Vespa-Ciao.NL
:: cp ontsteking probleem.

Home Forums Techniek Problemen oplossen cp ontsteking probleem.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespa-si-owner
    Topic starter

haha topic take over. nee grapje.

dat had ik ook maakte bij mij geen verschil. maar 1 ding is zeker hij heeft brandstof nodig. ik ga maar eens beginnen met mijn blokje demonteren.

schaduw
      Bijdrager

Grr word gestoord nog steeds nie!!! hoop dat jij met oplossing komt!

vespa-si-owner
        Topic starter

heb net het complete blokje weer gedomonteerd. de nok was omhoog geschoven en mijn kering hing er half uit. dus alles weer schoon gemaakt afgesteld en goed gemonteerd en hij doet het nogsteeds niet.

kan nu 2 dingen doen. weg brengen naar brommer boer of een electronisch blokje op de kop tikken. denk dat het laatste beter is.

ritze
          Bijdrager

doet die nu nog niks ofwat?

check: kabel naar bobine, strijk hem over het blok terwijl je aan het vliegwiel draait je moet dan vonkjes horen en of zien.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

vespa-si-owner
            Topic starter

ja dat snap ik allemaal wel maar hij doet het dus nogsteeds niet 🙁
              ______________________________________________________________________

UPDATE: :!

Heb net weet in een optimistische bui het blokje gedemonteerd, en weer even bezig gegaan. ontsteking maar weer even beken alle draadjes maar weer even netjes gelegd. vliegwiel en koppeling weer op krukas gemonteerd en toen met accu boor de krukas gaan draaien. als ik dan mijn laagspanningskabel dan tegen het blokje houd vonkt hij perfect. bij het monteren van de bobine hield het op. heb de bobine gemonteerd zoals het hoort maat bougie wou niet vonken. 3 andere bougies geprobeerd maar nee, geen vonk. daarna een stukje nieuwe bougie kabel gemonteerd en uiteinde gestript maar nog steeds geen vonk. oude bobine geprobeert maar die deed het dus ook niet. ga er dus vanuit dat mijn bobine stuk is. hoe kan dit gebeuren? hij heeft namelijk een tijdje goed gefunctioneren. bij hogere toeren is m`n brommer toen gekapt. ook met de oude ontsteking deed hij altijd moeilijk op hoge toeren. iemand enig idee hoe dit kan? en hoe ik dit kan voorkomen in de toekomst? of zou er iets anders aan de hand zijn??

gr dylan

Waarom?

als ik dan mijn laagspanningskabel dan tegen het blokje houd vonkt hij perfect. bij het monteren van de bobine hield het op

Spreekt eigenlijk voor zich maar zie hier verder niets over.
                Maakt de bobine wel goede massa aan je frame? Frame goed ruw opschuuren en de bobine monteren met kartel of snor ringen zodat deze een goed massa heeft. Ook schoon werken, dus even ontvetten tussen het fame+bobine en ook tussen de punten zelf. Als ik dit zo lees heb je verder alles wel uitgesloten maar blijft vreemd

vespa-si-owner
                Topic starter

dat zou best eens kunnen. hij zat eerst namelijk altijd vast met een tie wrap. dus maakte nooit echt goed massa. ben die schroefjes namelijk kwijt 🙁

dit was idd het probleem. bobine zit nu goed vast en hij liep weer mooi.

er is alweer een nieuw probleem wnat toen ik ergens heen ging en weer terug naar huis reed kapte hij er weer mee.

maar zie hiervoor het nieuwe topic @ trouble shooting

iedereen bedankt

Tommetje
                  Bijdrager

Kijk in je bougiedop of er geen vocht is in gekomen, je kan er wel 600 nieuwe bougie’s op doen met vocht in de dop kom je nergens.
                    Check trouwens ook op valse lucht, je kan wel alles afgesteld hebben net zoals hierboven met valse lucht kom je nergens.
                    Als je alles al vervangen hebt neem je meestal aan als je op dit forum zit en andere mensen advies geeft wat ze moeten doen, dat je het wel goed gemonteerd hebt en goed hebt afgesteld.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.