.

spatboard achter en slot gemonteerd.

stuurnok, stuurbocht, remgrepen en handvatten gemonteerd.

En als laatste heb ik mijn achternaaf nog wit gespoten.

Dinsdag komen de velgen binnen. kan ik dan de juiste spaaklengte gaan uitmeten. en zo nodig de juiste spaken bestellen.
31 maart 2011 om 19:09 #280387Jaaa daar zat ik op te wachten!
Ik ben echt benieuwd wat je ervan maakt danny.
Die lange balhoofdbuis is inderdaad een obstakel als je andere vorkjes wil monteren. Ik ga zelf de buis inkorten.
31 maart 2011 om 19:13 #280388Idd, leuk project dit.

Ben benieuwd wat je ervan maakt. 🙂31 maart 2011 om 19:36 #280389Dit is dan weer eens een Tiff waar ik wel heel benieuwd van ben naar nieuwe updates en het vervolg.
31 maart 2011 om 19:37 #280390goed bezig broer ben ook zeer benieuwd hoe ie word maar dat gaat zeker goed komen suc 6
31 maart 2011 om 19:40 #278130Bedankt voor jullie positieve reactie`s. Ik heb er heel veel zin in. 😀 Ik zal jullie zo veel mogenlijk op de hoogte houden van de vorderingen.
31 maart 2011 om 23:48 #277081Martino :
Dit is dan weer eens een Tiff waar ik wel heel benieuwd van ben naar nieuwe updates en het vervolg.
En dankje;) gezien ik hier volgens mij z,on beetje de enige ben die ook actief is met een tiff.
hehe, jij kent mijn mening over deze snorfietsen.😉
@danny_hendrikx
Mooie plannen man ben echt benieuwd hoe hij gaat worden
Heb je er trouwens al wel een kenteken op? anders kan dat misshien straks problemen geven.
Ook al zijn je aanpassing meer upgrades.1 april 2011 om 09:14 #266239Weer eens heel wat anders 😉 Top!
1 april 2011 om 10:20 #280392Andree:
Tuurlijk heeft hij een kenteken, als je opgelet had in het laatste aanwinst topic wist je dat ik samen met Danny nog niet zo heel lang geleden deze Tiff ben op gaan halen, link stond in het Marktplaatstopic:DEdjuh:
De buis inkorten is een heel stuk lastiger dan een vork verlengen zijn we achter gekomen, aangezien je je bovenste framebuis dan ook aan moet gaan passen.
Plus zo kan de orginele vork er altijd nog een keer in he al zal dat niet snel gebeuren in het geval van Danny denk ik:PMaargoed, ben ook echt benieuwd hoe hij gaat worden Danny, ik zie je wel verschijnen voor het laswerkje;)
Ben vooral heel benieuwd hoe je dat met je gashandel voor elkaar gaat krijgen.
Succes verder weer
1 april 2011 om 12:39 #280393VespaAvanti :
Andree:
Tuurlijk heeft hij een kenteken, als je opgelet had in het laatste aanwinst topic wist je dat ik samen met Danny nog niet zo heel lang geleden deze Tiff ben op gaan halen, link stond in het Marktplaatstopic:DDat heb ik dan net gemist anders had ik zeker even gezegt ”wat een vette aanwinst
”
Maar ging dan zeker omdat setje van 3 waar ook een goud kleurig gespoten tiff bijzat?1 april 2011 om 17:23 #280394Ziet er veelbelovend uit

Ben zelf niet zo kapot van de tiffjes, maarja.Succes ermee
1 april 2011 om 21:10 #280397Nee het was er gewoon een los Andree, volgensmij had je de link zelfs zelf nog geplaatst:D
1 april 2011 om 21:22 #280398Leuke originele perso, ben zeer benieuwd naar de resultaten.
Staan al leuke plannen in zo te lezen.
6 april 2011 om 20:53 #280435vandaag de velgen binnen gekregen. Rigida fietsvelg 28 ZAC2000 9×4 zwart 36/14.
meteen alle maten opgemeten van de naaf en de velg en aan de hand daar van de spaaklengte berekend.
vrijdag komen de spaken binnen. kan ik weer aan de slag.
6 april 2011 om 22:36 #280433komt het aantal gaten wel overeen met de naaf en de velg? zoja, mooie keuze
. zo niet, hoe ga je de velg spaken?
ook ben ik geïnteresseerd hoeveel kruizen je gaat gebruiken.
het is namelijk best lastig om een juiste velg te vinden die passend te maken is voor een vespa naaf.
ik neem aan dat je gegalvaniseerde spaken hebt gekozen voor je achterwiel. aangezien rvs spaken de torsie van het achterwiel niet fijn zal vinden;)
iig. zeer leuk projectje. ben benieuwd naar het eindresultaat -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.