- Dit onderwerp bevat 555 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 3 maanden geleden door Daan777.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 maart 2009 om 22:09 #438369
Zonde , waarom heb je niet besloten om dat ding te verkopen en een SI brug te halen?
16 maart 2009 om 09:49 #438376Because -> si kappen vind ik niet mooi:)
Net even de achterbrug losgehaald.

Met één hand op de achterband drukken om hem tegen te houden, met de andere de moer van de koppeling losdraaien.
Dan met je hand tussen de band en achterbrug schieten.

Is aardig wat huid af:(Morgen richting school achterop de scooter zodat ik de brug kan vasthouden:P
Lekker slijpen en lassen!21 april 2009 om 07:47 #439354*Citta Update!*
Nu de brug 35 dagen op school heeft gelegen is hij eindelijk ‘af’.
Halfpully loopt nu hopelijk niet meer aan :lol

En nu is er iets meer ruimte om de gleuf naar achter te frezen/vijlen. (blok stond eerst veel te ver naar voren)

En mooi is het niet, maar m’n blok kantelt er nu wel makkelijker in 8)
Het had vast nog wel anders gekunt, steviger.. maar dat is echt niet nodig met zo’n std/dr 50cc’tje.

Blok kan er nog niet onder want het pinasco vliegwiel is heel slecht afgedraaid door samu.
Zit een dikke ‘slag’ in. Vandaar dat m’n ciao helemaal uit elkaar trilde tijdens het rijden….Wieuw8)

Big-ass inlaat 🙂

Alleen wel vaag dat de ontsteking niet past.. ik snap niet dat ze zoiets produceren zonder het zelf even te testen ofzo?

Maar dat past nu gelukkig wel.Krukas heeft in de speedengine een timing van 131,64 en 62,3 (1mm en 7,5mm eraf geschuurd)

Blokje in elkaar.

Setup:
SpeedEngine
13/13@68 (mag ook best 67 zijn)
Tuned kruk
Std cilinderkop
43DR
PromaCC
Poeli 80 op een ciao.Nou dat werpt z’n vruchten dus mooi niet af 🙁
Ik rij gewoon 64,9.. wtf dat heb ik bijna gehaald met 50std op m’n citta 😮
Maar ik denk dat ik al weet waardoor het komt.
Met wind mee ga ik net zo hard als met wind tegen of bergop.
Hij heeft een beste boost, dan raast hij door tot een bepaald toerental. Daar stopt hij, maakt niet uit of je dus wind mee of wind tegen hebt. Dit komt denk ik door een iets te laagtoerige Proma CC.
Dan zou ik dus een kleinere poeli moeten monteren, of een hoogtoerige uitlaat zoals een simo racing.
De std 50cc cilinderkop is in mijn ogen ook niet ideaal, dit wordt binnenkort een 43DR cilinderkop.
Misschien maakt de flinterdunne 80cc polini alu voetpakking ook iets uit? De 65cc pakking is dikker.
Ook is de spoelpoort rechtsonder niet helemaal open in de speedengine, dit ga ik nog even bewerken.Sparen voor de simo racing en dan kijken wat hij dan doet :lol
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.21 april 2009 om 08:23 #439356ziet er zeer netjes uit:) alleen een beetje apart hoe je dat met je brug geregeld hebt:P hopen dat je nooit een dikke setup wilt:P
21 april 2009 om 08:30 #439357Dan moeten die maar onder de ciao xD
Net even met arvid’s how-to berekend hoeveel toeren m’n blok maakt: 7795rpm.
Ik weet zeker dat hij hier ook naartoe raast als ik een p70 monteer, en dan wordt de snelheid: 74,1km/h
En met poeli 65: 79,8km/h
Het is theoretisch, maar het proberen wel waard toch? 🙂21 april 2009 om 09:12 #439358Hou er wel rekening mee hoe harder je gaat, dat je blok veeel meer vermogen moet leveren. (meer weestand)
21 april 2009 om 10:03 #439359Vreemd dat die zo langzaam gaat.
Met pully 70 moet je toch minimaal de 80km/h halen.
Schiet eens even een filmpje ervan dan.
21 april 2009 om 10:46 #439362O.k
21 april 2009 om 11:22 #439364Mm.. klinkt ansich wel goed. Tel je vertanding nog eens na dan?
In vergelijking (niet op topspeed hoor) pully 70
21 april 2009 om 11:45 #439365Tel m’n vertanding eens na wtf:P?
Hij klinkt opzich aardig hetzelfde toch?
Maar hier ga ik de 80 met poeli 70 niet mee halen hoor (8408rpm)21 april 2009 om 14:48 #439368Hij klinkt niet alsof hij maar 65 loopt..
Hij klinkt niet lui of te laagtoerig.I came, I saw, and I forgot what I was doing...21 april 2009 om 14:54 #439369Om eens te vergelijken met mn kit racing houd die dr evo van je toch aardig in. Als je het mij vraagt zou hij het veel meer uit moeten schreeuwen. Zet er eens een lagere vertanding op en kijken of ie dan wel door wilt gaan, dan ligt het misschien aan een te lang inlaattraject ofzo? Voor poelie vind ik 194* best veel…
21 april 2009 om 15:31 #439371idd., helemaal als je de spoelpoorten nog niet helemaal goed heb doorgetrokken en met een std. cilinderkop.
ik zou dat eerst allemaal eens in orde maken.
snap ook niet goed waarom je zo’n blokje niet meteen de eerste x perfect in elkaar zet?geloof niet dat het iets met de uitlaat te maken heeft.
21 april 2009 om 15:45 #439372carters zitten perfect in elkaar hoor :O
en de cilinderkop en voetpakking heb ik nog niet..
Ik ben er bijna heilig van overtuigd dat het aan de uitlaat ligt, daar komt ook bij dat steyn ook een cc op z’n 43DR heeft gehad, en dat dat ook niet zo’n rappe combo was.
De simo komt er waarschijnlijk binnen kort aan.@timo: Maar met een te lang inlaattraject strekt hij toch niet zo super gestaag door naar zo’n top zoals hij nu doet?
Voor m’n gevoel heeft hij wel veel vermogen alleen moet dat toerental nog veel hoger.21 april 2009 om 15:47 #439373Daan, geloof me het ligt echt niet aan je uitlaat. je afstelling is gewoon niet optimaal.
die lange dip die je hebt in het begin, heb ik nooit gehad met poelie hoor:?edit: ik had toen ook eens zo’n zelfde setup, maar dan met 80 poelie.. zie hier het resultaat; http://www.youtube.com/watch?v=i1rxLLefC9Y&feature=channel_page
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.