Vespa-Ciao.NL
:: Daan777 z’n shit

Home Forums Perso’s Projecten Daan777 z’n shit

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 556)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Topic starter

@tonni: Ja het is niet strak.. m’n brug zit in de hammerite en zo lelijk vind ik het nog niet.
      Het gaat me er gewoon om dat hij goed in de lak komt te staan.
      Maar wat vinden jullie dan van een zwart frame met antraciet kappen?

Daan777
      Topic starter

Zo dit is zeker balen als je nog 6km van huis bent (had nog verder gekunt)

Ik reed toen met de SIM en poeli 80, ik denk dat het zo’n 55km/h ging. Best hard voor een sim.
        Nu rijd ik tijdelijk met city power en poeli 94, dit trekt lekker maar ik ga niet harder dan 35:(

Wel weer wat foto’s gemaakt:

Daan777
        Topic starter

*Ciao Update!*

Tonni had in het marktplaats topic een advertentie gelinkt van een ciao mix met kenteken!

Zie hier:

Wat is het:

Complete ciao mix incl. kenteken
          Techno CC
          City power
          Nieuwe set polini trekveren
          1 cp blok
          1 elek blok
          2 carbs.. 1x 12/12 1x 13/13

Mooi spul voor 50 euri’s heh?

Juulie
          Bijdrager

Zeker mooi gedaan, ik wou em eerst ook eigenlijk wel kopen
            Ben jaloers op je brommer voor dat geld 🙂

sieger
            Bijdrager

@ jordy

is dat frampje gecoat? zoja welk ral nummer?:P
              tog geen ral 5002:P
              die heb ik namelijk:P
              wel een mooi framepje:D

Mike
              Bijdrager

das inderdaad leuk geld zo daan:) alleen ziet het frame er wel uit of het wat aandacht nodig hebt! weer dat bekende hoekkie van je brug aan de achterkant! maargoed, ik neem aan dat je je best erop gaat doen!

Mike

Daan777
                Topic starter

Ja dat hoekkie is lekker geroest. Maar dat gaan ik lassen. Fons heeft in het topic ‘px verstevigen’ een ‘album’ gepost met mooie verstevigingen op zijn ciao. Ik denk dat ik op school maar eens flink ga lassen aan die ciao.

Dan nog iets, aangezien de ciao al uit elkaar lag toen ik hem ophaalde.. weet ik niet hoe het veersysteem van de mix bevestigd moet. Ik heb allemaal rare grote boutjes en dingen erbij gekregen maar sta momenteel nog met een groot ? boven m’n hoofd.

Daan777
                  Topic starter

*Tiffany Update!*

Oo, kom maar eens kijken! Wat ik in m’n schoentje vind:

€120,-
                    Trappers scheef, achterspatbord supergedeukt, verlichting compleet onklaargemaakt, frame is recht, er zitten geen slagen in de velgen. Hij loopt ongeveer 10km/h, als ik volgas geef valt hij uit.

Uitlaat heeft een kunstof laag om de demper heen, ik denk dat dit geluidsdempend moet werken. Dit ding is stil!
                    Toen ik m’n tiffany voor de eerste keer startte voelde ik hem schokken en hoorde ik niet eens dat hij aan stond!

Luchtfilter heeft een soort buisjes erin zitten om de luchtdoorlaat nog meer af te remmen:

Wtf, m’n citta snorinlaat was kleiner:

Wtf, een 12/10 op een tiffany?

Wtf, er zitten een soort choco-flakes in m’n carburateur..

Op de carb zelf staat Dellorto, maar op de vlotter staat ‘SPACO lic dellorto’

Startsegment-trekveertjes zijn erniet, wel een soort stootrubbertjes:

Deze koppeling heeft ook geen naaldlager! Maar een soort (bronzen?) bus:

Zo’n vliegwiel heb ik ook nog nooit gezien:

En de laatste van vandaag: De conditie van de zuiger.

De cilinder had dus ook aardige krassen.

Dat was het voor vandaag:)

Edjuh
                    Bijdrager

Jaa vet dat je hem hebt opgehaald.

Blokje is vreemd inderdaad. Ik snap de nippel op het spruitstuk ook niet. Alles is net even anders. 12-10 moet denk ik voor wat meer optrekpower zijn vanwege de grote wielen.

Plannen?

Daan777
                      Topic starter

Ja vreemd blok idd.. ik had een 10/7 verwacht en een kleinere inlaat. Misschien is het een mixcarter geweest, nu niet meer omdat er zeker geen nippel meer in past. Vanmiddag ga ik verder met het openmaken van het blok. Misschien kom ik nog veel meer vaag spul tegen:P

Mijn plannen..
                        Ik wil hem helemaal standaard maken.
                        Ik wil hem zo maken dat het lijkt alsof hij net uit de fabriek komt.
                        Het frame ga ik in de ori. kleur laten coaten (alleen dan geen metallic)
                        Spatborden ga ik een keer mee naar school nemen om uit te deuken en recht te buigen.
                        Het blokje wordt dus helemaal standaard. Maar wat is de setup van een std tiffany?

Timo_Lisse-Tuning

daantjuh!! egt man, waar voor je geld!!
                          kom een keer op die tiff naar sgool dan?!!

Ik spreek je morgen weer!

n!ck*s

mooi koopjes daan.

die vespa wou ik ook hale, maar hij viel af omdat er geel kenteke opzat. want zoek er eentje met blauw kenteke.

maar suc6 met je ciao

Edjuh
                            Bijdrager

Daan777 :
                              Ja vreemd blok idd.. ik had een 10/7 verwacht en een kleinere inlaat. Misschien is het een mixcarter geweest, nu niet meer omdat er zeker geen nippel meer in past. Vanmiddag ga ik verder met het openmaken van het blok. Misschien kom ik nog veel meer vaag spul tegen:P

Mijn plannen..
                              Ik wil hem helemaal standaard maken.
                              Ik wil hem zo maken dat het lijkt alsof hij net uit de fabriek komt.
                              Het frame ga ik in de ori. kleur laten coaten (alleen dan geen metallic)
                              Spatborden ga ik een keer mee naar school nemen om uit te deuken en recht te buigen.
                              Het blokje wordt dus helemaal standaard. Maar wat is de setup van een std tiffany?

Het blokje wat je hebt gepost;) Mijne is hetzelfde, dus het komt niet van een mix dat nippelgat. Lijkt me duidelijk want alles aan dit blok is net even anders.

Heb je trouwens geen sticker aan de rechterkant? Daar staat op wat wat is.

Deze:

dit is natuurlijk geen italjet blokje

Verder, hij is helemaal ori, dus daar zou je niks aan hoeven doen eigenlijk. Wat wel gek is, is dat italjet lelijke handvatten en zadel heeft gebruikt, ik dacht van beiden dat ze er niet bij hoorden maar ze zijn gewoon standaard. Koplamp is ook stront, ik zet daar een mooie ouderwetse op.

TimoO_
                              Donateur

dik blok onder knikkere zeg ik 😀

ArvidW
                                Donateur

Nee man, gewoon origineel blok met omgelaste cittypower eronder, tiffany nette 40km/uur laten lopen en er gewoon op rond gaan fietsen:D (maby zwaardere twv dat je wat lekkerder mee kan fietsen?)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 556)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.