- Dit onderwerp bevat 555 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 3 maanden geleden door Daan777.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 maart 2010 om 22:21 #458840
Heb ik maar goed uitgezocht inderdaad:P
7 maart 2010 om 16:56 #458948Een verse update zonder plaatjes:P
Onder de Si zit nu:
Een 43DR
Belgisch carter met doorgetrokken poortjes voor de DR.
Een bewerkte snorkrukas met de timingen: 132-63 met dus een totaal van 195
Een proma CC
Poeli 70Ik heb vandaag met GPS getopt en kwam uit op een mooie 74,8km/u.
Voor poeli 70 en een gewicht van 94kg vind ik dat best netjes:PMaar nu komt het mooie:
Er stond vandaag windkracht 2, maar langs het kanaal heb je helemaal veel wind. Tegenwind.
Tegen de wind in gaat hij net zo hard als met wind mee! 74,8.. en 74,8.
Geloof het of niet. Ik heb 1 getuige.Dat vind ik dus grappig aan mij blokje. Welke poeli je er ook op zet, hij maakt altijd +/- 7861 Rpm.
Poeli 80 naar poeli 70, van meewind naar tegenwind, het boeit hem allemaal geen flikker.
Ik denk dat dit toerental komt door de Proma, het voelt alsof die de boel begrensd. (Simo racing dan maar?)
Binnenkort even poeli 65 proberen, want als hij weer het zelfde toerental kan maken betekend dat 80,55 🙂
Daar ben ik dan wel tevreden mee:) (of ik ga nog even aan de uitlaatpoort zitten :P)7 maart 2010 om 17:21 #458949Daan777 :
… gewicht van 94kg …Heb je gietijzeren velgen erin zitten of zo? 😛 Hoe kom je in godsnaam aan 94 kg, of weeg je zelf maar 40 kg en is dit het totaal gewicht.
7 maart 2010 om 17:25 #458951Ik bedoelde gewoon mijn gewicht 😉 haha
7 maart 2010 om 17:27 #458952Lol :haha
Leuk Si’tje, ik had hem ook te koop zien staan, prijs was wel netjes. Voor dagelijks vervoer zijn het fijne brommers vind ik.7 maart 2010 om 19:09 #458959De Roll’s Royce onder de Vespa’s! Heb een Ciao gehad en toen die dubbel ging toch maar een Si gekocht.
Ze rijden fantastisch. Veel plezier ermee!
11 maart 2010 om 21:02 #459106Huh? Wat is dat ook alweer? Ach, een citta subframe. Al zo’n tijd geleden dat ik die gezien heb:P
Toch maar weer uit de stelling gepakt.
Hier zie je dus de ‘accu-bak’. Momenteel wordt er nog gewerkt aan de laatste twee plaatjes die tegen de zijkant komen zodat de accu’s mooi watervrij kunnen staan. Daarna onder de accubak en de koker van de achterbrug nog een bakje maken voor het alarm en de brug kan weer richting huis.

Toen ik vandaag weer een pakketje van jmpb opende zag ik dat er iets is veranderd in de samenstelling van het revisiesetje.
Het c3 lager zit in een andere verpakking, en als je heel goed kijkt zie je dat de kooi ook anders is. (maar dat zie je op de foto niet echt duidelijk)

En nog een leuk foto’tje van de schoolbrommer:
11 maart 2010 om 21:46 #459110Als ik je klasgenoot was zou ik ‘IZE’ en ’00’ van je teller krassen:P
Leuk bakkie, maar ik dacht dat je die jmpb brug nooit meer aan zou raken.
12 maart 2010 om 16:30 #459115Sjiek jasje hor:pest
Maar leuk bedacht om daar je accu te installeren
12 maart 2010 om 17:14 #459120Wazig dat die revisiesetjes nu ineens veranderd zijn.
Wel VERS de je eindelijk die brug weer eens uit het rek hebt gepakt
12 maart 2010 om 18:43 #459126Vanwege het slome optrekken heb ik gisteren toch maar poeli 70 gemonteerd.
Kwam dat toch even iets voordeliger uit vandaag…

65km/u (bij de tweede foto staat mijn snelheid nog op het display, dat is niet van die snor;))
46 euro weggegooid, en dat is geen ‘spanga filet’.
Achja, toch mooi dat hij grof 10km/u lager zit dan mijn werkelijke snelheid, anders was ik ietsjes meer kwijt.12 maart 2010 om 18:50 #459127Ook die flikkers krijgen weer de voorjaar in de bol zie ik wel:no
Mooi zuur dat je daar dan weer net inrijd:( maar idd een geluk bij een ongeluk dat ie niet liep zoals het hoorde.Edit
En die 46 euro die je weg gegooit hebt was die met grote of kleine flens:D12 maart 2010 om 18:51 #459128Ow de Si loopt heerlijk hoor:) Maar de rollerbank is het niet eens met m’n GPS 😉
12 maart 2010 om 18:54 #459130Deze roller zal ook wel weer een beste marge aanhouden om juridisch en technisch gezeik te voorkomen.
Oude rollertjes draaien ook een 10km onder de werkelijke sneleheid.21 maart 2010 om 11:00 #459426Weer eventjes iets anders eronder 🙂
Oeh!

Jumjum..

Ansich leuk afgewerkt, maar een HEEL klein uitlaatpoortje.

Hopen dat deze zuiger het langer volhoud dan die van steyn 😉

Poep! Ik heb de evo in elkaar gezet met CP-vervanger. Starten en lopen de eerste keer!
Die avond lekker rondgetoerd en genoten van het 19mm geluid.
Ik zet de brommer om 23:00 weg in de schuur, en haal hem daar de volgende ochtend weer uit.
DOOD! Geen vonk meer.
Ik de spoel, laagspanningskabel, kabel naar CP-chip, bobine en bougiekabel doorgemeten en bougie vervangen.
Het bleek dus de chip te zijn 🙁 Mijn buurman heeft dit ook een keer gehad met zijn kettingzaag.
Starten en uitzetten, en toen was hij dood.Nou lekker is dat, ik heb er nu CP’s in zitten, maar de nieuwe chip is al wel binnen. Die ga ik er zo in zetten.
Met CP’s op .45 gesteld loopt hij een stuk slechter dan met CP vervanger, boven de 65 klinkt hij heel zielig en volgens mij komt dat omdat vanaf dat punt de ontsteking te laat komt.Twee kleine filmpjes over de Evo:
Over de citta’s accu en alarmbakjes:

😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.