Vespa-Ciao.NL
:: CP probleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen CP probleem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Helios
    Topic starter

Hallo mensen,

Ik zit met een probleem.
      Mijn CP’s Breken gewoon af!
      Ik heb nieuwe contactpunten erop laten zetten door een monteur van een brommerzaak.
      Nu rijd ik sinds woensdag (2 dagen dus) en nu zijn ze alweer geknapt! 2 dagen!!!

Heeft iemand hier een oplossing voor? Dan ben ik je eeuwig dankbaar,
      Rij nu met de gedachte in mijn hoofd van : Hmm hij zou ook elk moment er weer mee op kunnen houden.
      Elc onsteking is verder geen probleem maar vind het wat zonde voor deze CP speedengine…
      Daarom de laatste kans om deze erboven op te helpen..

Setup :
      43MM alu Polini
      13/13 Dell’orto
      Polini speedengine
      68/70 sproeier
      70 pouli

BVD!

Tonni
      Moderator

Het is momenteel inderdaad een probleem met EFFE punten. Enige oplossing is schijnbaar een ander merk proberen te vinden. Het is onderhand een bekend probleem, ook bij importeurs, maar blijkbaar interesseert het niemand echt iets.
        (is goed voor de verkoop natuurlijk)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Martijnvanheerde
        Donateur

TNT cp’s zijn wel goed.

Tonni
          Moderator

Wie heeft die? Ik ken ze niet.. Ik weet dat FACET ook goede heeft maar die vind ik ook nergens.

ArvidW
            Donateur

Heb je niet toevallig nog een oud blokje met gebruikte CP’s liggen? Als deze niet te ver versleten zijn kun je beter die gebruiken, daarvan weet je dat ze niet breken (anders was het al wel gebeurd)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Helios
              Topic starter

Ja maar onder dat oude blokje zat gewoon een 65 polini met standaart inlaat niet veel soeps dus..
                Is niet helemaal te vergelijken..

Jullie zullen wel begrijpen dit ik hier een beetje boos van wordt :”D.

Andere cp kunnen besteld worden? Linkje misschien? lokale brommerboer heeft niet zo’n groot assortiment =

Martijnvanheerde
                Donateur

Ik heb de TNT cp’s ze doen het goed.

roberto
                  Bijdrager

waar heb je die van tnt gehaald ?

Crullie
                    Donateur

Zoals Arvid zegt een stel oudere punten van b.v. een Ori blokje af die je dan even met een zoetvijltje bewerkt zodat de dikste inbrandingen en bulten eruit/eraf zijn en lekker ruim afstellen.

De onstekingnok (dat exentrieke ronde ding om de krukas die dus de contact punten bediend) moet wel gepolijst glad zijn en het wattje aan de condensator moet vetig zijn met de dikste vet die je kunt vinden (heel klein beetje).

vroeger zat er een beetje vet bij als je contactpunten kocht, “maar dat is ook niet meer zo” en als je erom vraagt waarom er geen vet bij zit ? staan ze je heel dom aan te kijken bij de meeste brommer boeren.

Verder moet je erom denken dat met een beetje Set-up met veel toeren ook ik met mijn cp speedengine iedere 2 maand de punten moet stellen en nok aanvetten en zeker ieder jaar nieuwe punten en con, erin wil je op toeren blijven rijden.

TICKLING BARN

Michel
                      Bijdrager

Martijnvanheerde :
                        Ik heb de TNT cp’s ze doen het goed.

Er is nou al twee keer wat gevraagd aan je. Antwoord er even op, want als jij zegt dat die goed zijn, is dat wel interesant voor andere :!

Tonni
                        Moderator

Ik had nog wat setjes oude ingebrande puntjes liggen, en niks beters te doen dus heb ik de nokjes van de oude puntjes losgeboord en aan de nieuwe (slechte) CP’s gemonteerd. Met pompnagels vastgemaakt, blijft volgens mij prima zitten.
                          Nu zullen jullie zeggen, wat een werk voor 5 euro… Maar ik heb 3 nieuwe setjes liggen die al begonnen te kraken als je het nokje aanraakte. Nu kan ik die tenminste gewoon gebruiken i.p.v. weggooien.

Ik had JMPB al gemaild en gevraagd of ze geen ander merk konden leveren, maar FACET kon hij niets over vinden.. Misschien TNT wel, ik zal es vragen.

Helios
                          Topic starter

Laten we het hopen anders wordt het toch elc ontsteking voor mij 🙁

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.