- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 3 maanden geleden door Jarco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 september 2010 om 22:03 #284444
Daffy#46Hallo allemaal,
Ik ben Davy ben 16 jaar, en ben graag bezig met brommers, en motoren.
Dit jaar ben ik actief geweest in het ONK 125cc en in het IDM 125cc, Helaas heb ik dit jaar niet al te veel geluk gehad, op 2 podium plaatsen na.op dit moment ben ik bezig met het opknappen van een ciao.
De bedoeling is om er een 80cc Polini met Speed evolution carters eronder te gooien, met mijn zelf opgeknapt Ninja usine knalpiep 🙂
Als ik eerlijk mag zijn ben ik best trots op het resultaat 😀
Nu heb ik het idee voor de kleuren die ik wil gaan spuiten, gejat van mijn Yamaha R6 ( motor waar ik volgend jaar mee ga rijden ), Ik vond dit er zo mooi uit zien, en heb dit in paint een beetje uit gewerkt op de vespa ciao tekening die hier op het Forum staat.
Hier een paar van mijn “Ontwerpen”.. 😀 :

Persoonlijk vind ik Tekening 1 het mooiste, maar zou graag willen weten wat jullie er van vinden, en of jullie nog wat suggesties hebben :con
Ook wou ik aan de achterkant van mijn vario kap, waar de achterkoppeling zit, een rond stuk uithalen, zodat je de achterkoppeling ziet, dan wou ik daar Goud gespoten racegaas achter maken, en mijn achterkoppeling Rood goud of blauw spuiten, hangt er maar net af welke kleur de Variokap gaat worden
Ik vraag me eigen alleen af, hoe ik dat mooi rond uit gezaagt, gesneden, of geslepen kan krijgen?
Ik hoop dat een van jullie mij een handige tip kan geven? 😀Het blok ligt hier op mijn slaapkamer op de kast 🙂
Het Frame met kenteken ben ik druk aan het schuren en Filleren, voor hopelijk een strak resultaat (A), Fotos volgen binnenkort 😉 Alleen ben ik nog opzoek naar een stuur, maakt niet uit of het chrome is of zwart, als het chrome is wel graag in goede staat, dus geen roest etc ;), heb je nog iets liggen dan hoor ik dat graag 😉Mja genoeg gepraat, want ik ga mijn nestje gouw opzoeken :con
binnenkort een update met een hoop foto’s uiteraard 😉
Het project is zo goed als afgerond met als resultaat:

Groetjes Daffy#46
23 september 2010 om 06:45 #464482Hoi,
Je kleuren doen me aan deze denken:

Behoorlijk ‘frivool’ die kleurtjes. Een ander woord wat bij me opkomt is ‘fischer price’ en bassie en adriaan :P. Op zich wel leuk!
Succes.
23 september 2010 om 08:19 #464483ik zou ok kiezen voor de bovenste ziet er leuk uit:)
23 september 2010 om 08:21 #464484
AnoniemIdd beetje Bassie en Adriaan, ik zou voor de bovenste gaan.
23 september 2010 om 15:53 #464489Niet helemaal mijn smaak, maar het wordt jouw ciao niet de mijne.
Leuke vette plannen iig, ik houd hem in de gaten
26 oktober 2010 om 21:02 #465364
Daffy#46Hallo,
Het heeft ekkes geduurd voordat ik weer een update doe vanwegen mijn ander bezigheid racen 😀
Maar nu is hij er dan toch 😀Het is toch niet de kleurstelling geworden zoals hierboven.
Dit is het resultaat so far:

Hier en daar een klein druipertje, maar dat valt niet op, en ach dan roest ie nie :con
De wiellekes:

Ik heb net de laatste hand gelegt aan het blokje, het tunen is nu klaar.
Pakkingen, keringen en lagers zijn binnen, dus het blokje kan in elkaar gezet worden.
Ik ga hier waarschijnlijk ook even met de squishoogte vogelen, ik heb daar een mooi metertje voor die wij ook gebruiken bij mijn 125. Ik denk dat ik dat ook eventjes op mijn Polini 80cc uit probeer.Ik denk dat ik de squis dan rond de 0,7-0,8 houd. ik weet alleen nog niet of ik het beste een dikkere pakking tussen de cilinderkop zal leggen, of tussen de cilinder en het karter.
Als ik het tussen de cilinder leg verander ik heel mijn spoeling, bij de cilinderkop alleen de compressie.Weet een van jullie toevallig wat het beste is? Zelf denk ik dat het vooral een kwestie van proberen is.

Zoals je kunt zien heb ik een gat gemaakt in de variokap waar de koppeling zit, daar wil ik racegaas voor maken.
De koppeling ga ik dus wit maken, en het plan was om daar rood raas gaas voor te gaan maken.
Ik weet alleen mijn god niet hoe ik dat goed vast krijg, ik heb het met kit geprobeerd.
maar dat is geen doen..Dus als iemand hier de gouden tip heeft, dan hoor ik die graag 😀
Verder wil ik graag mijn zadel wit maken, op dit moment is hij nog zwart.
Ik weet niet precies hoe ik dat het beste kan doen, ik weet niet of je dat kan verven of spuiten?
Anders moet ik misschien ergens een stuk wit leer zien te regelen, en dat er door ons mam op laten bakken met het neeijmachin :lolDus graag hier jullie advies over, of je het kunt verven of spuiten?
Misschien dat een van jullie nog wel een mooi wit zadeltje heeft liggen voor een mooi prijsje? :conBen benieuwt wat jullie er van vinden, en dat jullie mij wat tips kunnen geven!
Groetjes Daffy #46!
26 oktober 2010 om 21:33 #465365dat racegaas kan je vast zette met popnagels (die wel weer wit maken) en je koppeling kap zal ik rood doen als ik jouw was.
27 oktober 2010 om 08:15 #465368Mooie kleuren. Zelf gespoten?
Waarmee race je? Ik zie een stel 2t pijpjes hangen.
27 oktober 2010 om 17:00 #465390
Daffy#46misterd11 :
dat racegaas kan je vast zette met popnagels (die wel weer wit maken) en je koppeling kap zal ik rood doen als ik jouw was.Dat is opzich wel een slim idee ja 🙂 ik zal is even kijken of ik wat popnagels heb op de juiste lengte.
Mooie kleuren. Zelf gespoten?
Waarmee race je? Ik zie een stel 2t pijpjes hangen.
Yep heb hem helemaal zelf gespoten ja. Was ons pap achteraf niet zo blij mee, want het hok waarin ik het gespoten hebt ziet er nu mooi rood uit :D.
Toen heb ik ma besloten om de witte dingetjes maar met de spuitbus te spuiten :lolIk racete dit seizoen met een Honda rs 125cc, een productie racer.
Ik reed in het Nederlandse kampioenschap, en het duitse.Volgend jaar ga ik aan de slag met een 4takt, een Yamaha R6 😀
7 november 2010 om 22:46 #465615
Daffy#46Hele kleine update;
Ik heb mn blokje onderhanden genomen, De spoelpoortjes wat vergroot, de uitlaat poort onderhanden genomen.
En heb hem vandaag tot leven gewekt. Hij loopt echt als een trein niet normaal!Hier een klein filmpje, jammer genoeg was het donker dus zie je niet veel.
Ik ga hem nu verder afbouwen, de kabels goed legen etc.
En dan maak ik binnenkort een duidelijker filmpje en fotos !PS: let niet op de mensen op de achtergrond 😉 ghehe
Groetjes Davy
8 november 2010 om 07:51 #465618
AnoniemHeerlijk geluidje, ook dat velglint ziet er mooi uit!
8 november 2010 om 12:14 #465629M’n Evo’tje is in ieder geval in goede handen 🙂 Hij was al behoorlijk rap toen ik hem nog had, onbewerkt.
Ninja blijft toch ook een leuk uitlaatje he? Lekker diepe toon altijd, vooral met een grote cilinder.
En ik ben blij dat je de kleuren van de Ciao een beetje in toom hebt gehouden, ziet er netjes uit zo
23 december 2010 om 16:45 #466788
Daffy#46Nieuwe aanwinst :

JMPB had er nog eentje liggen, een kamaraad van mij vertelde dat tegen mij.
En vandaag kreeg ik hem binnen, De Fabrizi Racing 😀Ik ga hem morgen of over morgen monteren, ligt eraan hoe ik me voel, ben nu jammer genoeg ziek :(.
Ben benieuwt naar zijn prestaties!
Ik maak dan meteen een Filmpje en wat Foto’s die ik al zo lang belooft heb :conGroetjes Daffy#46
25 december 2010 om 16:14 #466845
Daffy#46Hierbij een foto van mijn vespa met de Fabrizi eronder!
Dit is volgens mij een nieuw Type tenminste zo werd mij vertelt in het nieuwe aanwinst topic, want er zit een knikje in het stukje naar de demper toe. zou deze er niet in hebben gezeten, zou hij echter niet mooi passen onder mijn vespa 😉
Filmpje komt binnenkort, moet eventjes wat kleine dingetjes fixen aan de brommert ! 😉
Groetjes Daffy #46
25 december 2010 om 16:23 #466846ziet er goed uit doe zo verder!
grf
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.