Vespa-Ciao.NL
:: D.E.P.S. tunen

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden D.E.P.S. tunen

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 107)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Crullie
    Donateur

@ G-no, Uitlaat is gewoon met dremel freesjes bewerkt, moet nog gewaterprooft worden eigelijk.

Tja de puntjes van de uitlaat, van ovale flinder naar spitse vleermuis vleugels bedoelen jullie zeker, dit is wel afhankelijk van de gehele setup, uitlaat is al groot genoeg nu voor serieuse prestaties en als de oppervlak nog wat gladder word en nog ff afschuinen/bevellen dan blijven de zuigerveren ook heel, wel zo belangrijk lijkt me.

TICKLING BARN

hansieb
      Moderator

Verdomt grote uitlaat poort…

Ben benieuwd hoe et presteert

jordi 0
        Bijdrager

ik had de spijl iets breder gelaten, zodat hij precies overloopt op het tapeind en de “achterkant” van het tapeind dan als einde van de spijl gebruiken. nu moeten de gassen zeg maar OM het tapeind heen.

wel erg net freeswerk:)

.-{2F4OV}-.

Kzou nog n stuk uit t tapeind frezen:lol

Ziet er bruut uit hoor:thumb

TimoO_
            Topic starter

ik heb er nog eens over nagedacht, en er vallen eigelijk wel reusachtige spoelers in zo’n DEPS te maken.

deze mag wel nog iets kleiner:

alleen zit je dan ietsje met de pakking (er kan gewoon een gesneden worden dus zo’n groot probleem is het nou ook weer niet).

en ja het uitlaatkanaal, hetzelfde als Crullie. vergeet dat schroefdraad. ik wil ook af van die flens. ik wil dat “hoekje” rechts dus zowiezo hoelemaal uitslijpen, zodat het kanaaltje niet zo wordt opgestopt. links hoeft er niet zoveel aangepast te worden, die moet gewoon iets groter gemaakt worden (niet teveel).

ook het spijltje wordt natuurlijk bewerkt.

hier zie je dat boven ook ietsie meer weg moet (beneden hoeft niets weg, behalve rechts een beetje).

ook wil ik zo’n aansluiting erop lassen, dus een oude cilinder zoeken die dit heeft, dat eraf zagen en op de DEPS lassen. eerst uitboren tot 26mm binnendiameter. dan heb ik nog wel genoeg vlak over en dan kan ik op m’n uitlaat nog een klein randje overlaten die dan in het uitlaatkanaal terecht komt (gewoon 26mm buitendiameter, 1mm dik en een paar milimeter hoog).

zo heb ik 25mm binnendiameter en een lekker groot uitlaatkanaal. dan kan ik m’n uitlaatpoortje ook iets groter maken én er wat aan hebben.

ik wil misschien binnenkort al die kanaaltjes gaan maken (misschien nog redelijk klein). gewoon om te kijken hoe het lukt (ik win er altijd iets mee, ook zonder m’n carters aan te passen).
              daarna misschien m’n evo aanpassen (extra vlees erop lassen en eruit freesen). maar het uitlaatkanaal blijft voorlopig even zo (misschien een beetje aanpassen alvast) omdat ik gewoon met flens wil gaan rijden op het begin. als ik er genoeg van heb ga ik dit proberen. :duivel

G-no
              Donateur

ik had ergens een foto waar het echt mooi gedaan was, ik kan m aleen niet meer vinden. volgensmij had Arvid m ergens gepost. hoe jij het wilt lukt btw niet. Tussen de 2 transfers zit een te dikke spijl, de buitenkant van de kleine gaat evenwijdig lopen met de rand van het pasvlak, en de grote schuin er vanaf.

beetje moeilijk uitleggen:con

ArvidW
                Donateur

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

barend f
                  Bijdrager

wat zijn de prestaties van de cil hierboven arvid..?

@ Arvid hieronder:

O nou ja maakt ook uit;) ziet er zeker vet uit:thumb

ArvidW
                    Donateur

Is helaas onbekend, ik kan vrij slecht itiliaans en heb niet kunnen lezen hoe het presteerde.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

jordi 0
                      Bijdrager

dat pakkingne bijknippen hoeft helemaal niet, gewoon vloeibare pakking gebruiken. de spoelers erbij maken is zeker een goede verbetering, qua spoeling etc

is het niet mogelijk om de uitlaatflens eraf te halen er er een nieuwe passing in te kotteren en daar dan een nieuwe LOSSE flens voor draaien die daarin past dus geen schroefdraad meer hierdoor zijn misschien (nog)grotere diameters mogelijk?.

KennyVespa
                        Bijdrager

jordi 0 :
                          dat pakkingne bijknippen hoeft helemaal niet, gewoon vloeibare pakking gebruiken. de spoelers erbij maken is zeker een goede verbetering, qua spoeling etc

is het niet mogelijk om de uitlaatflens eraf te halen er er een nieuwe passing in te kotteren en daar dan een nieuwe LOSSE flens voor draaien die daarin past dus geen schroefdraad meer hierdoor zijn misschien (nog)grotere diameters mogelijk?.

waar kom jij in hemels naam meej? :S, wel erg beun he vloeibare pakking dit gebruik je aleen derbij maar niet aleen en al helemaal niet al voetpakking, en dan met zoon set-up in je profiel? omg hij, duck tape power allemaal zeker?

het duck tape neem ik terug, nu ik je perso heb gezien 😀

.-{2F4OV}-.

Beetje sicke scoot he:D

hansieb
                            Moderator

Beetje op niveau hier graag ! :no

Volgens mij rijd die cilinder echt brak, althans ik had een filmpje gezien van een getunede deps die gewoon 0 tot geen power meer had.

Volgens mij als je de uitlaat poort goed aanpast doet die ook al een hoop meer.

TimoO_
                              Topic starter

ik zou het niet weten. ik kan altijd testen :thumb tja het is een vrij zeldzaam cilindertje, maarja je moet toch wat. en dat ie geen power meer had kan net zogoed ergens anders aan liggen.

en @ Jordi 0: vloeibare pakking ga ik voor geen geld gebruiken hiervoor, gewoon pakking knippen is het beste :thumb ik ga het niet zo extreem maken, maar zie je het je al voor je dat je bij de cilinder die Arvid hierboven gepost heeft vloeibare pakking gebruikt? als je een vrij veel pasvlak hebt zou het wel kunnen, maar beter gebruik je gewoon een pakking of je moet dat te dik vinden.

en hoezo zou ik nog een grotere diameter willen. als ik een binnendiameter van >27mm ga gebruiken dan gaat ie waarschijnlijk nog kutter lopen.

jordi 0
                                Bijdrager

als je alles gewoon netjes gevlakt hebt en geen pakkingen nodig hebt om je cilinder “op te hoge” kan je gewoon vloeibare pakking gebruiken, oke je zou het beste pakking kunnen bij knippen, maar als k naar de cilinder hierboven kijken naar de pakkingen die ik ken van vespa valt er niet veel bij te knippen, het zal toch nooit passen:con of je moet het al gewoon uit een “pakkingsvel” doen

onderanderen mijn eigen cilinder zit zo op mijn blok met 1 pakking er nog tussen voor de jusite squish. voorbeeldje van de scooter die snelste tijd ooit tot nu toe heeft gereden:

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 107)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.