- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren geleden door daanbanaan.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 maart 2012 om 21:49 #284510
Zo, na eerst een hele poos rond te kijken maar geen lid te zijn, later lid te zijn maar zonder perso… ga ik me nu toch een voorstellen 🙂
Ik ben Daniel, geboren op 9 april 1990, te Kampen (overijssel) 🙂 nu dus 21 jaar oud 😛
het begon bij mij allemaal denk ik iets anders dan bij de meesten…
Ik ben begonnen in 2004, 14 jaar oud knutselen met een schoolmaatje, iedere dag weer…
Eigenlijk altijd aan 2 Zundapps, deze waren beide van hem.
1 zundapp gts50 en 1 zundap ks50 🙂Dit heb ik gedaan tot ik een jaar of 16 was en mijn VMBO techniek (LTS) af had gemaakt, ik ging aan t werk als interieur bouwer en heb de brommers maar los gelaten, ik ging bezig met auto’s en voor ik t wist was ik 18 en had een volkswagen vento 2.8 VR6 gekocht ^^

hier heb ik een hele poos, zeeeeer tevreden in gereden 🙂 heerlijk ding en als het weer kan koop ik er zo weer één 🙂
Helaas moest ik de auto inleveren vanwege dat ik besloten had om weer naar school te gaan 🙁En dan te bedenken dat ik mijn verkering toendertijd uitgemaakt heb omdat zij vond dat ik teveel aandacht had voor mijn auto :boos ghehe
Maargoed, ik had ongeveer 500,- over om een goedkoop vervoersmiddel te kopen, zonder al te veel verstand van zaken besloot ik dat een citta wel bij het studentenleven zou passen 🙂
zo gezegd, zo gedaan voor 425,- een citta gekocht bij iemand waarvan ik achteraf denk dat ik iets meer had moeten rondkijken…
na 2 dagen viel hij stil en kreeg ik m niet meer aan… :s rennenrennenrennen… helemaal niks,
eerst maar eens bellen… (hij gaf garantie voor zijn door zichzelf gereviceerde blokje..) Ja zei hij; “Je hebt van Hattem tot Kampen kunnen rijden? dan deed hij het toch goed, wat er daarna nog gebeurd dat kan niet aan mijn werk liggen… (van Hattem naar Kampen is krap 15km)Nou, daar sta je dan… ik naar de fietsenmaker, fietsenmaker zij: ja, vastgelopen… daarbij meldde hij:
“Je kan het hier laten maken, ben je veel geld kwijt, zoek even op vespa-ciao.nl”
blijkbaar heeft hij dat zelf ook al eens gedaan 😛dus ik heb gezocht en ben begonnen met mijn telefoon in de hand op internet de revisie howto te volgen… geweldig!!
(even foto’s van de citta in het begin 🙂 )

hier zit er al een tecno onder trouwens, en chrome veren… toen ik hem net kocht had hij een citypowert en bruine (roest) veren 😛
[thumb=datas/thumbs/5784-img1029545185.jpeg]5784-img1029545185.jpeg[/thumb]
zo hing die in mn werkplaats 😛
Na veel volgen van plaatjes had ik alles vervangen, DR50 er op (de oude zaten krassen in ging nergens over :O)
ook kwam ik er achter dat er helemaal geen filter op mn oude carb zat… super revisie geweest dus :/
maargoed, mn standaard 7mm carb, doorgeboord naar 13, klein gaatje in dat buisje voor meer benzine 🙂
mallosi filter er op, dat ging als een trein 🙂ook had ik hem maar een spuitbeurd gegeven ^^ (eerst laten zandstralen bij een bedrijf vlak naast mijn huis)
(ze hingen het frame voor een tientje tussen de vrachtwagenvelgen in :P)
[thumb=datas/thumbs/5784-img1089550127.jpeg]5784-img1089550127.jpeg[/thumb][thumb=datas/thumbs/5784-img1089554955.jpeg]5784-img1089554955.jpeg[/thumb]de eerste foto is overigens naast de motor van mn zus :D.. ik was helemaal trots op mn roze citta (nee, geen homo.. gewoon voor de lol :P) komt zij me even jaloers maken met haar 650cc -.-
tegenwoordig zelfs een suzuki GSX-R :O maargoed, weer verder met de citta…Die schoot lekker vooruit al met tecno en DR50 en een kleinere pulley 🙂
maar niet hard genoeg, al gauw had ik een pulley 65 en een (technigas cc) dat ging al beter 🙂 zonder kilometer teller rijden, die was kapot van af het eerste begin al 😛 maar op tomtom een dikke 63 tegen de wind in 🙂
later een bromklok en vespa si brug en m stuurtje (m-stuur heb ik nog maar nooit er op gehad 😛
i.v.m. het roze in eens iedereen deed denken aan New kids, heb ik m maar een andere kleur gemaakt…het was mijn bedoeling een brommer te maken die niemand had, komt new kids ook met een roze… *not funny :kots*
toen zag hij er zo uit 🙂
met vespa boxer brug :P[thumb=datas/thumbs/5784-img1235805369.jpeg]5784-img1235805369.jpeg[/thumb]en hier met vespa si brug+kappen, een matzwarte promma cc en vespa achterwiel en zwarte hoge veren… het zit wel appart eerst maar als je t gewend bent, rijdt het superstrak in de bochten ^^
[[thumb=datas/thumbs/5784-2011-09-27 15.02.57.jpg]5784-2011-09-27 15.02.57.jpg[/thumb]en direct maar kapjes op de si brug gespoten 🙂 [thumb=datas/thumbs/5784-2011-09-26 19.03.50.jpg]5784-2011-09-26 19.03.50.jpg[/thumb]
na ik dat had gedaan, kreeg ik geld van de belasting en daar heb ik een honda ss50z voor gekocht, hier ben ik de laatste tijd wat drukker mee geweest, direct veel info winnen e.d. dit blijkt alleen niet echt nodig 😛
hij rijdt al zo’n 3500 kilometer mee nu, geen olielek, geen nieuwe bougie, niets af hoeven stellen, constant 60 en 1 op 67 gemiddeld 🙂nu is dus mijn honda dagelijks vervoer en mn citta waar die voor bedoeld is: Hobby ^^
binnenkort maar eens bezig gaan rondkoekeloeren naar een vario en een 65cc en een noppenband :D:D:D
nog even voor de liefhebbers een foto van mijn ss50 en dan ga ik naar bed 🙂
ik hoop dat jullie plezier hadden dit even te lezen,
vragen: graag 🙂
tips: nog veel liever ^^groeten, Daniel 🙂

op de ss zit trouwens een origineel “Indian motorcycles” stuur op ^^ de tweede foto is van mijn benzine tank, opnieuw gespoten 🙂zo 🙂 hij’s up to date ^^
7 maart 2012 om 22:03 #459620Leuke perso en trouwens die SI zijkappen, super vet
8 maart 2012 om 00:14 #469407daanbanaan :
ik hoop dat jullie plezier hadden dit even te lezen,Is altijd leuk z,on stukje info/geschiedenis

En 65cc met vario hoort als een goed plan
9 maart 2012 om 09:58 #485674@hansieb, dank je 😀 ik heb ook echt een uur lang naar die kappen gekeken en zitten denken wat ik er mee zou kunnen xD
uiteindelijk kwam dit idee naar boven borrelen en kon ik het ook echt niet meer laten om het uit te voeren 🙂@speedbuxy: ik zie jou vaker reageren, en volgens mij heb jij net zo’n zwak voor snelheid als ik heb 😛 kan dat kloppen?? :pest het idee, noppenband, 65cc en vario ligt er trouwens, maar zal waarschijnlijk pas na de zomer in praktijk worden gebracht.. eerst nog een aantal dingen aan de honda opknappen (die pekel van de laatste tijd!! :kots)
voor en achter zijn alle spaken veroest!! :s9 maart 2012 om 11:12 #468076daanbanaan :
@speedbuxy: ik zie jou vaker reageren, en volgens mij heb jij net zo’n zwak voor snelheid als ik heb 😛 kan dat kloppen??Ja je zou het soort hobby kunnen noemen, want ondanks dat justitie mij er al vaak voor gestraft heeft blijft dit ”probleem” zich toch steeds weer de kop opsteken:lol
9 maart 2012 om 11:16 #486499whaha, oké, dan hebben we echt precies hetzelfde problee… eehm, hobby ;P
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.