- Dit onderwerp bevat 555 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 3 maanden geleden door Daan777.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 februari 2009 om 18:04 #437583
Ook even kijken of de geleidebus van de halfpoelie niet ruim is. Als daar te veel ruimte op zit trekt de snaar de poelie scheef en blijft hij ook hangen. Ook zou het zo kunnen zijn dat de standaard drukveer gewoon ‘op’ is, maar in principe is de standaard drukveer sterk genoeg bij een simpel 50 cc-tje.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...18 februari 2009 om 18:37 #437584Ik heb even gekeken, en de geleidebus van de poeli heeft geen speling.
Ook glijdt hij er makkelijk over heen en weer, en er zit ook geen roest of vuil op de bus.
Dan blijft nu nog over: de drukveer?Ik heb hem net weer in elkaar gezet met:
Polini blauwe trekveren
Polini zilveren drukveerHelaas kan ik hem nog niet testen:( Ik gok dat hij over een week of 4 pas weer helemaal rijklaar is.
@adff: Afremmen op de motor is voor mij een droom gezien m’n remmen nu voor maar 30% werken:P
3 maart 2009 om 17:22 #438025*Ciao-Mix Update!*
Nou m’n nieuwe 65DR zit er nu dus onder en ik ben aan het inrijden.
Maar nu heb ik wat vraagjes over het gedrag van m’n blokje tijdens de inrijperiode..1. Optrekken gaat ongelovelijk moeizaam, moet heel veel bijsteppen.
2. Toeren opbouwen bijv. van 30km/h naar 40km/h gaat zeeeer moeizaam en langzaam.
3. Topspeed is ook niet echt indrukwekkend, (heb nog niet lang volgas gereden hoor:P).
4. Valt stationair uit als ik een tijdje gereden heb terwijl de stationairschroef helemaal ingedraaid zit.
(m’n sproeier is nu 68, terwijl ik een 50cc (wel gevijlde) inlaat heb en geen doorgetrokken poorten, zou deze te grote sproeiermaat met het uitvallen te maken hebben?)Ik zou graag wat horen van mensen die hier verstand van hebben. Hoort er ook iets in dit rijtje niet thuis?
3 maart 2009 om 17:30 #438027Ik denk dat je sproeier te groot is. Ik zou er ff mee spelen. Deze 4 horen niet bij het inrijden:lol
3 maart 2009 om 17:55 #438028Klinkt niet helemaal lekker daan.
Ding van mij trok vanaf het begin al gewoon goed.Sproeiermaat kan wel iets te groot zijn als je de spoelers niet hebt doorgetrokken.
Btw een DR zonder spoelers aangepast op een carter is sowieso niet echt snel.
3 maart 2009 om 18:28 #4380291. bijsteppen , dat mag met een 50cc zelfs niet
2. geen boost, dat is echt anti dr
3. moet indrukwekkend zijn
4. het verschil met 66 zou volgens mij niet ervoor mogen zorgen dat ie uitvalt
not good at all:|3 maart 2009 om 18:43 #438030zit nu 64 in, loopt IETS beter stationair maar is nog steeds niet af te stellen en valt uit.
Maar boost is er wel fedde! En niet zo’n kleinske ook..Maarja, jorik zei op msn dat het klinkt als valse lucht, en zo klinkt het in real life ook heel erg!
Omdat m’n 65cc pakking kaput was heb ik een std voetpakking gemonteerd die je ook bij een revisieset krijgt, kan hij daardoor valse lucht happen?3 maart 2009 om 18:49 #438031Volgens mij is ergens valse lucht het probleem.Kan ook ergens bij de carb.zijn.Zijn de afdichtingsringen van de krukas nog goed??
En probeer anders even een stukje zonder je luchtfilter.Dit kan een enorm verschil maken.3 maart 2009 om 19:06 #438032Ik heb een normaal klein carterdeel, en de keerring aan de ontstekingszijde is nog goed.
Waarom zonder luchtfilter rijden dan?3 maart 2009 om 19:22 #438033Daan777 :
zit nu 64 in, loopt IETS beter stationair maar is nog steeds niet af te stellen en valt uit.
Maar boost is er wel fedde! En niet zo’n kleinske ook..Maarja, jorik zei op msn dat het klinkt als valse lucht, en zo klinkt het in real life ook heel erg!
Omdat m’n 65cc pakking kaput was heb ik een std voetpakking gemonteerd die je ook bij een revisieset krijgt, kan hij daardoor valse lucht happen?juist die std pakking is kut.
koop gewoon ff een goed setje , weet je t 100 % zeker.
3 maart 2009 om 19:36 #438034nice!
Heb hem besteld, zal overmorgen wel binnen zijn en dan horen jullie het wel:)3 maart 2009 om 20:06 #438035Kun je niet beter 1x een blokje opbouwen van goede spullen dan elke keer weer teleurgesteld te zijn in de prestaties omdat je compromie hebt gesloten tijdens het opbouwen van het blok ?
Als je netzo perfectionistisch zou zijn met je blokje als met je frame dan zou elk blokje schitterend moeten lopen;)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno3 maart 2009 om 20:11 #438037True, true.
Ik denk dat het aan de tijd ligt, ik heb voor deze klus bijv. max 45 minuten gehad, toen moest ik weer weg op de ciao.
Maar het komt wel goed, het vraagt alleen wat tijd (dat ik dus niet heb).
En een ander carterdeel pakken met goede inlaat vind ik ook zo’n onzin aangezien er een speedengine moet komen, kan ik de zooi weer open maken.
Meeste tijd gaat momenteel naar m’n zelfberekende uitlaat voor de 43mm DR (samen met timo_lisse). Daarover meer als de tijd rijp is:)(yeey, voetpakkingen gaan morgen al op de post:))
3 maart 2009 om 22:06 #438051als je maar zorgt dat je zooitje op de toer goed loopt he;)
Mike5 maart 2009 om 20:14 #438097Chillings,
Vanmiddag de pakkingen binnen gekregen en meteen aan de slag gegaan.
Het eerste dat mij opviel was de vieze proma:

Op de hoogte van de voetpakking dus.Maar toen ik de cilinderkop eraf haalde kwam ik ook dit tegen:

Dat zal wel verklaren waarom ik geen compressie had, ik kon zonder de decompresseur te gebruiken gewoon met m’n ciao lopen zonder dat m’n achterband blokkeerde (wat hij wel met m’n 50cc deed)Afijn, Voet en Koppakking lekte dus allebij, dus ook allebij vervangen. En voor de kop gebruik ik nu een 50cc pakking.
Ook even m’n proma beugel verlast, deze zat standaard te strak tegen de cilinderkop aan waardoor de uitlaatflens continu onder spanning stond.

Hoe hij nu loopt? Super. Toeren maken wil hij zeker, alleen onderin is hij nog niet zo sterk. Er zit nu sproeier 66 in en ik kan hem berelaag stationair laten draaien, maar morgen ga ik 64 halen want hij staat veels te rijk.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.