Vespa-Ciao.NL
:: CP vervanger aansluiten

Home Forums Techniek Problemen oplossen CP vervanger aansluiten

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Raadt
    Topic starter

Heej, ik heb vanmiddag een CP-vervanger gekocht, maar nu zit ik met een probleempje.. Op de afbeelding hieronder zie je dat de bougiekabel gewoon van de spoel afkomt, maar bij een vespa komt die kabel dus van de CP af.. Heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet sluiten? Moet ik de bougiekabel nu dus rechtstreeks aan de spoel aansluiten?? Maar dat wil dus zeggen dat ik de bobine niet meer nodig heb..:? Ik snap er vrij weinig meer van..

Dit papiertje zat bij de cp vervanger en zo zou die dus aangesloten moeten worden.

mhrcitta
      Bijdrager

de cp vervanger komt ipv van je kontaktpunten+condensator. Je bobine moet je wel gewoon aansluiten. Waar heb je trouwens die vervanger weg? gr ger

MegaJr
        Bijdrager

Wat moet ik mij eigenlijk voorstellen bij CP vervangers ?:)

Tonni
          Moderator

Het plaatje laat het net even anders zien als dat het bij Vespa is. Het is niet heel moeilijk aan te sluiten hoor!

Je haalt gewoon je CP en je condensator uit je ontstekingscircuit.
            Dan neem je de rode draad vanaf je spoel en verbind die aan de plusdraad van de cp vervanger en aan de zwarte draad die naar je bobine gaat. Je maakt dus gewoon de drie draden aan elkaar en zorgt ervoor dat ze geen massa kunnen maken (plakbandje er om). De mindraad van de CP vervanger maak je aan massa. De CP vervanger kan heel mooi op de plek van de CP zitten.

Ik heb er nog wel een oude foto van, hoe het bij mij zat. (ziet er iets anders uit maar komt op hetzelfde neer).
            Dat blokje dat je rechts ziet is een nylon blokje waar de draadjes gewoon samenkomen. Dit heb ik toen zo gedaan omdat ik niet meteen in de bedrading wilde knippen.

Zo stond het in mijn schema:

Ik hoop dat je er zo uitkomt..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Daan777
            Moderator

hey, zoals mhrcitta al vraagt,
              waar heb je de cp vervanger gekocht?
              Dit zou ik ook graag willen eten.

Gr.

Tonni
              Moderator

Hier bijvoorbeeld:

[url]http://www.sparcon.nl/index.php?item=26[/url]

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Daan777
                Moderator

Pff! 68,50!
                  Daar koop ik liever 15 contactpuntjes voor.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.