Vespa-Ciao.NL
:: Criminalmindz’ C24 Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Criminalmindz’ C24 Ciao

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Sleutelbeheerder

Dat je daarmee bent doorgereden…

Zulke dingen moet je toch wel zien en kunnen bedenken neem ik aan? Zonde als nu de rest van je tandwielen misschien mee zijn gegaan en je lagers nu weer gruis hebben binnen gekregen..

criminalmindz
      Topic starter

Lennaert :
        Dat je daarmee bent doorgereden…

Zulke dingen moet je toch wel zien en kunnen bedenken neem ik aan? Zonde als nu de rest van je tandwielen misschien mee zijn gegaan en je lagers nu weer gruis hebben binnen gekregen..

Jup, maar was te ongeduldig, had ook geen nieuwe as liggen helaas.
        In ieder geval weer een leuk eerste dagje sleutelen gehad.

criminalmindz
        Topic starter

Vandaag een nieuwe achterklok gekocht.
          Verschil met de vertanding van gisteren is wel duidelijk:

Alles ff schoongemaakt:

Tandwielen erin en nieuwe pakking:

Klok in het wiel gemonteerd:

En weer rijklaar:

Wilk1985
          Moderator

Leuk dat je ook de tegenslagen laat zien :thumb Zie er weer netjes uit!

criminalmindz
            Topic starter

Thanks!
              Binnenkort een voorvork revisie doen en daarna wat onderdelen bij elkaar scharrelen en dan gaan we hem echt netjes maken.

criminalmindz
              Topic starter

Vandaag een originele benzinekraan gemonteerd, zat eerst een soort vlindermoer op:

Toen bezig geweest met de remmen afstellen, knapt me het handvat kapot:

Vandaag ook een voorvorkrevisieset & achterzitje besteld, zal er voor zaterdag wel zijn.

Joukel
                Bijdrager

niek1992 :

criminalmindz :
                  Thanks, ken helaas niemand met een draaibank, dus zal wel een revisieset halen.
                  Deze revisieset moet voldoende zijn.
                  http://www.q-parts.nl/catalog/vorkbus-vespa-ciao-compleet-veren-pootjes-p-1404.html

Correct, al zou ik persoonlijk voor deze gaan. Deze gaan om je originele veerpootjes. Degene die jij linkt heb ik nog niet eerder gezien, inclusief vervangende pootjes. dus ken de kwaliteit niet.

Heb zelf ook die set gebruikt voor mijn ciao, qua veergedrag is er niet veel veranderd (Naar mijn idee iet stugger wat wel fijn is) Maar man man man, na 1 maand begonnen de veren en boutjes al te roesten, terwijl mijn ciao nooit wordt gebruikt in de regen en winter…

Prefereer toch het originele Piaggio spul.

Oldtimer fanaat

criminalmindz
                  Topic starter

Vandaag was de planning een voorvorkrevisie uit te voeren en een achterzitje te monteren:

Het achterzitje monteren is geslaagd:

Oude veren eruit:

Revisiespul gemonteerd en de arm gepoetst:

Toen wilde ik de nieuwe stootrubbers plaatsen, maar paste voor geen meter wat resulteerde in:

Nu maar nieuwe rubbers bestellen en morgen opnieuw proberen.
                    Tevens was het bijna onmogelijk om het busje gelijk te krijgen met de gaten waar de bout doorheen komt als de rubbers ertussen zaten, zonder rubbers lukte het prima.

Wilk1985
                    Moderator

Het s altijd even worstelen ja met die voorste veren. Wellicht kan iemand je even helpen en de veren omhoog wippen ergens mee zodat de spanning eraf is en jij rustig de rubbers kan plaatsen!

criminalmindz
                      Topic starter

De veren zitten alleen nog maar vast met de achterste bout (dop nummer 10)
                        Jij zegt dus dat het slimmer is om eerste de veren volledig te plaatsen inclusief de bout (nummer 13) en daarna pas de rubbers te plaatsen?

VespaAvanti
                        Donateur

Ik ken dit verschijnsel met de aanslagrubbers.
                          Een paar jaar terug was dit nog niet zo, de kwaliteit van de onderdelen gaat helaas steeds verder achteruit.
                          Ik zou toch eerst de aanslagrubbels monteren en daarna de veren pas volledig, anders kan je er nooit meer goed bij.

criminalmindz
                          Topic starter

VespaAvanti :
                            Ik ken dit verschijnsel met de aanslagrubbers.
                            Een paar jaar terug was dit nog niet zo, de kwaliteit van de onderdelen gaat helaas steeds verder achteruit.
                            Ik zou toch eerst de aanslagrubbels monteren en daarna de veren pas volledig, anders kan je er nooit meer goed bij.

Oke dan was de volgorde inderdaad goed, maar het wilde gewoon niet lukken.
                            Zullen deze erin passen?
                            http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/mechanisch/vorkdelen/stootrubber-voorvork-vespa-ciao.html

Zien er imo een stuk beter uit dan die rubbers in dit setje:
                            http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/mechanisch/vorkdelen/vorkrevisieset-ciao-compleet.html

r32
                            Bijdrager

Ik heb dit inderdaad ook gehad,

Ik heb de oude rubbers weer gemonteerd de nieuwe gingen er niet in.

Kleine tip, de veren in een bankschroef voorzichtig samen drukken nu 3 tywraps eromheen doen en
                              voorzichtig aantrekken.

Nu zijn de veren korter en kun je hem goed in de vork terug plaatsen.

Zit alles op zijn plek dan kun je de tywraps weer overknippen.

ktmgek
                              Bijdrager

De rubbers die bij een revisieset zitten zijn bar slecht en flikker ik altijd meteen weg. zijn veel te hard en bros..
                                daarintegen als je ze los besteld bij jmpb zijn ze wel van goede kwaliteit. zacht taai en flexibel..
                                @criminalmindz die eerste dopjes in jou linkje gaan zeker niet passen die zijn bedoeld voor tussen de veren in.
                                maar de stootrubbers die je op de foto laat zien, zijn ook los verkrijgbaar , en dan wel in een goede kwaliteit.

deze:

http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/framedelen/diverse-framedelen/aanslagrubber-voorvork-vespa-ciao.html

criminalmindz
                                Topic starter

Thanks R32 & KTMGEK!
                                  Zal vandaag snel die rubbers bestellen, dan is het hopelijk morgen binnen.

Straks nog even langs de brommerboer die had ook wel een apart iets, een rubber met een schroefdraad erin van bijna hetzelfde formaat.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.