Vespa-Ciao.NL
:: Daan777 z’n shit

Home Forums Perso’s Projecten Daan777 z’n shit

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 556)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Diac je moet wel even erbij denken, jij bent 60 kilo ofzo, daan wel een 90 ofzo. dat scheelt ook.
      Maar zoals ik al zij Daan, even blauwe trekveertjes doen en hij trekt al wel wat leuker hoor.

Die uitlaat moet het niet aan liggen, die kan echt wel hard.

Monteer een poelie 70.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

diac
      Bijdrager

dat ben ik niet die op mijn vespa rijd op dat moment, staat ook in de description 😛
        hij weegt 75 kilo 😉
        en zeker kan die uitlaat hard, ik denk nog steeds dat het puur de afstelling is.

Daan777
        Topic starter

Ik zit nu bijna op de 100kg. =)
          Trekveertjes zijn verwisseld, trekt inderdaad een stuk beter nu!
          Poeli 70 en 65 zijn besteld.. toch ben ik benieuwd wat de racing doet met poeli 80.
          @Diac: Welke afstelling? Ik heb sproeier 68, maar kan ook best 66 monteren. Maar dat maakt toch niet zoveel uit?

VespaAvanti
          Donateur

Goed bezig geweest Daan:thumb
            Al valt de top mij ook tegen, en geloof me, het ligt echt niet aan de uitlaat.
            Sproeiertje mag ook wel een stukkie groter vind ik!:con

TimoO_
            Donateur

Ik durf te wedden dat het je met poelie 70 ofzo nog steeds vies zou tegenvallen. Met poelie 80 jankt mijn cilinder het helemaal uit, en met poelie 70 ook nog wel. Die van jou zal qua blok precies hetzelfde presteren als nu, alleen gaat hij ietsje sneller en trekt iets minder.

Met poelie 80 hoort hij echt toeren te janken! (voor een vespa, bij wijze van spreken)

diac
              Bijdrager

ik weet niet met wat voor filter je rijd, maar als je een malossi filter gebruikt zou ik een 70 sproeier monteren.
                lager moet je sowieso niet gaan, want dan loopt die 100% zeker te arm.

Lowie
                Bijdrager

Daan777 :
                  carters zitten perfect in elkaar hoor :O

in topic erboven zeg je dat je spoelpoort nog niet helemaal goed is doorgetrokken, dat bedoelde ik.
                  vooral met zo’n lang inlaattraject kan dit in combinatie met een dikkere voetpakking een hd kop, de strakkere trekveertjes die je nu heb, best verschil maken.

sproeier 68 lijkt mij goed, maar je moet echt niet kleiner gaan.

hansieb
                  Moderator

Bij mij was 68 was bij de zuiderzeetour perfect hoor diac.

Op dit moment zit er een 70 in bij mij die is nu ook prima.

Btw daan 100kg alle jezus ik denk dat de oplossing is gevonden 😀 sportschool.
                    Met een bierbuik op de vespa scheeld je zo 5km/h minder op topsnelheid :haha

@timo

Pully 80 is niks op de kit racing. Stfu (ook met kit racing en getuned blok) heeft vanmiddag ook zijn pully 80 ingewisseld voor pully 70. Dit rijdt volgens hem 10x beter en geen overtoeren op top die je met pully 80 wel hebt.

Beste zou pully 75 zijn maarja die bestaat niet, 80 is gewoon te groot voor de meeste 70cc’s. Misschien bij het optrekken niet, maar op topsnelheid rijdt het voor geen kut.

TimoO_
                    Donateur

Ja ik heb er nu ook een poelie 70 op. Ik vind het optrekken alleen zo kut… Ik rij er wel goed rond de 80 mee :thumb Maar ik moet hem nog wat beter afstellen.

Robertez
                      Bijdrager

Achterbrug ziet er weer mooi sterk uit!

Toevallig de teknoetre al getest 😛 ? ik ben nog aan het inrijden , dan boppen maar 😀

Ik heb zelf bij poelie 80 op 50cc dr al overtoeren? trekt wel heerlijk op 😀
                        Nu poelie 70 eronder en de overtoeren zijn weg 🙂 trekt wel beroert met warme motor…

Daan777
                        Topic starter

Nou maar weer even een updateje dan..
                          Ciao rijd momemteel met moeite 80 (p65), maar schreeuwt het nog steeds niet uit met p80!
                          Hierdoor ben ik echt in een very slechte stemming.
                          Als IEMAND een idee heeft waarom mijn blok het VERTIKT om meer dan +/- 7950 toeren te maken, hoor ik het GRAAG!
                          Ik heb nu al van Jorik en Mike gehoord dat zei over setups beschikken die met poeli 80 ook 80km/h rijden!
                          (Das uit m’n hoofd iets rond de 9700rpm)
                          Met p80 rijd ik dus maar 65 :boos

Heb ook nog wat foto’tjes.

Poort in SE bewerkt

DR kop gestraald

Pinasco wiel gesplitst voor reparatie.

DR een beetje bewerkt voor betere flow.

Plek gevonden voor accu. (komt een alarm op m’n citta xD)

Schuur opgeruimd.

Helaas moet ik de kennel nog opruimen, daar liggen de velgen, kappen en klokken en oude cp carters.
                          Nog een jaartje sparen en ik heb meer sjit dan VespaAvanti :lol

En een stang gekocht voor de mix.
                          Hoe vinden jullie dat hij er het minst lelijk tussen zit?
                          (niet ertussen is geen optie meer, frame moet steviger worden voor de vct)
                          optie 1:

optie 2:

optie 3:

optie 4:

optie 5:

Persoonlijk vind ik 2&3 wel leuk.
                          Reacties zijn natuurlijk altijd welkom :thumb

G-no
                          Donateur

optie 1 of 2 zou ik doen;) ook altijd fijn om een voorraadje spare-parts te hebben he:D

Martijnvanheerde
                            Donateur

Optie 4;) En je verzameling begint al aardig op die van mij te lijken:P:P

Wouz-LwB
                              Donateur

niet optie 3 , hij moet een beetje meelopen met de vorm van je brommer.
                                zo recht is niet mooi naar mijn mening.
                                vind optie 2 , en dan de stang ietsie hoger wel mooi..;)

suc6

Bartjee
                                Donateur

Ik zou optie 2 of 4 doen. Alhoewel optie 5 ook wel leuk is:lol:P

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 556)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.