Vespa-Ciao.NL
:: Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 360)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daniello
    Topic starter

Ik ga niks verklappen, want dan is het geen verassing meer 😉

speedbuxy
      Bijdrager

Ik tel de uren af :mrgreen:

si-sovrano
        Lid

Ik ben benieuwd 🧐

Tiesman1986
          Bijdrager

Zeer benieuwd

Daniello
            Topic starter

Tadaa:

IMG_20200115_124351

Het model Ciao waar ik naar op zoek was, van rond midden 90 ergens. Vind ik persoonlijk qua frame het mooist.

Nog geen idee wat ik er uiteindelijk mee ga doen qua kleuren en setup, maar het is wel zeker dat hier de 14 spaaks Grimeca’s in komen 😎

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Mooi ding! 😎

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

speedbuxy
                Bijdrager

Dat is een nette dame:thumb

Jochem
                  Bijdrager

dat is een leuk brommertje , ziet er nog goed uit ook..
                    zo’n type was mijne eerste ciao ook , ook veel plezier van gehad destijds .

ook hier ben ik reuze benieuwd naar de bewerkingen van je pinasco cilinder .
                    voornamelijk de boosterpoorten want dat zit hier ook in de planning ……

gr jochem

si-sovrano
                    Lid

Mooie ciao, en leuke plannen ook met de 14 spakers! Beetje dezelfde kleuren combi als ik mijn Si wil gaan maken trouwens 😁

Daniello
                      Topic starter

Ik vraag mij eigenlijk af van welk jaar de Ciao is….iemand een idee?

Daniello
                        Topic starter

Zo, vandaag is het zelf ’tunen’ avontuur van de Pinasco cilinder afgerondt.

Uitlaatpoort heb ik van 28.8mm naar 26mm vanaf deck gelegd. De breedte is van 23 naar 25mm gegaan. En de boosters zijn doorgeprikt.

IMG_20200121_204354
                          IMG_20200121_204457

Nu las ik diverse meldingen met bijbehorende foto’s van warmlopers bij de Pinasco’s. Nu zag ik dat er bij mij ook een heeeel licht plekje op dezelfde plaats op de zuiger ontstaan was. Dit is op de plek recht onder de pijl tbv de montagerichting van de zuiger. Van de voorzijde/kopse kant gezien van de cilinder, links naast de uitlaatpoort. Ik heb de zuiger hier voorzien van 3 ‘koel’ gaatjes. Hierdoor zou benzinemengsel de zuiger/wand kunnen koelen. Dit heb ik ook wel eens gedaan om de tussenspijl van een vlinderpoort te koelen bij een ex Honda CR250 welke zo’n dergelijke uitlaatpoort had. Hopenlijk werkt het hier net zo goed.

Screenshot_20200110_055301_com.android.chrome

Screenshot_20200110_055255_com.android.chrome

IMG_20200121_205550

Blokje zit weer netjes ineen en als er weer zin en tijd is, ga ik verder met het opbouwen van het Citaatje.

Iemand  nog een idee van het bouwjaar van de Ciao?

Jochem
                          Bijdrager

Dat heb je heel netjes gedaan moet ik zeggen . lijkt wel alsof het Zo van de productie lijn afkomt 👍 petje af hoor .
                            deze info ga ik goed bewaren als voorbeeld strax .
                            Ben Zeer benieuwd wat je bevindingen zijn als de citta weer rijdt .

gr jochem

Martino
                            Moderator

Ik vind dat je deze cilinder toch keurig heb bewerkt voor een eerste keer. En ook de spoelkanalen heb je aangepast zie ik. Met deze bewerkingen is deze silver zelfs nog wat sneller getimed dan een black. De koelgaatjes in de zuiger ken ik ook bij de Malossi Deps cilinders, maar pas wel op dat ze niet door je uitlaatpoort heen lopen, maar over vlees van de cilinderwand.

En zeg nou zelf. Het is veel leuker de cilinder zelf onder handen te nemen dan wanneer je hem door iemand anders laat doen.

Betreft het bouwjaar van de Ciao, we hebben een heel mooi topic waar je vast mee uit de voeten kunt.

Daniello
                              Topic starter

Nou, bedankt mannen voor de complimenten. Voor de eerste x ok, maar het had wat mij betreft netter gemogen….maar als het dalijk zijn werk doet ben ik toch tevreden 😎

De spoelers had ik bij de eerste montage al netjes gelijk gelegd met het Polini SE carter, leuk dat het je opviel.

De gaatjes komen niet over de uitlaatpoort, maar zoals gezegd over het vlak links ernaast als je vanaf de kopse kant kijkt:

IMG_20200122_095742

Schijnbaar wordt de cilinder daar het warmst door de uitstromende gassen?

Ik ga eens in het topic kijken wat je aangaf, of ik achter het bouwjaar van de Ciao kan komen

Biermobiel21
                                Bijdrager

Dat ziet er echt netjes uit! Die drie kleine gaatjes in de zuiger is ook een goeie.
                                  Ik ben benieuwd hoe hij loopt en wat je met volgende cilindertjes gaat doen :mrgreen:

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 360)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.