- Dit onderwerp bevat 197 reacties, 28 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 8 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 juni 2007 om 13:30 #448084
de dichting is nog altijd niet toegekomen, cilinderkop staat nu ondertussen mooi vlak dus denkek dat ik vant weekend ga kunnen rijden (normaal zou hij vandaag binnen moeten zijn).
als jullie allemaal een kaarse zouden laten branden en een gebedje opzeggen voor het slapengaan zal hij wel rijden :dmvg laurens
15 juni 2007 om 13:41 #448085Komt wel goed , ff goed monteren alles.
IK zat ook toen ik hem voor de 1e keer starte waarom loopt die zo brak…. zat een boutje van het onderste tapeind niet vast genoeg.
Nu loopt die ook niet goed maarja komt wel goedde 😉
1 juli 2007 om 09:56 #448637hoi,
zit met probleempje met mijn ander blokje 😕
hij start maar valt weer uit…
hij heeft onsteking
hij heeft compressie
een 75 sproeier met 13 carbu op een origineel uitgeveild carter met een 60cc malossi cilinderkit
heeft ook gereden met een 65 maar viel dan ook uit …
de piston kop was volledig zwart
de bougie was goed (beetje nat maar niet overdreven)wat kan het zijn…
mvg laurens
1 juli 2007 om 12:01 #448639
N!CKssproeier is te groot:no
probeer sproeier 60/62 denk dat je meer in die richting moet;)1 juli 2007 om 13:14 #448647normaal alsje me blokje laat zoals het is moetie normaal draaien oor:p
16 juli 2007 om 13:17 #448984ben nu twee weken niet thuis geweest dus nog niet veel aan kunne doen.
pakking voor reedvalve is ondertussen toegekomen en nog andere prul ook, heb alles gemonteerd en zit met benzine verlies (weeral :fuck2). heb hem dus uit mizerie binnengestoken, deze persoon wist mij te vertellen dat het moeilijk zal zijn om dit te verhelpen omdat ik maar met 3 tiesen zit om mijn cilinder te bevestigen, en doordat het 80cc is, en de enorme compressie dat deze veroorzaakt het nog niet direct zal opgelost zijn… heeft een van jullie hier ervaring mee, want het is splinternieuw blokje die ik gekocht heb van rebel hier op het board, dus zou er normaal niets mogen aanzijn …mvg laurens
16 juli 2007 om 13:20 #448985Wat is er nu psies mis, ik heb je verhaaltje nu 3x door gelezen maar kom niet echt wijs uit je Belgisch woorden.
16 juli 2007 om 13:29 #448986toen ik de eerste keer mijn reedvalve blokje met 80cc cilinder… wou starten dan was mijn pakking scheef getrokken, vorige week is de nieuwe pakking dan uiteindelijk toegekomen. steek alles terug in elkaar zoals het hoord, en probeer om te starten. de benzine vliegt er terug uit langs de onderkant van mijn cilinders. de cilinderkop is afgevlakt en goed aangespannen dus kon ik niet inzien wat het probleem was.
heb hem nu bij een mekanieker binnen gestoken hier in de buurt en die zij mij dat het komt doordat ik maar met drie bevestigings punten zit op mijn cilinders ( die 3 staafjes waarje cilinder , cilinderkop opschuift). dat ik mijn cilinderkop dus niet vast genoeg kan zetten en dat hij iedere keer zal lostrillen door de enorme compressie van de 80cc.
de brandstof komt er iedere keer langs de onderkant uit, vonkt dus ook en zit met luchtverlies.mijn vraag is nu heeft iemand hier al een dergelijk probleem gehad zoals ik nu? zoja wat heb je gedaan om het lekken te verhelpen.
mvg laurens
16 juli 2007 om 14:54 #448987Zitten de tapeinden gewoon niet goed vast?
17 juli 2007 om 11:23 #448991normaal niet zijn vast gedraaid met een papegaaitang dusja…
17 juli 2007 om 11:46 #448992
RebelDat blok heeft wel compressie ja maar tegenover een 100cc oid is dit niets en tegenover schakels ook niet dus beetje vreemd.
Volgens mij gewoon niet goed vastgedraaid, of kapotte pakking ofzo
Iig hij vonkt en zal wel benzine krijgen dan als je zegt dat het onder je cilinder uitspuit
Lijkt ook wel beetje of mengsel niet langs de zuiger ofzo komt anders als het alleen onder eruit komt.17 juli 2007 om 11:54 #448993Man wat die mekanieker zegt. Niet geloven!
Waarom zouden ze anders 80cc maken met drie tapeinden alst tog niet werkt???
Dazou ma beetje raar zin wi.Der ga gewoon ix los zitten ofzo.
17 juli 2007 om 13:16 #448994mja loszitten… k’heb alles vastgezet met een krikrak tot ik niet meer kon en toch komt het eruit :s
en die mekanieker eeft wel deels gelijk dat het met viertapijnden de druk mooier zou kunnen verdelen dan met drie, hij zegt niet dat dit niet werk was gewoon een logische redenering van hem
19 juli 2007 om 20:30 #449041we zijn al een stapje dichter 😉 hij lekt niet meer en heeft geen compressie verlies meer, maar start nog niet. ben vandaag niet kunne gaan maar morgn ga ik zeker.
de reden wrm hij drukverlies had was door de decompressie kabel die beetje teveel spande en daardoor stond hij altijd wat open 😕 zal niet goed gemonteerd geweest zijn zeker :con (foei mezelf)
19 juli 2007 om 20:37 #449042klote mechanieker!!!Gooi dat blok maar bij mij binnen & niet door het raam natuurlijk.
Heb zo’n blokken genoeg in huis namelijk.Dan zullen we Uw probleem wel oplossen.
Altijd welkom. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.