Vespa-Ciao.NL
:: Criminalmindz’ C7 Ciao P

Home Forums Perso’s Projecten Criminalmindz’ C7 Ciao P

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

criminalmindz
    Topic starter

Dit project gaat over het klaarmaken voor de verkoop van mijn C7 Ciao P.

Gister heb ik op de koningsmarkt deze nette Vespa Ciao P gekocht.

Vandaag mee aan de slag gegaan; zijkappen gedemonteerd en alles zag er vrij netjes uit.
      Tank leeg gemaakt en gereinigd, nieuwe mengsmering erin.

Benzineslang doorgespoten en toen proberen te starten, maar tevergeefs.
      Vonk was zo blauw als maar kan, maar de bougie zelf was droog.

Toen de carburateur & het luchtfilter maar eens bekeken, filter was redelijk schoon, maar voor de zekerheid toch gereinigd.
      Carburateur leek op het eerste gezicht niets mis mee, sproeier schoongemaakt en weer geprobeerd te starten.

Opnieuw tevergeefs, dus de carbuteur van mijn C24 Ciao gedraaid en gemonteerd.
      1x trappen en hij liep:
      First Start

Zoals je hoort loopt hij vrij hoog in de touren, dit was omdat de ton van de gaskabel iets te lang was, hierdoor kon de gasschuif niet compleet zakken.
      Het tonnetje iets bijgewerkt en dit was het resultaat:
      Second Run

Daarna de verlichting getest, koplamp doet het prima, achterlicht moet even een nieuw lampje in:
      Verlichting

Nu de banden nog op spanning brengen en als dit gebeurd is gaan het motorblok en de velgen eruit voor een grote schoonmaak.
      Daarna zien we weer verder.

criminalmindz
      Topic starter

Kom er net achter dat het geen C2 is maar een C7:

Net ook het framenummer gechecked en de brommer staat NIET als gestolen opgegeven, dus dat scheelt al een heleboel gezien de brommer geen kenteken heeft.

Van welk jaar zou de brommer zijn?
        Framenummer:
        C7E21*158192*

Als ik het framenummer vergelijk met de nummers in de tabel, lijkt het framenummer wel erg veel op die van MiniCiao1968, dus zal de brommer ongeveer uit 1988 komen.

elmagnifico75
        Bijdrager

das een nette ciao, Man….

criminalmindz
          Topic starter

Thankyou Marco, heb straks nog een leuke aanwinst als het doorgaat.
            Vanavond een update.

criminalmindz
            Topic starter

Een testrondje gereden met de Ciao P, rijdt zó veel beter dan mijn C24, die trilt veel meer.
              Dit is met een slippende snaar en half lege banden, aardig netjes dacht ik zo.

De komende dagen alles demonteren, schoonmaken, poetsen en waxen en dan gaat deze Ciao de verkoop in.

Lennaert
              Sleutelbeheerder

Moet dit in 2 aparte perso’s gepost worden..?
                Kan makkelijk in 1 lijkt me.

criminalmindz
                Topic starter

Vind ’t wel handig voor de verkoop, kan er straks een link hierheen en hebben ze puur en alleen wat ze nodig hebben.

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

Kan je ook naar 1 perso linken of even kopieren en in verkoop topic zelf plaatsen.

criminalmindz
                    Topic starter

Vind ik persoonlijk onhandig, vandaar dat ik dit topic heb aangemaakt.

Wilk1985
                      Moderator

Een perso is om de voortgang van je sleutelwerk met andere te delen, en een verkooptopic is om een brommer te verkopen.

Tot je hem verkoopt kan je het inderdaad gewoon in je perso kwijt, als je hem gaat verkopen kan je altijd nog een verkooptopic aanmaken maar zo wordt het een zooitje dus ik gooi deze nu even dicht.

Bedankt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.