- Dit onderwerp bevat 42 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 11 maanden geleden door criminalmindz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 maart 2015 om 20:33 #496172
Dat je daarmee bent doorgereden…
Zulke dingen moet je toch wel zien en kunnen bedenken neem ik aan? Zonde als nu de rest van je tandwielen misschien mee zijn gegaan en je lagers nu weer gruis hebben binnen gekregen..
16 maart 2015 om 20:36 #496173Lennaert :
Dat je daarmee bent doorgereden…Zulke dingen moet je toch wel zien en kunnen bedenken neem ik aan? Zonde als nu de rest van je tandwielen misschien mee zijn gegaan en je lagers nu weer gruis hebben binnen gekregen..
Jup, maar was te ongeduldig, had ook geen nieuwe as liggen helaas.
In ieder geval weer een leuk eerste dagje sleutelen gehad.17 maart 2015 om 20:54 #496182Vandaag een nieuwe achterklok gekocht.
Verschil met de vertanding van gisteren is wel duidelijk:

Alles ff schoongemaakt:

Tandwielen erin en nieuwe pakking:

Klok in het wiel gemonteerd:

En weer rijklaar:
17 maart 2015 om 21:10 #496183Leuk dat je ook de tegenslagen laat zien
Zie er weer netjes uit!18 maart 2015 om 06:41 #496188Thanks!
Binnenkort een voorvork revisie doen en daarna wat onderdelen bij elkaar scharrelen en dan gaan we hem echt netjes maken.18 maart 2015 om 18:19 #496193Vandaag een originele benzinekraan gemonteerd, zat eerst een soort vlindermoer op:

Toen bezig geweest met de remmen afstellen, knapt me het handvat kapot:

Vandaag ook een voorvorkrevisieset & achterzitje besteld, zal er voor zaterdag wel zijn.
19 maart 2015 om 20:46 #496197niek1992 :
criminalmindz :
Thanks, ken helaas niemand met een draaibank, dus zal wel een revisieset halen.
Deze revisieset moet voldoende zijn.
http://www.q-parts.nl/catalog/vorkbus-vespa-ciao-compleet-veren-pootjes-p-1404.htmlCorrect, al zou ik persoonlijk voor deze gaan. Deze gaan om je originele veerpootjes. Degene die jij linkt heb ik nog niet eerder gezien, inclusief vervangende pootjes. dus ken de kwaliteit niet.
Heb zelf ook die set gebruikt voor mijn ciao, qua veergedrag is er niet veel veranderd (Naar mijn idee iet stugger wat wel fijn is) Maar man man man, na 1 maand begonnen de veren en boutjes al te roesten, terwijl mijn ciao nooit wordt gebruikt in de regen en winter…
Prefereer toch het originele Piaggio spul.
Oldtimer fanaat19 maart 2015 om 21:10 #496198Vandaag was de planning een voorvorkrevisie uit te voeren en een achterzitje te monteren:

Het achterzitje monteren is geslaagd:

Oude veren eruit:

Revisiespul gemonteerd en de arm gepoetst:

Toen wilde ik de nieuwe stootrubbers plaatsen, maar paste voor geen meter wat resulteerde in:

Nu maar nieuwe rubbers bestellen en morgen opnieuw proberen.
Tevens was het bijna onmogelijk om het busje gelijk te krijgen met de gaten waar de bout doorheen komt als de rubbers ertussen zaten, zonder rubbers lukte het prima.19 maart 2015 om 21:16 #496200Het s altijd even worstelen ja met die voorste veren. Wellicht kan iemand je even helpen en de veren omhoog wippen ergens mee zodat de spanning eraf is en jij rustig de rubbers kan plaatsen!
19 maart 2015 om 21:21 #496201De veren zitten alleen nog maar vast met de achterste bout (dop nummer 10)
Jij zegt dus dat het slimmer is om eerste de veren volledig te plaatsen inclusief de bout (nummer 13) en daarna pas de rubbers te plaatsen?19 maart 2015 om 23:04 #496202Ik ken dit verschijnsel met de aanslagrubbers.
Een paar jaar terug was dit nog niet zo, de kwaliteit van de onderdelen gaat helaas steeds verder achteruit.
Ik zou toch eerst de aanslagrubbels monteren en daarna de veren pas volledig, anders kan je er nooit meer goed bij.20 maart 2015 om 06:45 #496203VespaAvanti :
Ik ken dit verschijnsel met de aanslagrubbers.
Een paar jaar terug was dit nog niet zo, de kwaliteit van de onderdelen gaat helaas steeds verder achteruit.
Ik zou toch eerst de aanslagrubbels monteren en daarna de veren pas volledig, anders kan je er nooit meer goed bij.Oke dan was de volgorde inderdaad goed, maar het wilde gewoon niet lukken.
Zullen deze erin passen?
http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/mechanisch/vorkdelen/stootrubber-voorvork-vespa-ciao.htmlZien er imo een stuk beter uit dan die rubbers in dit setje:
http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/mechanisch/vorkdelen/vorkrevisieset-ciao-compleet.html20 maart 2015 om 07:07 #496205Ik heb dit inderdaad ook gehad,
Ik heb de oude rubbers weer gemonteerd de nieuwe gingen er niet in.
Kleine tip, de veren in een bankschroef voorzichtig samen drukken nu 3 tywraps eromheen doen en
voorzichtig aantrekken.Nu zijn de veren korter en kun je hem goed in de vork terug plaatsen.
Zit alles op zijn plek dan kun je de tywraps weer overknippen.
20 maart 2015 om 07:39 #496206De rubbers die bij een revisieset zitten zijn bar slecht en flikker ik altijd meteen weg. zijn veel te hard en bros..
daarintegen als je ze los besteld bij jmpb zijn ze wel van goede kwaliteit. zacht taai en flexibel..
@criminalmindz die eerste dopjes in jou linkje gaan zeker niet passen die zijn bedoeld voor tussen de veren in.
maar de stootrubbers die je op de foto laat zien, zijn ook los verkrijgbaar , en dan wel in een goede kwaliteit.deze:
20 maart 2015 om 08:37 #496208Thanks R32 & KTMGEK!
Zal vandaag snel die rubbers bestellen, dan is het hopelijk morgen binnen.Straks nog even langs de brommerboer die had ook wel een apart iets, een rubber met een schroefdraad erin van bijna hetzelfde formaat.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.