Vespa-Ciao.NL
:: Criminalmindz’ Citta

Home Forums Perso’s Projecten Criminalmindz’ Citta

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 183)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

xinix
    Bijdrager

Mocht je eventueel over willen gaan op vario zal je wel moeten slijpen in je JMPB brug (voor en achter) zeg het maar even voor het geval je het niet weet :thumb

criminalmindz
      Topic starter

xinix :
        Mocht je eventueel over willen gaan op vario zal je wel moeten slijpen in je JMPB brug (voor en achter) zeg het maar even voor het geval je het niet weet :thumb

Ja ik heb een variosetje liggen hier.
        Maarja, er zal vast wel iemand in de buurt van Enschede zijn die me daarbij kan helpen denk ik.

En ik heb iets gelezen over het groter maken van een gat in de brug voor een speciale krukas ofzo?
        Hoe zit dit dan precies?

xinix
        Bijdrager

Dat zou ik niet weten zo 123 Arjan, ik heb één citta op een JMPB brug staan met poelie en een kickblokje, geen aanpassingen, 2 andere citta’s staan op een si brug, daar hoef je bijna niets aan te passen, als je een vario hebt die past er zo in, met een kickblok hoef je alleen een nokje te lassen of met bout m10 , wat voor kruk bedoel je eigenlijk?

MVG
          Ronnie

criminalmindz
          Topic starter

xinix :
            Dat zou ik niet weten zo 123 Arjan, ik heb één citta op een JMPB brug staan met poelie en een kickblokje, geen aanpassingen, 2 andere citta’s staan op een si brug, daar hoef je bijna niets aan te passen, alleen een nokje en een 5mm gaatje mits je een kickblok hebt, vario past er zo in, wat voor kruk bedoel je eigenlijk?

MVG
            Ronnie

Ja dat weet ik dus niet, maar zoiets las ik dat als je een speciale krukas nam, de brug niet helemaal meer paste.
            Maar voor een JMPB brug hoef ik dus geen aanpassingen te maken voor een kickblok?

SI Achterbrug heb ik hier ook nog wel liggen, maar ik wil alles vers opbouwen, dus koop ik een gloednieuwe JMPB achterbrug.

xinix
            Bijdrager

lol ik had me bericht aangepast, was even in de war, je moet een nokje maken en een 5 mm gaatje boren voor je veer….als je vario gaat rijden vind ik persoonlijk zonde om gelijk de slijptol erin te zetten (of frezen, maar dat heeft niet iedereen)

criminalmindz
              Topic starter

xinix :
                lol ik had me bericht aangepast, was even in de war, je moet een nokje maken en een 5 mm gaatje boren voor je veer….als je vario gaat rijden vind ik persoonlijk zonde om gelijk de slijptol erin te zetten (of frezen, maar dat heeft niet iedereen)

Heb je hier een foto van?
                Want als ik hiermee de JMPB achterbrug kan besparen zou dat een heleboel schelen.

xinix
                Bijdrager

achter moet je een beetje bijslijpen, voor zou je eventueel een ringetje erbij kunnen zetten, is maar een paar mm….zal morgen wel wat foto’s maken.

xinix
                  Bijdrager

probleem is dan alleen met een ringetje, dat je in de knoei komt met je moer, is echt kiele kiele allemaal, zelf heb ik het gefreesd afgwerkt met primer en lak.

zou iig gewoon voor de si brug gaan, ligt als een huis, eventueel nog alles doorlassen en achter je wiel nog extra verstevigen met vierkant metaal,.. die sibrug heb je al en kan je je 140 euro aan andere zaken besteden.

criminalmindz
                    Topic starter

xinix :
                      probleem is dan alleen met een ringetje, dat je in de knoei komt met je moer, is echt kiele kiele allemaal, zelf heb ik het gefreesd afgwerkt met primer en lak.

zou iig gewoon voor de si brug gaan, ligt als een huis, eventueel nog alles doorlassen en achter je wiel nog extra verstevigen met vierkant metaal,.. die sibrug heb je al en kan je je 140 euro aan andere zaken besteden.

Maar ik kan niet lassen, dus dit gaat ook nog behoorlijk wat kosten.

xinix
                      Bijdrager

ja jammer dat je zo ver weg woont, wij hebben een metaal bedrijf met alles voor handen, of je moet je citta in een busje vervoeren 😀

criminalmindz
                        Topic starter

xinix :
                          ja jammer dat je zo ver weg woont, wij hebben een metaal bedrijf met alles voor handen, of je moet je citta in een busje vervoeren 😀

Geen busje ter beschikking jammer genoeg.

criminalmindz
                          Topic starter

Weet iemand toevallig als ik mijn citta achterbrug pak, ik gewoon een vario kan monteren zonder aanpassingen?
                            Als ik een complete varioset heb dus naaf, snaar, voorvario & achterkoppeling.

Past het dan gewoon zonder in de brug te slijpen etc?

Spulleke!

ja past prima.

criminalmindz
                              Topic starter

Spulleke! :
                                ja past prima.

Oké bedankt!

El Citta
                                Donateur

Er zit vooraan (bij de koppeling) wel een lipje op de brug gepuntlast. Je voorvario gaat daar tegenaan lopen aangezien die een grotere diameter heeft dan een std koppeling. Dit plaatje moet je er dus wel even af slijpen.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 183)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.