- Dit onderwerp bevat 555 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 3 maanden geleden door Daan777.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 november 2008 om 07:59 #435085
Nee hij gaat met de ori uitlaat weer lekker 25 puffen:)
8 december 2008 om 19:48 #435462*Tiffany Update!*
Van binnenuit zou je bijna zeggen dat het een elektronisch vliegwiel is, maar het is toch een cp.

Er is wel plek voor een lichtspoel, maar geen gat voor het draad hiervan.

Apparte condensator:

Een 65cc voetpakking lol, ook had hij 2 koppakkingen. Wat een mafketels van die fietsenboer waar hij vandaan komt:P

Best een grote inlaat voor een snorfietsie, maar zoals edjuh al zei: waarschijnlijk om meer trekkracht te geven ivm die grote wielen.

Rare poeli met spie. (ik krijg hem er ook niet vanaf) En de remkabel schuurt nu lekker over het frame! Ik ga voor dat remkabeltje een plaatje op een andere plek lassen zodat hij niet meer langs het frame loopt.

En ik weet nu waarom mijn achterwiel zo ontzettend moeilijk ronddraaide, fietsen kon alleen als je op de trappers ging staan.
Nou duidelijk dus:

Die zat lekker tegen het wiel aan te schuren op een plek waar hij niet hoorde.Ik heb dus een aantal mogelijke oorzaken voor het 10km/h gangetje waarop hij bleef hangen.
1. Carburateur verstopt.
2. Zuiger helemaal versleten.
3. Achterwiel blokeert bijna volledig.
Ik denk dat vooral de laatste factor aardig meespeelt:P8 december 2008 om 21:04 #435466wat een koel ding 😀
8 december 2008 om 21:08 #435467geen wonder dat die maar 10km/h uur ging:lol
wel erg apart blokje!8 december 2008 om 21:12 #435468leuk ding maar niet echt naar mijn smaak zo hem niet zo snel in men verzameling willen:P
GTZ NV;)
8 december 2008 om 22:35 #435474Vet gangster om hiermee op school aan te komen waar alle henkies met 3000 euro brommers je staan aan te gapen.
8 december 2008 om 22:38 #435476hahaha ja ik zou daar goud voor betalen 😀
*edjuh: pm maar :P*
9 december 2008 om 23:21 #435507hier moet je nou eigenlijk eens voor de fun een evo blok onder doen dat zou nou eens leuk zijn denk dat je aardig snel bent met zo`n fiets
edit dat vliegwiel lijkt op zo`n vliegwiel van berini van de cp vervanger setjes ik heb er zelf ook zo 1 maar die van mij is afgedraaid
10 december 2008 om 07:13 #435509Nou nou, een evo onder een tiffany..
Ik heb met een 46polini op een evo met poeli 80 onder een citta de achterbrug met 1 keer optrekken compleet kromgetrokken!
Monsterlijk die beukpowers.. ik denk niet dat dat dunne tiffany frampie de evo aankan.
Ik zou er wel een keer een bromklok met 43DR in willen zetten om te kijken hoe hard zo’n ding echt kan, maar ik denk dat daar toch niks van komt.10 december 2008 om 08:11 #435510Daan777 :
Nou nou, een evo onder een tiffany..Ik heb met een 46polini op een evo met poeli 80 onder een citta de achterbrug met 1 keer optrekken compleet kromgetrokken!
Monsterlijk die beukpowers.. ik denk niet dat dat dunne tiffany frampie de evo aankan.
Ik zou er wel een keer een bromklok met 43DR in willen zetten om te kijken hoe hard zo’n ding echt kan, maar ik denk dat daar toch niks van komt.Sorry maar daar geloof ik 0,0 van, een vario met 65cc geeft al stukken meer trekkracht, en die trekt ook niet in 1 keer stuk, dus die brug was al krom of zwak.
Bovendien is de tiffany achtervork een stuk dikker dan de brug van een citta, het enige zwaktepunt is denk ik waar de brug en de motorophanging aan elkaar zitten, gezien daar geen scharnierpunt of vering zit.
Een standaard tiffany is absoluut ongeschikt is voor hoge snelheden, maar dat ligt aan de hoge zit en de voorvork, zwabberboel. Ik ben zelf wel van plan 1 van mn tiffanies om te bouwen met goeie voorvork en misschien achtervering zodat de wegligging verbetert.
10 december 2008 om 12:32 #435514Nou die achterbrug had op de plek van de gleuf waar de uitlaat in vast moet, geen rand meer.
Deze is er door de vorige eigenaar afgeslepen zodat hij z’n leodemper tegen de buitenkant van de brug kon bevestigen.
Op dit punt zie je dat hij verbogen is.Als ik het zo hoor is het dus levensgevaarlijk om met een tiffany hard te gaan rijden?
10 december 2008 om 21:47 #435539Haha die tiffany is echt vet man. Die moet je niet dik gaan opvoeren maar gewoon vrij standaard houden. Maximaal 40 km/h zou ik zeggen.
Echt een gaaf ding :lol10 december 2008 om 21:53 #435541dikke calibrata eronder 😉
nee idd. lekker standaard. lijkt me niks om veel harder te gaan op een tiffany.10 december 2008 om 22:36 #435544Leuk ding:D
Ik zou het gelijk goed doen, Simo 2007 Engine er onder:p
Nee grapje, een Evo zou ik wel serieus overwegen, gewoon eens testen=)11 december 2008 om 06:25 #435548:lolecht niet hoor, ik geloof nooit dat dat goed gaat
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.