Vespa-Ciao.NL
:: cp onsteking hulp!!!!!

Home Forums Techniek Problemen oplossen cp onsteking hulp!!!!!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

citta geel
    Topic starter

heb ik vandaag me cillinder schoon gemaakt en cp afgestelt en nu vonkt ie niet meer. heb alle een ander bobien geprobeert toen kwam ik er achter dat als de bobien los hangt dat ie vonkt tussen de bobies het ijzer en het frame en niet bij de bouge hoe kan dat nou

KennyVespa
      Bijdrager

hij maakt dan geen aarde, kijk je bougie eens na

citta geel
        Topic starter

bougie is goed werkt gewoon op me andere citta

crosser10040
          Bijdrager

schuur ff het frame op onder de bobine, denk trouwens niet dat dat helpt:D
            probeer een nieuwe bougiekabel en een nieuwe bougiedop en ook maar meteen een nieuwe bougie
            in bougiedop zit een weerstandje en dat kan kapot zijn, de bougie gaat nu eenmaal kapot soms, en de kabel kan kabot zijn of aarde maken

citta geel
            Topic starter

oke ik zal het vandaag proberen

ArvidW
              Donateur

citta geel :
                heb ik vandaag me cillinder schoon gemaakt en cp afgestelt en nu vonkt ie niet meer. heb alle een ander bobien geprobeert toen kwam ik er achter dat als de bobien los hangt dat ie vonkt tussen de bobies het ijzer en het frame en niet bij de bouge hoe kan dat nou

Op het kleine draadje wat uit je blok komt staat rond de 50volt, als je bobine niet goed aan je frame geaard is dan kunnen er kleine vonkjes daartussen overspringen. Omdat de primaire spoel niet goed geaard is loopt daar maar een kleine stroom doorheen, waarddoor de secondaire spoel ook weinig energie opwekt. Dus je bobine vonkt niet.

Wat het beste is om aan je blok (dat goudkleurig lipje) een extra draadje aan te sluiten die je naar de massa van je bobine laat lopen (dus gewoon draadje tussen frame en bobine klemmen. Dan weet je 100% zeker dat je bobine aarde maakt met je blok (daar moet hij nl uiteindelijk aarde mee maken)

Succes ermee!

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.