Vespa-Ciao.NL
:: Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 360)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daniello
    Topic starter

@Herr Flick

@niek1992

Dit heb ik al vaker aangegeven, 1:50 Castrol Power RS. Soms 1:40…. Zou gewoon goed moeten zijn.

Maar denk dat dit door het spoelen en ‘sealen’ van het Citta frame is gekomen…. Ik heb 75%ige fosforzuur gebruik om als laatste x te spoelen. Erna laten drogen en afgetankt. Ik ben toen gaan rijden en hij startte op een gegeven moment wat slecht, de bougie was helemaal gitzwart… Na bougie vervangen te hebben is hij niet meer zo zwart geweest. Moet waarschijnlijk residu losgekomen fosforzuur zijn geweest en kan dit hoogstwaarschijnlijk niet aankaarten bij Pinasco.

@speedbuxy

Er is een nieuwe 46mm Polini kit onderweg. Morgen hier, dan weer opbouwen.

Daniello
      Topic starter

Nieuwe spul is binnen, straks opbouwen.

IMG_20200515_141654IMG_20200515_141642IMG_20200515_141702

speedbuxy
        Bijdrager

Aai Polini staat daarin tegen wel bekend om z,n scheurende zuigers tov Pinasco 😮
          Hopelijk blijft jouw deze pech bespaard en heb jij 1 van de Polini kits/zuiger die wel gewoon een life time mee gaat.

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

Leuk kitje. Dit heeft zeker veel beukpower.
            Ik heb inderdaad al 2 zuigers van deze kit versleten (ook gescheurd – zoals buxy aangeeft)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

Daniello
            Topic starter

We gaan het zien, hij zit er inmiddels een half tankje onder icm de (iets aangepaste) Giannelli Original Power van de Ciao en de nieuwe 15-15sha met mengselschroef. Een echte aanrader om je afstelling te finetunen. Hij loopt vooralsnog heerlijk, al heb ik nog niet volle bak gereden ivm het inrijden.

De CC gaat te koop, toch te veel herrie.

IMG_20200516_123320

Robin_Ciao
              Bijdrager

Leuk restauratieprojectje! Op die laatse foto staat andes ook een mooie audi op! Miss beetje off topic maar kun je daar ook eens wat foto’s maken? 🙂

Daniello
                Topic starter

Het is alweer een hele tijd stil geweest hier, tijd voor een kleine update.

Samen met mijn dochter een rondje touren was niet echt relax met de oude setup op de Citta, dus de vario setup is vrij snel na het laatste bericht verkocht. De Citta staat weer terug op een 70er poulie, samen met een 13-13sha, polini filter en blauwe trekveertjes in de originele koppeling. Loopt prima en vrij stil. Cilinder is inmiddels goed ingereden.

De Ciao is verder niet veel aan gebeurt, gewoon lekker mee gereden. Staat wel nog iets mee op de planning, maar zal komende winter ergens worden. De 14 spaaks Grimeca’s staan ook maar wat stof te vangen, dus het wordt straks wel weer eens tijd.

In de tussentijd lekker van beide brommertjes genieten, zelfs mijn buurman (op de Ciao) rijdt af en toe eens met me mee vissen 😎

IMG_20200922_084124

Daniello
                  Topic starter

Vandaag weer eens vies geworden….Screenshot_20200925_221624_com.android.gallery3d

IMG_20200925_132342

Daniello
                    Topic starter

Nog een mooie aanwinst voor de Ciao….echt zo goed als nieuwe Leovince Handmade. Pijpje waar ik 20 jaar geleden ook mee rondsjeesde 😎 op mijn Ciao.

IMG_20200929_165032

Martino
                      Moderator

Mooi pijpje en idd in een nog erg goede staat. Zo vind je ze niet vaak meer.

Brian
                        Bijdrager

Dikke pijp ! Ben benieuw hoe ie staat op de ciao en of er een groot verschil is met kracht/snelheid.

Daniello
                          Topic starter

Lang stil geweest hier, even een update.

De Ciao is vandaag verkocht. Ik heb besloten enkel nog de Citta te houden.

In verband met het terugbouwen naar een redelijk standaard setup op de Citta komt binnenkort het Speedengine blokje te koop. Heeft na de post van vorig jaar niet veel meer gelopen.

Ook de verstevigde JMPB brug komt te koop.

Als er mensen zijn die reeds interesse mochten hebben in iets, stuur maar een PB met een goed bod wellicht komen we uit de prijs.

zevenenergie
                            Donateur

Die uitlaat had ik nog niet gezien en ziet er prachtig uit :thumb

Maar is de gereedschapkast nog steeds zo negatief?
                              Screenshot 2021-06-29 at 16-57-54 1dkdmre1uwz4t62tmlcxnt0fmhawpbnx jpg (JPEG-afbeelding, 3648 × 2736 pixels)

Daniello
                              Topic starter

Haha, hoi Zeven.

Je loopt achter 🙂  de uitlaat is alweer de deur uit. Evenals de Ciao, die is vanmiddag opgehaald. De Grimeca wielen voor in de Ciao staan ook te koop, aangezien die er niet meer is.

Ik wil de Citta verder in orde gaan maken met een andere setup. Gewoon simpel met elektronisch blokje aangepast voor een 65 DR (die overal uitverkocht zijn!!!???) en een 12/12 of 12/10 in een Si brug welke ik nog heb liggen. En dan lekker kachelen ermee. Wellicht als ik een elektrisch blokje geregeld heb, dat het vliegwiel weer kou kant uit komt.

Revo
                                Bijdrager

Haha, hoi Zeven. Je loopt achter 🙂 de uitlaat is alweer de deur uit. Evenals de Ciao, die is vanmiddag opgehaald. De Grimeca wielen voor in de Ciao staan ook te koop, aangezien die er niet meer is. Ik wil de Citta verder in orde gaan maken met een andere setup. Gewoon simpel met elektronisch blokje aangepast voor een 65 DR (die overal uitverkocht zijn!!!???) en een 12/12 of 12/10 in een Si brug welke ik nog heb liggen. En dan lekker kachelen ermee. Wellicht als ik een elektrisch blokje geregeld heb, dat het vliegwiel weer kou kant uit komt.

Daniello.

als het goed is kan je bij kparts nog een Dr Evo bestellen. Wel met pen 12. Je zou ervoor kunnen kiezen om een zuiger p10 extra mee te bestellen. Of voor een paar euro adapters.

👍🏻

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 360)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.