Vespa-Ciao.NL
:: Daan777 z’n shit

Home Forums Perso’s Projecten Daan777 z’n shit

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 556)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Topic starter

*Citta Update!*

Ik heb lopen schelden in die schuur joh :boos

Namelijk even gecheckt hoe alles op z’n plaats zou zitten in de brug..

En even een tijdelijke oplossing voor de cdi verzonnen..

Ergernis 1: (te diep, blok kan niet verder dankzij jmpb brug)

Ergernis 2: Een pinasco wiel van samu, die hem al flink heeft bewerkt (de koelvinnen)
      De krassen op het lelijk afgedraaide stuk komen ook door de jmpb brug.

Ergernis 3: De jmpb brug is zo gemaakt, dat er heel wat nodig is om er een kickblok in te stampen zonder het vliegwiel nog meer te beschadigen.

Ergernis 4: Zie de ronde streep rechts, de variateur loopt over de brug heen.

Daar komt tot slot nog bij: Motorschermen overgespoten met highgloss black: geil.
      Daarna blanke lak: Vet geragt omdat het te koud was in de schuur. Yeeej weer overnieuw spuiten.:p

Niet zo’n leuke sleuteldag geweest dus. :lol

To do/buy list:
      1. Citta naar school brengen om de brug te lassen, en de gleufies te vergroten.
      2. Gat in linker motorscherm maken voor koppeling en de motorschermen afspuiten.
      3. Framecover spuiten / voorspatbord spuiten?
      4. Kabels/verlichting monteren, nieuwe middenstandaard kopen/monteren.
      Dan moet hij hopelijk weer rijden:)

Maar creatief denken is bij mij niet altijd vanzelfsprekend, dus kan iemand mij vertellen hoe ik het beste te werk kan gaan met het maken van een gat in m’n kap voor de koppeling? En wat ik aan gereedschap nodig heb?

adff
      Bijdrager

Alle frustraties komen bij mij ook weer boven :boos
        – CDI zit nu met ty-raps onderaan mijn frame ‘geplakt’ bij de benzinekraan zegmaar.
        – Ik heb mijn sleuven waar de motorblokbouten inkomen uitgeveild/gedremeld, maar daar is zoals je op jouw onderste foto ziet bij de bovenste sleuf bijna geen ruimte voor.
        – Echt balen als je nieuwe onderdelen in oude stopt als ze dan naar de tering gaan of beschadigen
        – Heb precies hetzelfde met mijn kickblok, koelkap beschadigt, je vliegwiel schaaft langs de brug bij het monteren, lak van de brug af (jij bent zelfs al lekker in je brug gaan hakken), bijna geweld moeten gebruiken
        – Ringetje vinden om op je afstandsbus te doen (en die had ik zelf natuurlijk weer niet in de goede maat )
        – Je zijkappen zullen ook niet goed passen :((, er zit achter de gleufjes voor die bouten namelijk geen inkeping, en ook nergens een rand waar de bovenkant van je kappen mooi overheen schuift ofzo, ook zit je slakkenhuis ertegenaan.
        – ook moet je je trapas invetten waar normaal de trapas bussen zitten, anders gaat het lekker piepen.
        Maar ooit zal het rijden 😀

Daan777
        Topic starter

Ik heb nu de pik kop steyn.
          ‘blabla die jmpb brug is chill blabla’
          Grootste godse klereding, en dat voor nu ruim €150 <- Dat is dus een brommer met kenteken, maar wat heb ik? Een kutbrug waar niks op past.

adff :
          Maar ooit zal het rijden 😀

Martijnvanheerde
          Donateur

Das klote Daan:( Maar voor dat gat zou ik zo’n zaag gebruiken voor op de boormachine. Dat is zo’n kop waar je allemaal ronde zaagjes in kan doen.

ArvidW
            Donateur

Daan, jij kunt toch goed lassen en bent wel handig met staal ?:)

Bouw dan gewoon dit:

Las je jmpb brug weer inelkaar en werk hem zodanig af dat niet zichtbaar is dat er een slijptol doorheen is gegaan, verkoop dat ding op marktplaats.

Ik zeg niet dat alles op die balkenbrug direct 100% past maar daar heb je tenminste zelf in de hand hoe alles komt te zitten 🙂 (en die brug kost maar 10’tje aan materiaal, toch wat anders dan 150euro)

Maarja, op een balkenbrug passen niet zomaar kappen…:con

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Daan777
              Topic starter

Mwa, of ik goed kan lassen zie ik wel aan de uitlaat die ik binnenkort ga maken.
                En ik heb de jmpb brug juist gekocht zodat de cittakappen nog passen, si kappen vind ik namelijk niks. :lol
                Maar nu ik met dit ding bezig ben ga ik het afmaken ook:!

ArvidW
                Donateur

Over doorzettingsvermogen hoef jij je niet meer druk te maken;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

500
                  Donateur

Hey daan,
                    hoe heb je die uitlaat eigenlijk berekend? En als je een uitlaat berekend, bereken je die dan alleen op de cilinder eigenschappen of zijn er meer dingen?

Lars

Daan777
                    Topic starter

Ehrrm.. Timo_lisse heeft een programma gevonden, deze vroeg alleen om wat timingen en eigenschappen van de cilinder die wij nog wel konden vinden/meten. Heel simpel programma, zal vast niet de beste zijn.

500
                      Donateur

ik ben benieuwd

Lars

Mike
                        Bijdrager

die aanlopende voorvario had ik ook gehad op me zus dr citta. opgelost met een of 2 shim ringetjes ( van de krukas dus )

Mike

Frits
                          Bijdrager

Originele citta brug verstevigen heb ik ook gedaan

Daan777
                            Topic starter

@mike, schroefdraad van deze kickkruk was een beetske kut, dus heb een klein stuk van het begin af moeten slijpen. Met ringen ertussen zal alles niet meer passen.
                              De brug gaat dus flink onder de slijpert.

@frits, zie maar eens nog een rechte citta-brug te vinden.

st3yn
                              Bijdrager

Daan777 :
                                Ik heb nu de pik kop steyn.
                                ‘blabla die jmpb brug is chill blabla’
                                Grootste godse klereding, en dat voor nu ruim €150 <- Dat is dus een brommer met kenteken, maar wat heb ik? Een kutbrug waar niks op past.

Sorry jongen, maar ik vond het echt een fijne brug 😛

FonS
                                Bijdrager

Tja meningen verschillen nu eenmaal, dus je moet nooit een aankoop doen gebaseerd op één iemands persoonlijke mening / ervaring…
                                  Ik hoop dat je het nog goed opgelost krijgt :thumb

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 556)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.