Vespa-Ciao.NL
:: Custom uitlaat

Home Forums Techniek Opvoeren Custom uitlaat

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

😀

Steven_Stepje :
      Is er iemand ie dusdanig veel van uitlaten weet, of boeken oid heeft, die wat voor mij kan betekenen?

Ik wil graag op mijn polini speedengine 80cc,
      een custom uitlaat.
      en wel zon 1 dat er als volgt uit ziet:

vanuit de uitlaatpoor cilinder,
      onder het blokdoor,
      tissen achterbrug en achterwiel,
      langs de wielkas,
      onder het zadel.

Het gaat dan wel over een vespa si, dus is er meer ruimte.

Groeten

Hey
      Dat is wel een geinig idee.
      Ik heb dit zelf ook eens gemaakt op een ciao.
      Gewoon een buis onder het blok, daarna een knik naar boven, en dan schuin onder het spatbord door.
      Hij kwam dan mooi onder de bagage drager uit met een klein dempertje op het einde.
      Het zag er super mooi uit alleen hij kon echt bijna geen toeren hebben, het was gewoon een grote berg koppel onderin en dan was het afgelopen:(
      Maar dat was eigenlijk oon niet raar voor een gewone pijpleiding, als je je uitlaat wilt berekenen voor op een si dan denk ik toch dat je echt heel weinig ruimte hebt, ookal is het een SI.
      Succes er mee:thumb

Anoniem

He vespaavanti:

Gaaf dat je het al geprobeerd hebt.
        maar ik hoop dat als ik de juiste verhoudingen gebruik, dit probleem tegen te gaan.
        Ik neem aan dat jij meer op goed geluk een uitlaat hebt gemaakt, dan dat je alles berekend hebt?

Ik bekijk het wel even, heb nog meer extreme ideen die ik wil proberen;)
        Bedankt in elk geval

LvDoni
        Bijdrager

Ik ben bang dta je dit echt kan vergeten. vooral voor 80cc heb je een redelijk groot expansiedeel, iets dat dus onder je blok zit, of tussen het frame en het achterwiel. Het is vast te doen, als je je si ophoogt en je achterbrug verlengd. Nu heb je er simpelweg geen ruimte voor. ook zal de uitlaat waarschijnlijk wat te lang zijn, en gedoe met smalle pijpjes is echt nadelig. laat staan de hoeken, een hoek in een uitlaat mag eigenlijk max 7graden zijn…

Kijk anders bij pro access, daar heb ik wat PDF`jes geplaatst over uitlaten.

En last but not least, Foekema is een hele goede tuner, maar een uitlaaberekening door hem, ik ben er geen fan van. Een vriend van mij had een foekema uitlaar, met een veeeeeeel te lange tailpipe. Hij is gaan banken, met de foekema uitlaat en een fokko vd velden uitlaat. Foekema gaf 9pk, fokko bijna 13.

Een goede uitlaat ontstaak vaak niet uit een berekening, maar uit ervaring en testwerk.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.