Vespa-Ciao.NL
:: CP-onsteking blijft kapot gaan.

Home Forums Techniek Problemen oplossen CP-onsteking blijft kapot gaan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niceVespa
    Topic starter

Hallo,

Bij een maatje van mij (gilera citta) gaat constand de onsteking kapot. Dit
      gebeurt niet zomaar, maar dit gebeurt steeds als wij de verlichting (nieuwe lichtspoel orgi. verlichting)
      aansluiten stopt de onsteking ermee (nieuwe CP’s+conderstator). Bobine is ook goed. Ik heb al heel
      wat motorblokjes aan de praat gekregen maar bij deze snorfiets is voor mij ook nieuw. Wie heeft
      hetzelf gehad of weet wat hier aan de hand is? Waar heeft dit mee te maken?

GTZ NV

Vincent Vario
      Bijdrager

Niet perongeluk de verlichtingsspoel op de condensator/contactpunten aangesloten?

niceVespa
        Topic starter

Nee alles is goed aangesloten zoals het hoord. Ook afstellingen en al klopt.

GTZ NV

Vincent Vario
          Bijdrager

Kun je er een foto van opzetten?

Lichtspoel en de ontsteking zijn appart van elkaar, ze delen alleen het vliegwiel.

Moet haast wel iets verkeerd aangesloten zitten, tenzij je vliegwiel de boosdoener is maar kan ik me niet voorstellen.

Misschien wat isolering van de bekabeling kapot waardoor er draden tegenelkaar aanlopen

niceVespa
            Topic starter

Ik zal morgen foto maken maar Licht en onst. spoelen zijn appart van elkaar aangesloten. Het eninge wat ze samen delen
              is dus idd het vliegwiel wat wel beschadigd is. Het probleem is dat hij wel vonkt maar werkelijk heel minimaal en
              alleen als je de bougi met het onstekings deel (puntje van de bougie) tegen de kop houd.

GTZ NV

aapie90
              Bijdrager

haal desnoods de lichtspoel eruit en probeer he tnog eens,
                als het dan wel goed loopt dan licht het daaraan.
                Misschien maakt de bobine of het blok niet genoeg aarde aan het frame.
                Hebben jullie daar al eens naar gekeken?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.