Vespa-Ciao.NL
:: Cp blokje veranderen in electrisch blokje ?

Home Forums Techniek Motorisch Cp blokje veranderen in electrisch blokje ?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ampie1979
    Topic starter

Hoi

Ik had even een vraagje … kun je een contact punt blokje veranderen in een electrisch blokje ?

Mvg bram

FonS
      Bijdrager

Drie opties (via de zoekfunctie kun je er vast genoeg over vinden).

1: groot carterdeel, spoelen en vliegwiel vervangen door elektronische variant, dus halve blok vervangen
        2: Berini ontsteking en vliegwiel monteren
        3: contactpuntvervanger monteren

ampie1979
        Topic starter

Hoi fons

Dankjewel voor je hulp ,  ik zal jou 3 opties eens goed onder loep nemen kijken wat voor mij de beste optie is ..

ampie1979
          Topic starter

Hoi fons wat is nummer 3 eigenlijk en onder wat zou ik dit kunnen vinden ?

Gratje
            Bijdrager

Oei. Ik heb lang geleden via het forum contactpunt vervangers gekocht. Kan dat kloppen?
              Je contactpunten en condensator word vervangen door een klein “blokje”
              https://m.speurders.nl/overzicht/motoren-en-scooters/f_particulier_zakelijk-particulier,zakelijk/page/11/contactpuntvervanger-ontsteking-electronisch-maken-170991442.html?sr_ab=0&sr_ab=0&query=puch+brommers&min_prijs=&max_prijs=&fh_view_size=100&excludeEroAds=1
              Ps iemand van het forum toevallig?

zevenenergie
              Donateur

Je kan even zoeken op contactpunt vervanger.  (spatie er tussen)

ampie1979
                Topic starter

Zijn er meer die hier gebruik van maken ? En hoe zit het met afstellen ?
                  Het is dus wel aan teraden ?

si-sovrano
                  Lid

Fons gaat ze binnenkort ook aanbieden las ik in zijn verkoop topic. misschien kan je contact opnemen met hem?

verder heb ik hier geen ervaring mee 😉

ampie1979
                    Topic starter

Maar zijn er wel mensen die hier gebruik van maken of liever cp en condensator ?

Martino
                      Moderator

Een paar jaar terug zag ik regelmatig mensen met een cp-vervangers rijden, maar dit is een gevoelig onderdeel en ik persoonlijk blijf liever met contactpunten rijden of met een echt elektronisch of berini optie.

ampie1979
                        Topic starter

Wat is eigenlijks de berini optie ?

Martino
                          Moderator

De Berini Kinetic(Merk en Type brommer) heeft soortgelijke onderdelen en lijkt veel op de Piaggio carters.
                            De ontsteking is mogelijk over te zetten naar Piaggio carters bijvoorbeeld en op deze manier heb je dan een elektronische ontsteking zonder contactpuntjes.

De Brandweer
                            Bijdrager

Ik rij zelf ook met Berini ontsteking. Eigenlijk met weinig gedoe tot nu toe.

Als er behoefte aan is kan ik wel een foto uploaden maar ik verwacht dat er hier op de site verder ook wel van alles over te vinden is, probeer dat nog even.

ampie1979
                              Topic starter

Even een vraagje ik heb een 38.2 cilinder is dat een 45 km cilinder ? Of is dat 38.4 ?

Wilk1985
                                Moderator

Alle standaard cilinders zijn 38,2 dus de brommers met blauw en geel kenteken hebben allebei dezelfde cilinderinhoud.

Alleen de hele oude types hebben standaard een 38,4 cilinder

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.