Home › Forums › Perso’s › Collecties › Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje
- Dit onderwerp bevat 359 reacties, 38 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 3 weken geleden door Egonio.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 september 2019 om 12:48 #790374
Mooie Citta
vind het wel wat hebben dat paars met zwart.
En die Proma cc is echt netjes geworden, nog beter dan uit de fabriek
22 september 2019 om 16:11 #790377Thnx voor de leuke replies.
Ik heb hem zojuist een poetsbeurt gegeven en hij verdient wel echt weer flink wat aandacht. Slechte lak enzovoort, maargoed de basis is prima.
Ik denk dat het er mooi uitziet om alles weer netjes zwart te laten poedercoaten en dan een funny stickerset van de rode uitvoering erop te zetten.
Kan iemand dat eens fotoshoppen voor me???
Ik ben niet zo handig met de pc.
22 september 2019 om 19:34 #790385Nog even 2 fotootjes.
De Ciao is gewoon echt netjes, ook van dichtbij. De Citta is even gepoetst en enkel van veraf zoals op de foto netjes 😛 snel nog even een Fire eronder geschroefd.

Als de Ciao dalijk weer origineel is, gaat hij de verkoop in. Als er eventueel al geïnteresseerden mochten zijn….stuur maar een PB.
Oh ja, iemand die mijn fotoshop request kan uitproberen?
25 september 2019 om 15:49 #790455Nu de Ciao klaar is en in de verkoop staat, kan ik beginnen aan de Citta 😎
Had nog een setje reserve velgjes van de vorige. Deze waren nog erg netjes, dus even opgeruwd, ontvet en in de primer gezet. Worden dalijk netjes zwart gelakt. De velgjes wat er nu onder zitten gaan tzt voor hun uiteindelijke kleur richting de coater. Zelfde bandjes weer als het vorige project, past achteren net, aan de voorzijde moet her spatbord iets worden aangepast. Maat 90/90-12.

Het Pinasco vliegwiel gemonteerd

Het geheel op een JMPB brug
27 september 2019 om 16:34 #790499Hoe hebben jullie je cdi/bobine geplaatst op je JMPB/Bema brug?
Ik heb de bestaande beugel op de brug al maximaal naar binnen gebogen, maar nog steeds krijg je dan de kap er niet op….

29 september 2019 om 22:12 #790519Opgelost, achterste bevestigingspunt verwijderd en de unit omgekeerd bevestigd op het voorste gedeelte van het steuntje. Tussen cdi en steun zit een hard rubberen afstandsbusje. Past perfect.

30 september 2019 om 06:01 #790520Ik zie ook wel eens dat citta mensen hem boven de uitlaatsteun ergens hebben gemonteerd. Ik heb zelf geen si/citta dus heb hier geen ervaring mee. Op ciao is er altijd een mooie plek voor 😀
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel30 september 2019 om 18:38 #790537Net de eerste kilometers met de Citta gemaakt. De Gianelli Fire na een paar straten eraf gehaald, niks voor mij. Gelijk even de Leo krul van de Ciao eronder gehangen, en dat reed al een stuk beter.
Hier een paar fotootjes van hoe hij er nu bij staat. Ik ga er eerst eens lekker mee rijden, zolang het weer het nog toelaat en dan wellicht deze winter uiteen voor de poedercoater.

8 oktober 2019 om 09:54 #790746Een nieuw project voor het beestje:

De opgeknapte Proma CC er eens onder gehangen. Ik denk dat deze een goede vario kandidaat is. Ik vind hem in ieder geval erg mooi staan onder de Citta.
8 oktober 2019 om 11:22 #790753Proma CC staat idd altijd mooi onder een Citta

Vind de Citta op de foto,s trouwens nog erg netjes en zou coaten echt nog uitstellen.
Maar foto kunnen vertekenen offcourse.
Vette crosser ook btw
8 oktober 2019 om 12:04 #790754De foto’s vertekenen, de lak zit vol met butsen en krassen 😥 wellicht vind ik het erger als een ander, dat kan natuurlijk ook.
Crossen (enduro) is mijn grootste passie
Gisteren nog deelgenomen aan de otr KTM dag. Was me toch een partij slecht weer….maar wel lekker gereden.
8 oktober 2019 om 13:15 #790758Dat is het mooie of jammere aan foto,s. Maar net hoe je het bekijkt:)
Maar dan idd weer eens mooi vers maken
En vet dat je ook echt actief crossed met de crosser
12 oktober 2019 om 17:52 #790822Vandaag tijdens ee klein rondje ineens geen vermogen meer!
Thuis gelijk even blokje gedemonteerd en dat was het dan voor zover het Pinasco vliegwiel….

Iemand een idee hoe dit kan, of al eens eerder meegemaakt? De moer van de koppeling zat nog vast (loctite blauw)?
12 oktober 2019 om 21:13 #790834Dat Is zuur Daan,
Het moet iets zijn met het conische gedeelte. Dat is namelijk waar op het vliegwiel vast zit. De spie is er alleen om de timing te waarborgen.
Het kan dus aan het vliegwiel gelegen hebben of aan de krukas.Stuur het naar me op, misschien kan ik het repareren.
13 oktober 2019 om 09:49 #790842Zuur he, had ik het een dag eerder geweten was hij met het originele vliegwiel meegekomen.
Ik doe hem komende week ergens op de post richting jou.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.