- Dit onderwerp bevat 555 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 3 maanden geleden door Daan777.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 maart 2010 om 13:46 #459455
Goed bezig ouwe

Jammer dat je CP-vervanger de geest heeft gegeven, achja, het schijnt dus een kwaaltje te zijn bij een klein deel van die dingen.
Nieuwe er in en vlammen maar!=)7 april 2011 om 20:45 #485652Zooooo,
Ik zie aan de datum van m’n vorige post (ruim een jaar geleden) dat het tijd is voor een nieuwe.
Hoe wat wanneer?
De accu’s hebben een jaar lang niets gedaan, net als ik. Maar na een nachtje laden hadden ze er zeker weer zin in.
Ik heb een hele tijd stil gezeten omdat ik een blokje moest fixen met een licht vliegwiel. CP’s had ik geen trek meer
in en CP-vervangers gingen bij mij telkens stuk 🙁 (oorzaak bleek defecte bobine).
Nu bedacht ik me vorige week ineens dat ik nog een pinasco vliegwiel heb liggen. (raar dat ik daar een jaar voor nodig heb)
Dus whoppa, paar avondjes beunen en zie hier:Een paar draadjes hier en daar..

Netjes achter een kapje.

Met laadtepels :p

Hier nog wat gekloot met de bedrading:
En hier het uitzetten. (erg leuk in een winkelstraat :p)
Maar het starten op afstand lukt nog niet.
Reden: Pinasco vliegwiel en een 2 maten te kleine sproeier zorgen voor een niet laag stationair lopend blokje.
Grotere sproeier en de kans op falen is al kleiner.
Zie hier:
Er zit nu ook een spanningsregelaar op die de wisselspanning van 1 van de spoelen omzet naar gelijkspanning.
Nu zit ik met een klein probleem: Tijdens het variëren van de variateur blijft de uitgaande spanning van de regelaar
mooi op 13,8 hangen. Heerlijk om een accu mee te laden dus:)
Maar bij de 25/30 is mijn standaard variateur uitgevariëerd en gaat hij toeren maken, de spanning loopt dan op tot 16,5 volt 🙁 Dat vinden accu’s niet grappig.Of ik moet een polini variateur bestellen (vanmiddag al gedaan :p) of ik moet een spanningsbegrenzer regelen.
Of allebij. Tot die tijd moet ik hem gewoon snachts aan de lader gooien om het elektrisch starten te kunnen showen :pNou is het wat geworden of niet?
7 april 2011 om 20:55 #485653Zoo dat is zeker vet, wou dat ik dat op mijn brommer had.
mensen zullen wel even staan te kijken als een citta dat staat te doen zonder dat er iemand bij staat:D
7 april 2011 om 21:00 #485654Hightech spy citta 😀
Leuk om weer een update te zien.
7 april 2011 om 21:05 #485655fokking nice! ik liep zelf ook al tijd rond met idee van ene brommer op afstand starten.
maar dan met de startmotor van mijn vader zijn agregaat met afstandsbediening. en dan die op een mix, of kick carter.7 april 2011 om 22:17 #485656Mooi dat bij jou het voorjaar ook weer toeslaat

Citta ziet er trouwens voor zover zichtbaar erg netjes uit
5 juni 2012 om 18:26 #488224En weer een update’je

Geen uitleg nodig toch?
Nah kleine hint dan: 22mm wordt 26mm, 13mm wordt 16mm
5 juni 2012 om 18:38 #454778
Waarom?Je hebt de uitlaatpoort behoorlijk vergroot, ziet er veelbelovend uit

Edit: Hoeveel mm heb je de poort omhoog gebacht als ik vragen mag?
5 juni 2012 om 19:03 #454580Deze cilinder heb ik van Arvid gekocht, aardig tijdje geleden.
Ik zal binnenkort even een poortmap maken
Hier stiekem tussendoor ook wat foto’s van mijn nieuwe pimp (en die van vriendinnetje)

De grijze betreft een omgebouwde Galant VR4.

Dus 2liter v6 (geen stress) Twin-Turbo met 24 klepjes.
4×4, en ook 4 wiel besturing.
Gaat als een jekko! 😀 ongeveer 5,5 seconden naar de 100.M’n vriendin heeft een saaie 2.0 v6 24v :lol
5 juni 2012 om 19:24 #463044Mooi cilindertje heb je daar liggen Daan

Zal vast wel gaan blazen:DGrappig autootje heb je daar ook staan, normaal verafschuw ik alle Japanse, Chinese etc.. auto’s.
Maar deze auto gaat wel mal haha:D5 juni 2012 om 19:38 #454556Danku heer florian,
Ik wil juist nooit meer iets anders :p
Smaken verschillen, gelukkig hebben we allemaal dezelfde brommers.5 juni 2012 om 22:14 #454598Nice, Daan is weer aan de sleutel!=)
Dat blokje van Arvid liep niet verkeerd, zie hem graag weer in actie8)
Sleutel ze ouwe
5 juni 2012 om 22:25 #454565Goed bezig daan
wil het oude beest ook wel weer eens horen brullen:duivel
En je smaak qua auto,s kan ik ook wel waarderen want zijn strakke wagens en tenmiste niet een kudde produckt
16 juni 2012 om 23:16 #435483Hee ik zie dat je dus 2 van die ‘laadtepels’ hebt gemaakt, maar als het regent, dat zal je accu niet zo leuk vinden?
17 juni 2012 om 10:09 #467327Water geleidt amper stroom. Door de onzuiverheden in het water weten hoge voltages zich er nog wel een weg door te banen. Maar 12 volt doet dit dus niet.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.