- Dit onderwerp bevat 555 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 3 maanden geleden door Daan777.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 januari 2009 om 16:33 #436127
Het verloopt toch niet zo soepel met die gozer als ik dacht.
Hij gaat nu ineens vet moeilijk doen.*Citta Update!*
Met het blok van de set die ik heb gekocht had ik dus nog meer gekloot:
Het vliegwiel wilde er absoluut niet vanaf.
Het klinkt slap, maar het was echt een hele klus om dit kreng er af te krijgen.
Ik heb het complete schroefdraad van 2 vliegwieltrekkers kapotgetrokken, hij wilde er gewoon niet af!Eerst met de haakse slijpert het vliegwiel stevig gemolt. Het idee was om hem dan nu met een pullyterkker er af te pakken.
-fail-

Daarna met de dremel het wiel rond geslepen zodat de ontsteking eruit kon.
Nu kon ik het vliegwiel van onder pakken zodat hij zichzelf niet vast zou knijpen tijdens het trekken zoals hij dat waarschijnlijk wel deed toen het vliegwiel nog zo was op de foto hierboven.

Maar helaas: -fail-
Lukte gewoon niet, ik heb volgas aan die trekker gedraaid maar er gebeurde gewoon niets.
(en ik ben echt de slapste niet)
Het moest dus anders.

Ik heb nog nooit zo’n rot klusje voor m’n citta moeten doen. Daarom was ik ook in een slechte bui na dit gedoe.
Zeker omdat ik voor deze KLOTE set gewoon 200 focking pleuro’s heb betaald.
Ik heb er wel een leuk aandenken aan overgehouden:

:((
Maarja, wel een leuk inlaatje in dat kickcartertje:

en nu ook 13mm:

:knuffel
1 januari 2009 om 17:02 #436128Zow wat een werk:P
1 januari 2009 om 17:12 #436129😕 als je er maar van leert he, alleen bij betrouwbare mensen zoveel geld uitgeven.
wel super rot voor je, vooral omdat het ook nog eens zoveel extra werk opleverd.
ik ben eens benieuwd of je uberhaupt nog iets geregeld krijgt met de verkoper…1 januari 2009 om 17:31 #436130zeer triest om te lezen, ik raad je aan om die set te begraven, en vrolijk met wat anders verder te gaan. Voor je het weet geef je er veel te veel geld aan uit. Nu heb je alweer een nieuwe koppelingsschaal gekocht, je bent ook nog op zoek naar een vliegwiel etc…
Maar het carter is dan wel weer netjes1 januari 2009 om 17:59 #436131@martijn: Dat slijpen duurde lang, heeel lang.
@fons:
Ik had het ook van jou moeten kopen:'(, hij zou wat regelen voor me.
Maar ik heb al een tijdje niets van hem gehoord. Maar ik wil rijden, en ik heb ook geen zin om te wachten tot die gozer in italie reageert, dus ik heb een schaal besteld. Ik heb hem toen gemaild dat ik deze vergoed wil hebben en daarop kreeg ik dus geen reactie. (kerst) Dus ik heb hem gebeld dat hij een mail heeft met daarin mijn gegevens en dat ik het geld nu wil hebben. Hij was helemaal verontwaardigd dat ik hem daar met kerst mee lastig ging vallen en hij was ook boos dat ik het nu op mijn eigen manier ging regelen.
(wtf, ik ben het slachtoffer toch? hij niet)
Maarja hij zei dat hij het zou overmaken dus ik heb maar niets gezegt wat ik eigenlijk wel wilde doen.
(ik heb nog steeds niks betaald gekregen)@adff: ach, zuiger/vliegwiel/koppelingsschaal. Das alles, maar gaat me wel wat kosten en heeft tot nu toe veel tijd gekost.
1 januari 2009 om 18:21 #436133Die zat wel erg vast zeg:o
Wat een gedoe weer met die oplichter:no
Achja, gewoon positief blijven kijken;)
Uiteindelijk heb je een zeer dikke Citta8)8 januari 2009 om 21:12 #436253Die uiteindelijk vind ik nu wel een beetje lang duren 🙁
*Citta Update!*
Over de gescheurde koppelingsschaal:

Dan nog even in de draaibank, het oog wil ook wat

Ik ben er niet tevreden mee, leuk als reserveschaal.
8 januari 2009 om 21:40 #436255Nette repair:) Al zou ik er vanwege de plaatselijke warmtebehandeling waarvan je de eigenschappen niet kent niet mee gaan rijden. Zou goed kunnen zijn dat hij net naast de las openscheurt bij grote belasting door uitharding van het gietijzer door de hoge lastemperatuur (dus brosser) Het zou ook beter kunnen zijn geworden dan origneel, maarja, dat weet je helaas niet 🙁
Nieuw schaaltje maar zoeken dan 😮
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno8 januari 2009 om 22:26 #436260heb je al een andere schaal gevonden?
ik wil er wel anders één aan je verkopen.
9 januari 2009 om 08:23 #436262Pm
9 januari 2009 om 12:43 #436264Koppeling is vergoed door de verkoper.
Maar hij heeft al meer mensen te pakken gehad.
En aangezien ik dus nog meer schade aan de set heb ondervonden en het allemaal niet naar mijn wil is verlopen, geef ik nu zijn naam:Rolf van der Velden
:noAbsoluut niet van kopen dus!:no
9 januari 2009 om 17:08 #436268Mooi gerepareerd, maar ik zou er niet mee gaan rijden;)
Als je al ziet hoeveel (goede) schalen ontploffen, dan zou ik dit niet risceren:|
Succes verder met de Citta
10 januari 2009 om 21:06 #436296*Citta Update!*
Je weet zelluf.

(ligt nog wat stof op het frame, heeft een week bij coater gelegen)Ook gecoat: kroonstukken, kabelgoot.
Koplamphouders laten stralen, deze staan nu in de antraciet lak.Lekker frezen in m’n lievelingscilinder:

Jammer genoeg is die niet van mij:(:bier
10 januari 2009 om 21:21 #436297Dat frame is echt NICE geworden =)
10 januari 2009 om 21:36 #436298poedercoaten is altijd mooi!
ziet er goed uit die bewerkingen, bijna een 70 DR. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.