Vespa-Ciao.NL
:: cp’s verspringen

Home Forums Techniek Problemen oplossen cp’s verspringen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Topic starter

vandaag ff met de ciao bezig geweest, ik ben weer poulie gaan rijden.

de verlichting moest ook nog klaar, dus ik de ciao stationair laten lopen etc. en toen viel de uit. kan gebeuren dacht ik, maar dat kreng ging vervolgens niet meer aan

hij vonkte, en krege benzine.

dus ik nog een paar keer de straat op en neer gerend, en toen starte hij vol gas. hij liep beroerd, en stotterde heel erg.

nu ben ik tot de conclusie gekomen dat de cp’s verspringen.

het is nu al de tweede keer dat dit gebeurd in 15km tijd, en nu wil ik graag weten hoe ik dit kan voorkomen.
      ik draai de cp’s altijd goed vast, met alle ringetjes e.d. op de juiste plaats.

heeft iemand de oplossing?

bij voorbaat dank.

gr. pepko

Martino
      Moderator

Los van foute of slechte contactpunten. (Men kan pech hebben)

Belangrijk is dat je onstekingsnokje geen bramen etc heeft. Het mooiste zal zijn wanneer deze gepolijst is. De kans dat het nokje van de cp’s dan snel slijt of zelfs breekt verminder je hiermee enorm. Gebruik bijv ook het viltje bij je condensator.

Mocht het probleem echt in je cp’s zitten zal ik eens naar een andere bromboer gaan waar ze misschien een net andere serie hebben liggen.

Er hoeven trouwens niet meerdere ringetjes gebruikt worden bij het vast zetten van de cp’s, maar het beste zal je misschien 1 waaier ringetje kunnen gebruiken.

Hopelijk heb je wat aan deze richtlijnen en heb je straks geen last meer van het verspringen etc.

pepko
        Topic starter

ik trek morgen m’n blokje eronder weg en kijk even naar de ontstekingsnok.

bedankt voor de tip!

andere suggesties zijn ook welkom natuurlijk 😉

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.