- Dit onderwerp bevat 555 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 3 maanden geleden door Daan777.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 oktober 2008 om 09:55 #434148
*Citta Update!*
Dan nu een monster update:
De citta gaat weer in elkaar:

Setup:
38,2mm std met gevijlde uitlaatpoort.
38,2mm (gevlakt) polini cilinderkop met centraal bougiegat.
Cp groot carterdeel geflowed en gevijld, inlaat geboort naar 13mm, 22mm diep.
13/13 @ sproeier 62 (tikkie te groot) + malossi filter.
Proma CC gaat er nog onder, maar eerst ff een citty power proberen.
Vliegwiel 600g.
Groene polini trekveren.
Poeli 80.

Zoals je kunt zien zitten onder mijn citta nu nog reserve velgen en oude achterbrug.
Het goeie spul is net terug van de straler!!

dit kostte me 70 euri’s en daar moet voor gewerkt worden:P

(ik sta niet op de foto want ik heb hem gemaakt…)En wat vinden jullie ervan!?:)
26 oktober 2008 om 10:20 #434149Mooi mooi. Hoe ver is die uitlaatpoort bewerkt? Ruimer en iets breder en hoger neem ik aan? Ik ben wel nieuwsgierig hoe dat loopt.
26 oktober 2008 om 10:25 #434150nou edjuh.. hij was heel aggresief:)
Maar hij doet het niet meer:(
Help me a.u.b in het trouble shooting gedeelte.26 oktober 2008 om 11:57 #434159Nice ziet er goed uit.
26 oktober 2008 om 13:58 #434169Very nice Daan :D:D Ziet er echt goed uit! Ben benieuwd hoe dit gaat rijden en of het een beetje goed wil rijden.
26 oktober 2008 om 20:58 #434207zeer teleurstellend; ik vijl iedereen z’n blokje en reviseer van alles, en altijd met bevredigend resultaat.
Ik krijg m’n eigen cp blokje niet eens lopend!Nou ja, hij heeft gelopen.
Wat een gasreactie zeg! Enorm! Groene trekveertjes.. dikke inlaat, trok beestachtig lekker voor een citty power en poeli 80 combo.Maar toen hield het op. Geen vonk meer.
Condensator vervangen, cilinderkop vervangen, cp’s 100x gesteld, vliegwiel vervangen, bobine vervangen, laagspanningskabel vernieuwd, bougiekabel vernieuwd, bougie vernieuwd, niks helpt.Toen had ik er genoeg van. Ik heb stef immers belooft dat ik na de herfstvakantie op de citta naar school zou komen.
‘Als je niet op je citta komt schop ik je weer terug naar huis!’ 😛Nu had ik nog een verkeerd gevijlde elek. carterset liggen. (door vorige eigenaar verkeerd gevijld) Deze inlaat heb ik volgegooid met epoxy en vervolgens weer opnieuw gevijld. Allemaal leuk en aardig, maar toen ik het blokje in elkaar had zitten en in de inlaat keek lagen daar allemaal losse stukken epoxy! WTF!
Ik krijg hem niet meer goed afgesteld, en hij trekt BAGGER, met groene trekveren komt hij niet eens weg. Heb er nu dus grijze in. Maarja, hij vonkt.. en ik kan door de regen rijden zonder dat hij uitvalt.
Wel meteen een gps run gedaan.
Zo staat hij er nu bij.

Maar ik heb vandaag nog meer gedaan!
De achterbrug staat in de hammerite wat volgens het busje 6 weken moet uitharden.

En de velgen zitten in de wheelspray en in de banden:)
26 oktober 2008 om 21:15 #434210maakte hij wel goede massa..? Misschien dat dat de rede was dat ie niet meer vonkte
26 oktober 2008 om 21:43 #434211quote:
Nu had ik nog een verkeerd gevijlde elek. carterset liggen. (door vorige eigenaar verkeerd gevijld) Deze inlaat heb ik volgegooid met epoxy en vervolgens weer opnieuw gevijld. Allemaal leuk en aardig, maar toen ik het blokje in elkaar had zitten en in de inlaat keek lagen daar allemaal losse stukken epoxy! WTF!Daan, epoxy is geen wondermiddel 😛
Citta ziet er netjes uit, maar hoezo heb je niet 2 dezelfde banden gekocht? zieter toch veel netter uit.
26 oktober 2008 om 21:46 #434213aso veel geld voor dat stralen man…brug is ook een duur grapje ondertussen geworden
wielen zien er erg netjes uit ^^
27 oktober 2008 om 06:21 #434219@bartjee, ja hij maakte massa.. ik heb de bobine met een draadje aan het blok verbonden.
@bo3t, inderdaad aso veel geld! en de velgen zijn nog niet eens netjes gedaan ook.. allemaal restjes verf zaten er nog op.
@timO: ik heb de banden voor het rijgedrag en niet voor het uiterlijk:P28 oktober 2008 om 18:29 #434264actiefoto’tje..
28 oktober 2008 om 18:37 #434265haha leuke foto’s 😀 ik heb precies het zelfde straalbilstool. werkt het goed met zilverzand ?
als het goed werkt zou fijn zijn want een jerrycan van 5 liter gevuld met straalgrit bij de hornbach kost iets van 18 euro28 oktober 2008 om 19:11 #434266zilverzand werkt perfect! 2 euro voor 25 kilo! en dat gaat heeeeeeeeeeeeeeeel snel op!
En hoe goed werkt dat straalgrit?28 oktober 2008 om 21:10 #434275toffe foto’s, daan in action 😀
Wil die citta al een beetje rijden ??28 oktober 2008 om 21:11 #434276ja nou trekt nog kut door die ontplofte inlaat, maar hij gaat zometeen wel blazen met de proma:)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.