- Dit onderwerp bevat 555 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 3 maanden geleden door Daan777.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 juni 2012 om 13:39 #457747
ja want ik zit zelf ook met zo’n probleem dat ik mijn accu niet elemaal droog hou. maar dat is dus geen probleem volgens jou? als de polen door beetje water met elkaar verbonden worden?
18 juni 2012 om 09:20 #457966Is bij mij nooit een probleem geweest
11 augustus 2014 om 09:49 #4914142 jaar ouder, geen dag wijzer, paar brommers rijker.
2 weken terug dit schattige Bravo’tje opgehaald 8)

Ik heb de inlaat iets groter gemaakt, en er een 43DR op geplakt. Poorten niet doorgetrokken.
Hij rijdt nu 73 km/u, en dat is prima. Ik wil eigenlijk iets minder, dus er komt een lichtere overbrenging op.
Het wordt gewoon een alledaags brommertje.

Ik heb nieuwe trappers gemonteerd, en veel meer dan dat soort kleine dingetjes zal ik er niet aan doen.

Wel een toer-tasje gekocht :lol

Vorige week nog twee brums opgehaald: een andere oldtimer Bravo, en een Vespa Avanti. 😀

De grijze Bravo wil ik een beetje netjes maken en weer doorverkopen.
Met welke velgen hij weggaat weet ik nog niet.

Ik wil heel graag binnenkort m’n ReedValve opbouwen. Maar voor welke brommer weet ik alleen nog niet.
Als ik nou een citta-frame met geel kenteken kon vinden zou ik het wel weten. Racertje.Het begon weer zo te kriebelen, vandaar! TUNING!
11 augustus 2014 om 11:27 #490737Daan777 :
2 jaar ouder, geen dag wijzer, paar brommers rijker.2 weken terug dit schattige Bravo’tje opgehaald 8)

Leuk dat mensen hun oude hobby weer oppakken! Ik heb exact dezelfde bravo alleen dan in het rood! (Blijven leuk die oldtimers!)
De avanti en de “iets jongere oldtimer bravo” zijn ook leuke brommers.En even iets anders, wie is die wildplasser op de foto :lol
11 augustus 2014 om 11:49 #489479Misschien is die grijze Bravo wel ouder. Het framenummer doet zo vermoeden.
Maar oude hobby is het niet, het is altijd mijn hobby gebleven!Ja dat is Alex, flinke straal hoor!
14 april 2015 om 21:49 #496368Zo, en dan nu beginnen met het rustig aan weer oppakken van de brommerhobby na de winterdepressie. Te beginnen met een heel kleinschalige update:
We hadden nog geen ‘gooi- en smijtbrommer’. Dit leek Bianca nou juist wel handig om bijvoorbeeld neefjes mee op te halen van school (kinderen verneuken altijd alles, dus dat gaan we mooi niet met de Ciao doen) en weet ik veel wat voor andere klussen die je beter niet met een mooie brommer kunt doen die mooi moet blijven.Ik kon heel gelukkig van Elkan voor weinig een incomplete citta met blauw kenteken overnemen. En dat wilde ook gewoon nog achterin de Colt passen 😛

Ik heb ook nog een Citta met geel kenteken en die heb ik uit m’n garagebox getoverd om de Citta van Elkan compleet te maken.

Één van de twee velgen had al een nette Kenda Semi-slick, dus ik hoefde er maar 1 bij te bestellen.

Ik heb bij JMPB een zooi onderdelen opgehaald (en gebeurd me altijd, dan kijk ik thuis op internet en denk ik voor 80/90 euro klaar te zijn, maar als ik daar dan langs ben geweest heeft het 2 à 300 gekost) en ik zag daar dit moois liggen voor de kappen van de roze Ciao die nog niet helemaal af is:

Clear Varnish van Motip kende ik al wel, die zooi die zo dunvloeibaar is dat je heel makkelijk druipers maakt.
Dit spul is dus het tegenovergestelde. Heel knap als je hiermee druipers spuit!
En voor de wijsneuzen die straks op een meeting druipers gaan aanwijzen op de kappen van de roze Ciao, die heb ik gemaakt met de kleurlak.

2 componenten blanke lak dus. Volgens motip super benzine/kras/stoot/uv bestendig. Dat moeten we nog maar even zien. Het ziet er in ieder geval gelikt uit voor spuitbuslak, en het spuiten gaat in tegenstelling tot normale motip blanke lak echt super makkelijk! Een aanrader dus.
Het enige nadeel is dat het busje goed is voor 1 zo’n kap:

Morgen weer verder klussen 😀
15 april 2015 om 11:19 #496370Lekker bezig Daan!
Gooi en smijtbrommers zijn altijd lekker om zo te kunnen pakken 🙂
15 april 2015 om 15:14 #496353Fijn om te zien dat er weer iemand uit zijn winterslaap is gekomen…
M
27 december 2016 om 07:55 #499076Ik heb pas een mooi meubelstuk voor in mijn woonkamer aangeschaft.

De brommer heeft wat krasjes van het heen en weer slepen in de showroom de laatste 25 jaar, maar er heeft nog nooit benzine in gezeten of iemand op gefietst.
Er zit helaas ook een kenteken op, dus hij zit voor 14,80 per jaar in de verzekering. Ik zou het kenteken ook kunnen vernietigen, maar dat vind ik dan ook weer zonde.De laatste eigenaar was een vriend van de eigenaar van een brommer/fietsenzaak. Die wilde de Tiffany 25 houden als aandenken aan de goede verkoop van dat type brommer. Zijn zoon zou zijn zaak overnemen maar die heeft zichzelf tegen een boom aangereden. Een paar maanden later is zijn vrouw overleden waarna hij zelf hartklachten kreeg om na een periode in het ziekenhuis zelf te overlijden. Zijn beste vriend heeft zijn zeldzame stukken overgenomen waaronder deze Tif.

Ik vind hem wel leuk staan 😀
27 december 2016 om 11:06 #499077Mooi stukje huis decoratie

Zag hem staan op mp en goed dat ie zo is terecht gekomen.Ik heb deze dame ook al een paar jaar te pronken in mijn man cave.
(ook nooit benz in gezeten)
27 december 2016 om 16:25 #499079Mooie tiff hoor Daan
😀Die van Andre uiteraard ook maar die kende ik al.
27 december 2016 om 19:30 #499080Er zit wel een flinke geschieden8s aan vast als ik dat zo hoor.
je hebt iemand zijn troetel brommertje gekocht.:)
Ik blijf de tiffs toch erg leuk vinden en zou per direct die spartamet eruit gooien.Veel plezier ermee, gr ritze
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.28 december 2016 om 09:49 #499083Mooie aanwinst 🙂 Meteen een hometrainer in huis 😀
28 december 2016 om 14:10 #499084Wat een leuk ding wat lief van diegene die je steeds over zulke objecten tipt zeg.
28 december 2016 om 19:34 #499087Lennaert :
Wat een leuk ding wat lief van diegene die je steeds over zulke objecten tipt zeg.Ja heel fijn, pluk me nog verder kaal a.u.b :con
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.