Home › Forums › Perso’s › Collecties › Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje
- Dit onderwerp bevat 359 reacties, 38 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 3 weken geleden door Egonio.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 juni 2021 om 09:27 #810897
Ik had het gezien, ik had ook al Brandweer zijn Citta Shop benaderd maar nog geen reactie.
5 juli 2021 om 23:30 #810978Nou, de nodige delen zijn weer in huis.
Nieuwe blokje wordt als volgt:
Originele EL Carters (poorten aangepast naar cilinder)
Dr65evo (pen 10)
Bromkrukje
1313 met Polini filtertje
Afgedraaid EL vliegwiel
Poelie 70-80
Gianelli OEM power pijpjeSi brugje, fris gepoedercoat.
Andrews Stickersetje.
Denk dat dit een heerlijk toersetupje is, als ik kijk hoe lekker de Ciao ermee reed 😎
Nou, het is alweer een tijd geleden!
Ik heb het Citta projectje weer eens opgepakt.
De Si brug maar eens opgehaald van de coater na 2 jaar, verwonderde dat hij er nog lag! Het brommertje staat vertstoft op het zoldertje in de garage.

Ik had alles al zover liggen en ben maar eens beginnen met het blokje 😎
21 september 2023 om 11:02 #821790Mooi ding! Ik rijd met een vergelijkbare setup op mijn Citta, en dat is inderdaad top om mee te toeren.
Niet te gek, wel betrouwbaar en je komt lekker mee.
28 september 2023 om 12:24 #821895Hey mannen vraagje:
Ik had een Ciao model Gianelli Citypower bewaard voor deze uiteindelijke setup. Dit werkte destijds met de 3mm stalen brug prima, maar met de Si brug moet ik weer gaan slijpen/boren, wat ik niet wil.

Weet iemand hoe en of een Si model CityPower onder de Citta past/uitziet???
En heeft iemand nog een lang model klok vergrendel knopje liggen?

Ook moet ik nog zon beugeltje hebben om de CDI aan de Si brug te monteren, waar kreeg je die ook alweer?
28 september 2023 om 14:52 #821896Toevallig vandaag de gianelli si citypower omgelast zodat deze op een citta brug past… dat ziet er dus zo uit 😀
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.28 september 2023 om 16:02 #821897Omgelast? Het past toch gewoon met een nieuw gaatje boren in de brug?
Of heb je de hanger verplaatst?No replacement for displacement28 september 2023 om 16:13 #821899Mijn vraag was dus eigenlijk een SI Citypower op een SI brug onder een Citta
28 september 2023 om 16:58 #821901@daniello ho my bad, had je vraag verkeerd interpreteert dacht dat je wat anders bedoelde.
@ijskonijn si model heeft dat geknepen stuk niet in de voorbuis daarom wou ik die graag. Alleen het achterste ophang punt komt ter hoogte van je driehoekslager uit omdat een si brug net wat langer is ten opzichte van een citta brug.sorry voor de perso hijack 😆
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.29 september 2023 om 07:45 #821907@Daniello, Si op Si moet gewoon altijd passen 😉
@bram0vitz, Ooh zo, ik dacht bij omlassen aan de voorpijp veranderenNo replacement for displacement29 september 2023 om 08:44 #821909Persoonlijk haal ik het hitteschild er altijd af. En een ciao giannelli citypower past natuurlijk niet heel lekker nee. Een si model past al veel beter
Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
Mijn projecten beetje beun maar wel goed29 september 2023 om 16:19 #821923@boa Job bedankt, dit is wat ik bedoel.
Een Si versie is onderweg, de Ciao versie komt te koop.
Cdi is ook geplaatst, de Si brugkap heeft nog wat ruimte om het te laten passen.
5 oktober 2023 om 18:23 #822044Mannen even brainstormen, want ik heb eventjes hulp nodig.
Zondag eerste keer gestart, gelijk lopen. Bij optrekken, onregelmatig lopen en sputteren, sproeier 68 wellicht te groot.
Uitgezet, sproeier 64 gemonteerd, niet meer aan te krijgen. Poging gestaakt en binnen gezet. Dag erna weer geprobeerd, gelijk starten. Ik rijd de oprit af, hij valt uit, erna weer te starten, maar terwijl ik aan de bedrading van de ontsteking kom valt hij weer uit.
Verder onderzoek wees uit, dat de mantel van de groene witte en rode draad van de ontsteking helemaal week geworden waren in de buitenmantel en sluiting veroorzaakten. Wellicht ooit eens olie in gekomen.

Nieuwe ontsteking besteld, vandaag geplaatst, alles terug gemonteerd en nu is hij weer niet te starten!!! Nieuwe ontsteking doorgemeten, alle waardes kloppen. Tijdens starten vonkt de bougie goed en het vliegwiel zit in zijn spiebaan. Carburateur is nieuw, vlotterbak schoon, sproeier open en benzine fris.

Cdi slecht???
5 oktober 2023 om 21:57 #822055Raar…bleek toch de splinternieuwe ontsteking, ondanks goede meetwaardes + vonk.
Geholpen door een welwillend forumlid welke even langs is gekomen met reserve onderdelen 😉
Binnekort alles afbouwen, Andrews stickersetje erop en lekker rijden als ik zin erin heb.
5 oktober 2023 om 22:00 #822056Zijn die draden niet gewoon gesmolten?
Zou ook maar een nieuwe cdi proberen indd.
Zijn niet zo duur toch(ik ben van de punten)
Straks is die defect en fikt er ook nog een nieuwe ontsteking af.
Hij krijgt dus wel benzine, bougie wordt nat?
na een tijde aanrennen.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.