Vespa-Ciao.NL
:: Daan777 z’n shit

Home Forums Perso’s Projecten Daan777 z’n shit

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 556)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

@daan
      Had je hem (snor) ook al doorverwezen naar VC.nl :haha

Ennuh please maak dit projectje even goed af! 😀 tis gewoon weg meesterlijk.

Docs
      Donateur

WTF=) dit is geniaal:D:D

Bartjee
        Donateur

hansieb :
          @daan
          Had je hem (snor) ook al doorverwezen naar VC.nl :haha

Ben jij gek ofzo, dan worden dalijk al onze toertjes etc onderschept:|

Gerarduz
          Donateur

Super blits! Ik ben flabbergasted! :con

Daan777
            Topic starter

Update’je:

Als de citta zometeen in elkaar zit met de elektrische start kan de Fox-inrichting er ook meteen op :thumb

En ik heb (eindelijk) 2 van deze schatjes besteld nadat m’n eerste accu (dankzij de verkooppraatjes van de verkoper) is drooggelopen.

1,2A keer 2 = 2,4A. Moet zat zijn, want de startmotor lust maar 1A 😉

Daan777
              Topic starter

Oeps, vergeten:

Dit is dezelfde 50std waar ik ooit 60,9 mee heb gehaald op citta.
                Ik moet hem nog afwerken, maar het begin is er:)

Bas94
                Bijdrager

Vet Strak daan dat je ook bezig bent met je 50cc te tunen, ikzef ben ook bezig met mijn (oude) 50cc
                  hoeveel mm is je uitlaatpoort?

Komt er ook een Fox Clutch op, of heb ik dit nu verkeerd begrepen 😀

Daan777
                  Topic starter

Jazeker, ik heb al 2 asjes liggen. 😉

Bas94
                    Bijdrager

Férm, :thumb Hopelijk haalt die tuning veel uit. Mijn standaard 50cc kreeg mn Fox-as echt niet aan’t werk :lol
                      Hoeveel mm is je uitlaatpoort nou, of heb je geen poortmap oid. ?

Daan777
                      Topic starter

Neej ik heb er geen poortmap van.
                        Gewoon de dremel erin en gaan met die banaan.. ik hoef er geen 100 mee te rijden, ik wil gewoon verschil merken 😉
                        (Of ik kon me niet inhouden toen ik in de schuur m’n freesjes zag liggen terwijl ik heel ergens anders mee bezig was.)

Daan777
                        Topic starter

Hmm..

Ik wilde een gat in de simoninikrukas van het AW blokje boren.
                          Dus dan moest de kruk er eerst uit 😉

Toen ik het kleine carterdeel had heetgestookt en eraan trok, bleef de krukas in het kleine carterdeel zitten maar ging hij los uit het grote carterdeel:P
                          Zie hier:

FonS
                          Bijdrager

Tja, meestal is de lagerpassing van de krukas slecht, soms die van het carter… :haha Niks aan te doen.
                            Ik heb het laatst ook eens gehad, voor mij de eerste keer.

Daan777
                            Topic starter

Ik heb het één keer eerder op krukas gehad, dit is mijn eerste keer in carter.
                              Ik wilde in eerste instantie gewoon een nieuw lager erin lijmen met TURBO-loctite,

maar toen zag ik de mysterieuze ‘chocolade vlokken’ weer zitten!

Het zijn stukjes epoxy waarmee arvid de inlaat heeft dichtgemaakt. De vlokken bladeren er vanaf 🙁
                              Dus die inlaat opnieuw volgooien met kneedbaar alu, of een nieuw cartertje pakken 😛

Ik snap heel goed dat arvid niet door de krukas heen kwam.
                              Ik heb er één helft van een centreerboortje op platgedraaid!
                              Maaar.. ik heb een boor van 9,8mm liggen die me 30 euro heeft gekost. Hij heeft bovenaan de twee snijwangen een laagje diamant zitten. Die kwam er lachend doorheen!

Ik weet niet of die cutting-oil echt veel helpt, maar ik gebruik hem bij dit soort klussen voor de zekerheid 😉

VespaAvanti
                              Donateur

Die heeft JOU 15 euro gekost ouwe, andere helft is van mijn zuur verdiende centjes betaald:pest

Inlaat ff dichtkneden met jou wonderkneedspul, lager vast zetten met mijn wonder loctide en gaan met die banaan:thumb

Daan777
                                Topic starter

Oké dan 😛

Dit spul lijkt erg op de epoxy, maar het is echt veel harder.

Fox-Schijf afgedraaid zodat hij op een ciao past zonder de brug te verbuigen:

Binnenkort even een pakkingsetje voor het AW43DR blokje kopen en dan kan die met een nieuwe zuiger weer in elkaar:)

Ik heb ook m’n nieuwe energiebronnetjes binnen 🙂 Ze zijn echt heel klein.
                                  Ik ben benieuwd of deze de startmotor genoeg kunnen voeden om een blokje rond te krijgen.
                                  Zo niet? Dan pleur ik er gewoon nog één bij. Deze dingen kun je overal verstoppen:P

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 556)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.