Vespa-Ciao.NL
:: ‘Da Green Shit’ von Lorre “valt stil???? “

Home Forums Perso’s Projecten ‘Da Green Shit’ von Lorre “valt stil???? “

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 198)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Gaat denk ik wel erg mooi worden:D

Succes ermee:thumb

Lorre
      Topic starter

eerste probleem 🙁

*k’wil mijn oude voorvork van mijn kader verwijderen, maar ze werkt niet mee…
        de twee bouten aan de bovenkant zitten lossen (kunnen ze een klein beetje verdraaien) , de voorvork zelf kan wat naar boven en naar beneden gaan maar daar blijft het bij…
        als we aan de onderste bout draaien(van die twee bovenaan) dan draait aan het spatbord die buis mee… normaal mag dit wss niet?!
        kwil niet slijpen ofzo…
        als iemand iets weet van hoe ik het zonder brokstukken kan oplossen…

mvg

tom
        Bijdrager

Heb je die lange bout losgedraaid die onder uw koplamp zit? Als je je koplamp eraf haalt zie je die zitten, het beugeltje waar je koplamp aan vast zit, zit ook met die bout vast aan je stuur.

Draai die wat los en geef er een (lichte!) tik op met een hamer. Ik zeg erbij licht, want anders sla je die bout krom. Normaal schiet dan je voorvork los, als je die 2 grote moeren los hebt tenminste 😉

PS: Tof dat er nog een Belg erbij is op het forum 🙂

Veel succes met je project

Tom

Lorre
          Topic starter

ja die lange bout is er al uit en k’heb al lichte tik tot met een voorhamer op da stuur geklopt et wil niet lossen…

@tom: we laten ons niet doen hé;)

Rebel

ja dat had ik ook

eerst die bout uit stuur
              dan moet je stuur ff losdraaien 😉
              valt ie eruit als goed is

Robbert
              Bijdrager

Ik had het probleem ook met mijn andere frame maar je moet die pin onder je koplamp een beetje eruit draaien en dan eens erop slaan met een hamer en dan heb je het stuur in je handen!

Het is eigenlijk een soort klemsysteem je draait een pin in een stukijzer dat ijzer komt naarboven waardoor de buitenkant van de stuurpen uitzet en zich vast klemt in de vork! als je hem er dus een beetje uitdraait en erop slaat gaat dat stuk ijzer dus weer naar beneden en komt de buitenkant van de stuurpen ook weer naar binnen waardoor je het stuur er zo vanaf kan halen!

Dan moet je de moeren losdraaien en dan haal je de voorvork er ook zo vanaf (let wel op met je lagers)

Lorre
                Topic starter

dus als ik het goed versta het stuur proberen draaien… (terwijl de rest van de voorvork vast gehouden word) dan tikje op mun stuur en tzou moeten lukken? maar k’heb dit al keer geprobeerd en mijn voorvork blijft aperen aan een lipje aan de onderkant van mu tank… als ik al macht ga zetten om da stuur te draaien… bestater dan geen kans dat dat lipje overplooit…

TimoO_
                  Donateur

nou kijk dit moet egt geen probleem zijn, gewoon schroefje eruit schroeven er op slaan met een hamer (niet uit volle macht erop beginnen te rammen he) en dan moet je de voorvork stil houden en het stuur eruit trekken, met een draaiende beweging als hij er niet gewoon uit komt. als je je voorvork stil houdt hoe kan er dan een lipje in de weg zitten?

Lorre
                    Topic starter

aan de onderkant van mu tank zitter een lipje die er voor zorgt dat het stuur geen 360° kan draaien… ik bedoel dat dit zou kunne overplooij alsje het stuur afdraait maar als u zegt dat het er normaal gwn moet uit schuiven mag dit inderdaad geen probleem zijn.
                      kga deze nammidag eens kijken ervoor.
                      toch al bedankt, het zal wel (moeten) lukken :d

Lorre
                      Topic starter

HET IS ME GELUKT!! 🙂 wel door slijpen maar het stuur was heel vast geroest in mun voorvork dusjah enigste oplossing. en voor die gene die nu traantjes krijge omdat ik authentiek stuurtje heb verneukt… mijn pa heeft erop staan slaan en buisen en er kwam geen beweging in zelfs niet met kruipolie of wd 40
                        maar t’goeje nieuws is dat hij ervan is

mvg

PoliniCiao
                        Bijdrager

Mijn verstevigde frame is ook v +/- 1975 oid. Het stuur kwam met geen mogelijkheid los.. Ook gewoon door moeten slijpen 😉

Lorre
                          Topic starter

waar kan ik vb. vinden van sturen die passen op de ebr voorvorken?

Rebel

gwn tnt stuur erop gooien man dan is het toch nice 😉

Lorre
                              Topic starter

Jelle1989
                                Bijdrager

ja, die past.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 198)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.