- Dit onderwerp bevat 555 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 3 maanden geleden door Daan777.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 augustus 2008 om 21:50 #432369
nee, ik zeg ook niet dat je die maten aan moet houden, maar de bovenkant afdraaien word wel meer gedaan…
maar je moet misschien ook niet te ver gaan met 50 cc, je verliest er natuurlijk wel wat kracht mee.
mooi project trouwens, en idd. geile kleur
18 augustus 2008 om 22:04 #432370Je moet je niet blindstaren op het gewicht, je moet kijken naar het traagheidsmoment (wa is da ? wikipedia is your best friend;))
Afname traagheidsmoment door van buitenkant 1gram af te draaien is veel groter dan dat van de bovenkant 1gram af te draaien (omdat bovenkant dat dichter bij het draaipunt ligt)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno18 augustus 2008 om 22:05 #432371Leuk daan 🙂 ik zou verder met de ciao gaan, aangezien dat veel leuker en sneller is!
Hopelijk rijdt de citta ook op de zuiderzeetour 2009!
18 augustus 2008 om 22:54 #432372hansieb :
Leuk daan 🙂 ik zou verder met de ciao gaan, aangezien dat veel leuker en sneller is!Hopelijk rijdt de citta ook op de zuiderzeetour 2009!
Hij gaat z’n ciao toch verkopen drol! En citta’s zijn ook nice hoor en aangezien hij toch met 50cc of 50snel wil gaan rijden wil hij (kennelijk) geen absurde snelheden behalen.. Dus een citta is goed dan! Lekkere vering ook, dikke verstevigde achterbrug dus je anus trilt niet van je zadel af 😀
19 augustus 2008 om 05:52 #432373Hansie, wie heeft er tot nu toe harder gereden? Ik op mijn Citta of jij op je Ciao :pest
Citta’s gaan niet significant langzamer zolang je je aandrijving op orde hebt 😉
Home made engine dyno19 augustus 2008 om 06:45 #432374Ja, maar als je jouw skills toepast op een ciao wordt het echt een dodelijk snelle race machine.
Ik ga verder met citta’s omdat ik een ciao echt drol vindt. Geen vering -> wtf? Geen los subframe dat vervangen kan worden -> wtf? Kutvoorvering -> wtf?
Hij rijd wel chill, uber chill! Maar dat is helaas alles.Mijn 2e citta ga ik opknappen en verkopen.
Ik zoek nog een citta met bromkenteken, daar ga ik een racer van maken.
Buis tussen het frame, (misschien zo’n afhaalbare)nou.. gewoon bijna helemaal zoals die van Fredzzz!
Ik ga alles van zijn citta keihard na-apen!! Hij is zoooo geil,Setup wordt denk ik: 43mmDR, en die gaat arvid maar even lekker voor me tunen! 😛
Leo Handmade
Malo + mhr vertanding + 90mm schijven
16mm simo zij-inlaat
Mazu wazu bazu krukasAls ik daar de 80 op gps mee haal ben ik tevreden, haalt ie dat niet, dan ga ik over op een 46mm setup
edit 9:15, en dan ga ik nu naar school om te draaien!:)
19 augustus 2008 om 07:08 #432375ArvidW :
Afname traagheidsmoment door van buitenkant 1gram af te draaien is veel groter dan dat van de bovenkant 1gram af te draaien (omdat bovenkant dat dichter bij het draaipunt ligt)Waarom? (nou het komt iig door de middelpuntvliedendekracht)
Pak een stukje touw van 1 meter lang, en een gewichtje van 0.5kg.
Als je dat rondslingert met 3rp/s, dan zie je dat hij aardig aan het touw trekt, en ook in de lucht blijft als hij op z’n hoogste punt is.Pak een touwtje van 50cm, en hetzelfde gewicht.
Je ziet al gauw dat je deze combo veel harder moet rondslingeren, om hem goed in de lucht te houden.
Als je dat doet met 3rp/s dan zul je niet zoveel kracht op het touwtje voelen.Nou, de eerst combo moet je zien als de buitenrand van het vliegwiel,
de 2e combo als de bovenkant van het vliegwiel.
De buitenrand, ookal maakt hij net zoveel rpm als de bovenkant, trekt veel meer naar buiten, en zuigt dus ook meer energie, onder andere om op gang te komen. (gasreactie)
Daarom, zoals arvid zegt, is het nuttiger om de buitenrand af te draaien. In plaats van de bovenkant slapper te maken!Leg ik dit een beetje normaal uit of slaat het totaal nergens op, arvid?
19 augustus 2008 om 12:55 #432379Zow! Ik ben terug!
Verhaal en foto’s:
Ik wilde mijn 25 cp vliegwiel dus afdraaien.
Dit zou ik op mijn nieuwe school gaan doen.Nou, ik door de motregen 13km naar school toe fietsen.
Zetten we daar het vliegwiel zo in de draaibank:

Maar daarmee verneukten we de magneet:

Dus ik weer 13km naar huis fietsen.
Toen heb ik een oude krukas gepakt en die gesloopt:

In het vliegwiel geslagen:

En weer 13km naar school gefietst.
Deze oplossing was geniaal!:P

Draaien maar!

Resultaat:

En dan het gewicht.
Voor het draaien:

Na het draaien:
19 augustus 2008 om 15:16 #432380Lekker vliegwieltje hoor!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel19 augustus 2008 om 15:23 #432382Geil vliegwiel man! Ik hoop voor je dat hij goed gaat rijden, ben toch wel benieuwd 🙂
19 augustus 2008 om 15:26 #432383vet dat je verder gaat met je citta alleen 1 ding snap ik niet, waarom een citta met bromkenteken? waarom geen snor? dan zit je daar met je helmpie op je citta, zieter toch niet uit! kijk als je een citta gaat nemen die echt over de 80 gaat oke dan snap ik het dat je brom wil ipv snor maar met 50cc of 50dr kan jij geen 80+ halen..
wel vet dat je de laatste tijd veel updates hebt!19 augustus 2008 om 15:42 #432384ik zeg ook niet dat ik een brom citta met 50cc neem
Kijk maar wat ik zei:
(quote by daan)
Setup wordt denk ik: 43mmDR, en die gaat arvid maar even lekker voor me tunen! 😛
Leo Handmade
Malo + mhr vertanding + 90mm schijven
16mm simo zij-inlaat
Mazu wazu bazu krukas21 augustus 2008 om 20:42 #432455Updateje:
Ciao verkocht aan Tonni voor 60 euro:) (zonder motorblok)
PromaCC gekocht van Thomasc voor 50 euro excl. (morgen binnen!)
Motorblokje van steyn binnen! Dat wordt klussen:P
En tot slot: Foto’tje van jmpb achterbrug, die niet klopt met de standaard die erop hoort te passen.
23 augustus 2008 om 16:29 #432513Waarom mol je een krukas voor je vliegwiel vast te zetten? Je kan toch ook een meedraaiende centerkop pakken en die er vast tegen aan zetten zodat die het vliegwiel tegen de klauw aan duwt?
Merk je veel van het gewichtsverschil van het vliegwiel? Zit er over na te denken om de mijne ook af te draaien..
23 augustus 2008 om 20:44 #432519Krukas gebruiken voor het afdraaien is juist handig, weet je zeker dat hij precies zo opgespannen is als dat hij zou zijn mocht hij onder je brommer zitten. (voor mijn vliegwielen is ook een oude kapotte krukas opgeofferd)
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.