Vespa-Ciao.NL
:: Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 360)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daniello
    Topic starter

Residu uit het Citta frame na 1.5wk trekken met natuur azijn en schudden met kiezelsteentjes.
      IMG_20200311_124933

Staat nu na het spoelen in de water/fosforzuur oplossing te trekken tot vanaaf en dan gaat hij leeg en mag hij drogen. De restjes wat er dan nog in zitten zuig ik met de stofzuiger eruit.

Frame mag erna naar de coater 😎

Daniello
      Topic starter

Net cilindertje van de Ciao gelost. Hij is op 3 plekken ‘warmgelopen’, waarvan ik 2 plekken heel raar vind 😯

Vanaf de kopse kant gezien links naast de uitlaat een kleine (verklaarbare) plek. En de rare plekken, naast de spoelpoort en boven de boosters….raar. Bougiekleur lichtbruin, had iets donkerder gemogen, maar ziet er zeker niet te arm uit.

Check deze foto’s:

IMG_20200311_204328
        IMG_20200311_204747

Morgen valt er een nieuwe DR Evo op de mat en dan begin ik overnieuw.

Wat dan wel weer positief is, is dat het Citta frame/tank nu roestvrij is 😎

ritze
        Bijdrager

Hey man 🤗

Wow heel jammer van de vastloper
          Mijn tactiek met nieuwe cilinders is :

Over jetting, veel stationair laten lopen en een paar keer laten opwarmen en afkoelen
          En dan een goeie 100km rijden met een laag toerental, icm zware rollen

Het zijn wel hele mooie brommers vind ik hoor 🤗,
          Veel succes met de Dr evo

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

Smallride
          Bijdrager

Wat raar laag die plekjes. Klemt je cilinder in het carter of zat de zuiger krap?

Daniello
            Topic starter

Hey man 🤗 Wow heel jammer van de vastloper Mijn tactiek met nieuwe cilinders is : Over jetting, veel stationair laten lopen en een paar keer laten opwarmen en afkoelen En dan een goeie 100km rijden met een laag toerental, icm zware rollen Het zijn wel hele mooie brommers vind ik hoor 🤗, Veel succes met de Dr evo

Hey, een kapotte 3 weg klep van je CV ketel is ook geen pretje haha. Zaterdag wordt er een nieuwe geplaatst.

Daniello
              Topic starter

Wat raar laag die plekjes. Klemt je cilinder in het carter of zat de zuiger krap?

Nee, de zuiger klemde niet. Ik heb net nog even voor de zekerheid gekeken.

Ik heb volgens mij een foutje gemaakt met de sproeier…. Ik meende een 68 erin te hebben zitten, maar er zat een 62 in… Dit is toch iets te arm geweest blijkbaar. Precies wat Herr Flick aangaf….ik dacht echt een 68 erin te hebben, stond ook op mijn notitieblaadje.

Ik heb de 68 erin gehad met de Original power en deze was toen te rijk, veel sputteren met wegtrekken. En toen afgebouwd tot 62. Dat was prima. Dus niet meer veranderd op mijn notitieblaadje 😥

Nu heb ik vanmorgen de DR Evo geplaatst en de 68 sproeier in de 13-13 gezet en ja hoor alweer dat enorm sputteren bij wegtrekken. Dit wordt wel wat minder naarmate het blokje warmer wordt……

Ik heb enkel nog sproeier 65 en 66, maar ik durf nu natuurlijk niet te ver meer richting die 62 te gaan….

Smallride
                Bijdrager

Toch een vreemde plek. Welk luchtfilter en uitlaat rijd je nu mee? Heel simpele carburateur maar juist daarom moet je soms wat spelen doen om het mengsel goed te krijgen.

Daniello
                  Topic starter

Gaat wel goed komen, moet mijn notities beter bijhouden.

Vanmorgen alle delen van de Citta en de 14 spaaks Grimeca’s naar de coater gebracht 😎

ritze
                    Bijdrager

Nee indd 3weg klep gaar is niet chil 😂

Moet zeggen dat ik bij sommige blokjes dat ook hé. Gehad dat het heel erg 4takt onderin
                      Opzich niet erg, maar wel hinderlijk
                      Ik zou zo gewoon eens wat km draaien en dan dan afbouwen naar 66
                      Maar veel kleiner zou ik niet gaan

Rij je met een ori inlaatje?
                      Veel plezier met de nieuwe ketel

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Daniello
                      Topic starter

Je collega’s zijn nu bezig met de nieuwe ketel hangen 😎

Ja, hinderlijk is het wel, dat sputteren bij het wegtrekken. Ik rijd de nieuwe cilinder in met de 68 sproeier en dan check ik het porselein van de bougie eens. Kan ik erna evt een 66 plaatsen.

Inlaat is een Belgen inlaatje.

Daniello
                        Topic starter

Plannen gewijzigd… Na vandaag weer een tank gereden te hebben met de Ciao het besluit genomen om hem te laten zoals ik in eerste instantie bedoeld had….met poelie dus. Het is niet de brommer zoals ik hem hebben wil met vario en rustig toeren is toch lekkerder met poelie aandrijving.

De vario delen + Giannrlli Fire + variokappen staan daarom te koop.

Binnenkort meer, want als de Gitta delen terug binnen zijn, is de Ciao aan de beurt om cosmetisch aangepakt te worden.

Daniello
                          Topic starter

Weer eens een update hier 😎

De Ciao loopt heerlijk en heeft afgelopen weken, wanneer ik zin en tijd had, alweer de nodige kilometers gedraaid. Poelie 80 met de Giannelli Original Power geeft een nette 68kmh via GPS, helemaal prima.

En betreft de Citta…. Die ga ik deze en komende week weer opbouwen, want:

IMG_20200409_154346IMG_20200409_154329IMG_20200409_154415

12 inch Citta velgjes, samen met hun grote 16 inch broer.

Frame is weer blikseblank van binnen na een extra ontroest beurtje na het coaten. Deze keer ook 75%e fosforzuur zonder water gebruikt om na te spoelen en de tank van binnen te ‘coaten’.

Komende tijd weer wat meer updates!

Brian
                            Bijdrager

Dat ziet er netjes uit 👍🏻 Mijn ciao haalde precies dezelfde snelheid net poelie 80

Daniello
                              Topic starter

IMG_20200411_155838

Vanmiddag een tank leeggereden. Met de rolletjes zit ik nu op 7 gram, waar hij redelijk goed mee rijdt, mag lichter.  De huidige sproeier maat is 74 waar hij, als hij koud is prima mee start. Als hij warm is, slecht mee start. Met sproeier 78 is het nog erger en wilt hij niet eens fatsoenlijk stationair lopen…. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik armer als 74 moet gaan met de huidge setup?

(bougie was zwart, maar kan door het oplossen van het fosforzuur van de roestbehandeling zijn, was verder helemaal droog).

zevenenergie
                                Donateur

Wat is de huidige set up dan? Het lijkt mij aan het verhaal te horen dat hij te rijk staat.

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 360)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.