Home › Forums › Perso’s › Collecties › Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje
- Dit onderwerp bevat 359 reacties, 38 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 3 weken geleden door Egonio.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 april 2020 om 17:33 #795742
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar lees wel eens om je gasschuif aan te passen van je SHA om het probleem van onderin te rijk staan en in jou geval bovenin goed op te lossen. Het idee is vrij simpel en je vijlt 2 hoekjes uit deze gasschuif. Ik heb een voorbeeld hieronder bij geplaatst. Zo is je mengsel onder minder rijk en naarmate je de gasschuif open trekt zal je spraybar nog wat langer gesloten blijven. Het is dus wel belangrijk niet te gaan vijlen recht voor de gaatjes van je spraybar.

Dat zou ik eens kunnen proberen, maar heb het idee dat hij daar wel gelijk hoger stationair van gaat lopen….en dat is ook niet de bedoeling. Ik kan het allicht eens proberen als de gasschuif van een andere SHA er ook in past, zodat ik de originele van de 16’er niet hoef te bewerken mocht het niet werken.16 april 2020 om 17:45 #795743Dat zijn hele mooie bandjes
" /> en mooie demper. Ik zou het leuk vinden als we een filmpje kregen, van hoe hij nu rijd met dat wieltje in de lucht. Kan dat? Ik ben benieuwt hoe je dat aanzuiggeluid gaat aanpakken. Hoe weet je dat hij boven in goed staat? @ martino leuk, daar had ik nog niet van gehoord.Filmpje zou wel kunnen, heb alleen (nog) geen mount voor de gsm aan mijn stuur.
Bandjes zitten reeds om de velgen van de Ciao, staat ze idd goed.

En de demper heb ik passend gemaakt op de Proma. Staat en klinkt goed. Het inlaat geluid is echt overstemmend, dus dat wordt nog aangepakt.
16 april 2020 om 17:50 #795744Ziet er heel strak uit 👌🏻
16 april 2020 om 21:57 #795762Zo ! Zeer gaaf 😍
17 april 2020 om 13:51 #795783Dan gelijk maar alles in 1x doen. Brug is er weer onderuit. De eerste vorderingen voor het stiller krijgen van de Citta zijn er.
Update volgt 😎

17 april 2020 om 18:37 #795787Zo, brugje klaar. Gelijk even beetje verstevigd. Eerst testen en erna naar de coater als het goed bevonden is.
Ben eens benieuwd hoe het aanzuiggeluid dalijk is. Let, de trapas moet nog door het grote gat.

17 april 2020 om 19:03 #795790Ik denk dat het heel wat zal schelen.

filmpje?17 april 2020 om 23:02 #795810@zevenenergie: filmpje komt pas als het helemaal werkt zoals ik het in gedachten had.
Hier nog 2 foto’s na montage van de brug, maar de drie 10mm gaten icm een 3cm dik foamfilter was teveel van het goede. Ik ben terug gegaan van sproeier 86 naar sproeier 80 en zelfs dat was nog te rijk, vooral onderin. Het vermogen werd aanzienlijk geknepen, wel een héél stuk stiller.

Ik heb het blokje er weer onderuit gehaald en er 5 extra gaten bij gemaakt en het foamfilter dunner gemaakt. Alles weer terug gemonteerd en opnieuw gaan proefrijden. Iets meer geluid, natuurlijk, maar heel acceptabel en nog steeds sportief. Ook het vermogen was weer terug. Ik heb erna wel weer de 86’er sproeier terug gezet ivm dat 82 voorheen al wat arm was bovenin.
Een andere dag verder, voor vandaag is het weer even genoeg geweest 😎
18 april 2020 om 17:08 #795842Zo, vandaag weer bezig geweest aan de afstelling Citta.
Sproeier 86 trekt hij van onderuit met sputteren, maar is hij sterk tot bovenin en klinkt dan ook goed.
Sproeier 83 (84 en 85 heb ik niet) trekt hij vanuit onderuit perfect, maar is bovenin te arm. Je hoort echt een soort van tikken rond volle snelheid en hij voelt ook wat minder ‘sterk’.Het blijft even wachten op de 15-15sha met luchtstelschroefje om het mengsel onderin wat armen te krijgen, met de juiste sproeier zodat hij bovenin ook genoeg benzine krijgt.
Geluid is een stuk minder, maar toch nog behoorlijk aanwezig. Beter krijg ik het niet.
Dan nu de topsnelheid, deze is momenteel 76kmh via GPS, wat beter moet kunnen denk ik….dit zegt mijn voorvario:

Ik ben van 6 naar 6.5 naar 7.5 gram gegaan. Met 6.5 bereik ik het beste van beide, optrekken en hoogste top. Met 7.5 heb ik een klein dipje en zit hij onder de top van 76kmh.
Een slappere drukveer monteren?
19 april 2020 om 09:48 #795876Let goed op met de lucht schroef. Het is mischien niet zoals bij de meeste carberateurs een schroef voor je lage toeren mengsel maar een schroef die de lucht naar je remlucht gedeelte doceert. Je zou ook een ander sproeibuis kunnen monteren om te testen of spelen met de schuine kant van de gaschuif. Is het te rijk als je volgas geeft met lage toeren of met minder dan volgas?
19 april 2020 om 10:56 #795880Hij is rijk over het hele gebied. Moeilijk uit te leggen. Zal binnenkort nog eens een filmpje maken.
Ga vandaag nog eens met de afstelling van de vario klooien om de snelheid wat hoger te krijgen.
Iemand nog tips, na gegeven info?
19 april 2020 om 15:13 #795893Net weer de 6.5gr rollen terug erin. Nu met de originele drukveer en polini blauwe trekveren. Ik heb het idee dat hij nu te snel varieert, dus minder trekt en de top was ook beduidend minder hoog. Topte 12 kmh lager!?
Hier een filmpje waar je ook goed kunt horen dat hij volgas lekker loopt maar alles onderin bagger is.
Let niet op de beeldkwaliteit.
19 april 2020 om 15:19 #795894Nu je dan toch een andere carburateur binnen krijgt, is het dan niet een idee om de tip van Martino eens uit te proberen?
19 april 2020 om 17:39 #795895Dat zou kunnen, ik heb nog een 12-10 schuifje liggen. Enkel denk ik dat je hier, puur even in mijn hoofd, enkel het stationair toerental mee verhoogd omdat je ‘ valse lucht’ aanzuigt…
Wat denk jij.
19 april 2020 om 17:53 #795898Net weer de 6.5gr rollen terug erin. Nu met de originele drukveer en polini blauwe trekveren. Ik heb het idee dat hij nu te snel varieert, dus minder trekt en de top was ook beduidend minder hoog. Topte 12 kmh lager!?
Een vario gaat uiteindelijk altijd toch op zijn maximale reikweidte? Hoe kan je dan minder topsnelheid hebben?
Die rollers bepalen gewoon de timing dacht ik altijd -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.